Šobrīd piecu pārvaldīto viesnīcu portfeli Igaunijas kompānija Legendhotels tuvākajā laikā plāno papildināt ar vēl divām.
Divas no Legendhotels viesnīcām ir Igaunijā, viena – Latvijā un divas – Polijā, kur tapšanas stadijā ir vēl divas. Vaicāts, cik vēl viesnīcu vēlētos savā ķēdē, Legend H & S OÜ vadītājs Tarmo Sumbergs (Tarmo Sumberg) teic, ka nav izvirzījis skaitlisku mērķi. «Augam dinamiski, mums patīk tas, ko mēs darām. Iespēju ir daudz,» viņš uzskata. Uzņēmums apsver iespēju atvērt arī kādu viesnīcu ārpus Baltijas un Polijas.
Kopš 1991. gada
«Viesnīcu biznesā nonācu 1991. gadā, pēc Padomju Savienības sabrukšanas. Tolaik tirgus bija brīvs, ēkas bija sliktā stāvoklī. Pirmos gadus savā karjerā strādāju viesnīcā Olümpia Tallinā, mēs veidojām viesnīcu grupu Reval Hotel Group. Beigās mums bija četras viesnīcas Tallinā un plānojām attīstīties arī Latvijā un Lietuvā. Atradām partneri, lielu nekustamā īpašuma kompāniju Linstow, kas pārņēma viesnīcu Latvija Rīgā un viesnīcu Lithuania Viļņā, uzņēmums mums piedāvāja operacionālo partnerību, vēlāk nopirka Reval Hotel Group. Es biju rīkotājdirektors un pēdējais privātais kapitāldaļu īpašnieks kompānijā. Man darbs lielā grupā šķita diezgan garlaicīgs un pārāk lēns. Esmu uzņēmējs un vienmēr vēlos ātrus lēmumus, strauji virzīties uz priekšu. Kad aizgāju, paņēmu viena gada pauzi, iesaistījos darbā publiskajā sektorā, bet 2002. gadā sāku veidot jaunu viesnīcu kompāniju,» stāsta T. Sumbergs.
Soli pa solim uzņēmums sāka atvērt viesnīcas. Pirmā bija Georg Ots Spa Hotel Kuresārē, tā tika atklāta 2004. gadā. 2005. gadā sekoja viesnīca Albert Hotel (tagad – AC Hotel by Marriott Riga) Rīgā, 2007. gadā – Telegraaf Tallinā. Uzņēmuma nekustamā īpašuma partneris Rīgā, kas tagad zināms kā Vastint, apmeklēja viesnīcu Kuresārē un ierosināja ko līdzīgu realizēt Polijā. «Tas atrada vietu Sopotā, kur tika sākta jaunas spa viesnīcas attīstība. Sopot Marriott Resort & Spa atvēra 2012. gadā. 2013. gadā sekoja Sound Garden Hotel Varšavas lidostas tuvumā,» viņš atminas. Vadot savu viesnīcu kompāniju, viss ir vienkāršāk – var pieņemt ātrus lēmumus un virzīties uz priekšu.
Ne tikai gulēt
T. Sumbergam nav viena viesnīcas ideāla – viss ir atkarīgs no situācijas. Vajadzības mainās dažādu faktoru ietekmē, piemēram, atkarībā no tā, vai ir darba brauciens vai brīvdienas. Tomēr ir dažas lietas, kas sakrīt, – ir vajadzīga laba gulta, duša un brokastis. Tomēr viņš uzskata, ka neviens nedodas uz viesnīcu tikai tādēļ, lai gulētu. «Viesnīca ir ļoti sociāla vieta. Tur var kvalitatīvi pavadīt laiku ar draugiem, ģimeni, biznesa partneriem. Tam ir vajadzīga atbilstoša vide. Mūsdienās tas ietver labu interneta pārklājumu, labu mikroklimatu, visam jādarbojas. Cilvēkiem arvien ir tās pašas vajadzības. Viņi vēlas labu aprūpi, kvalitāti, justies droši. Drošība mūsdienās ir pats galvenais,» viņš teic.
Brīvdienām un biznesam
Vaicāts, ar ko Legendhotels viesnīcas atšķiras no citām, T. Sumbergs uzsver, ka katrs tirgus un viesnīca ir atšķirīga. «Godīgi sakot, sevi nesalīdzinām ar citām viesnīcām. Vienkārši darām to, kas mums šķiet pareizi, un cenšamies ar īsto partneri izvēlēties atbilstošu vietu un piemērotu produktu,» viņš norāda. Uzņēmējs piebilst, ka tur acis vaļā un vēro, ko dara citi tirgus spēlētāji. T. Sumbergs reizi gadā cenšas veikt analīzi par konkurenci un līdz šim pārsvarā ir bijis apmierināts. Viņa ieskatā, Legendhotels viesnīcas ir diezgan labās pozīcijās savā segmentā.
Runājot par to, kā Legendhotels viesnīcas varētu segmentēt, T. Sumbergs teic, ka cenšas nedomāt šādās kategorijās. «Protams, viesnīcas iedala pēc zvaigznēm, un Telegraaf ir vienīgā piecu zvaigžņu kategorijā. Varam iedalīt viesnīcas, kuras vairāk ir orientētas uz biznesa un brīvdienu klientiem. Spa viesnīcas, protams, ir vairāk domātas brīvdienu baudītājiem, bet viesnīcas Rīgā un Varšavā vairāk ir paredzētas uzņēmējiem, konferencēm, pasākumiem, tikšanām. Telegraaf ir kombinācija no abiem. Tā kā Tallina nav liela biznesa pilsēta un tajā nav daudz vērienīgu kompāniju, tā vairāk ir brīvā laika atpūtniekiem, bet apkalpo arī biznesa klientus,» viņš teic.
Pielāgojas izmaiņām
Viesmīlības bizness mainās, ir dažādas rezervēšanas sistēmas, tostarp, piemēram, populārie Booking un Airbnb. «Viss mainās – tehnoloģijas, domāšanas veids, izturēšanās. Vienkārši jāpielāgojas. Viena no lielākajām izmaiņām ir tā, ka izmitināšanas iespējas ir ļoti plašas un ir daudz variantu, kur pārnakšņot. Ir daudz vairāk cilvēku, kuri var atļauties ceļot, ja salīdzinām ar laiku pirms 20 gadiem. Mainās arī tas, ka cilvēki lēmumu ceļot pieņem strauji, ilgi neplānojot. Ja skatāmies uz to, cik savlaicīgi cilvēki rezervē numuru, tas nenotiek mēnešiem iepriekš. Reizēm tās ir vien dažas dienas. Arī es pats tā uzvedos. Pasaule kustas ātrāk. Mūsdienās pieeja tehnoloģijām un informācijai ir milzīga. Savā ierīcē var atrast visu, ko vien vajag,» saka T. Sumbergs.
Visu rakstu lasiet 25. septembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!