Fotogrāfija spēj no jauna izraisīt emocijas un palīdz mums atcerēties notikumus, kuri citādāk vienkārši izbalētu un aizmirstos – tā uzskata fotogrāfs Valdis Skudre, kurš būs Latvijas žūrijas pārstāvis Huawei mobilās fotogrāfijas un video konkursā Next Image 2020. Viņaprāt, Latvijā ir daudz talantīgu jauno fotogrāfu, tādēļ pats galvenais ir aizmirst paškritiku un uzdrošināties parādīt savus darbus visai pasaulei.
Runājot par jaunajiem Latvijas fotogrāfiem, Valdis Skudre saredz lielu izaugsmi vietējā mērogā: "Fotogrāfija kā tāda kļuvusi krietni populārāka un arī jauno fotogrāfu ir vairāk nekā tad, kad ar to sāku nodarboties es. Šīs konkurences dēļ jaunie fotogrāfi ir spiesti būt radošāki. Turklāt mēs dzīvojam diezgan plakanā vidē bez pārāk iespaidīgiem dabas skatiem, tāpēc darbu autoriem vairāk jāpiedomā pie tā, kur meklēt šīs elpu aizraujošās vietas un skatus, kas būtu fotogrāfijas vērti." Kā vērtē pieredzējušais fotogrāfs, mūsmājās ir daudz talantīgu dabas, ainavu, ceļojumu, kā arī pilsētvides un portretu fotogrāfu.
Viena no galvenajām lietām, kas atšķir labu fotogrāfiju no pārējiem darbiem, ir tās spēja nodot emocijas. Kā stāsta V. Skudre, fotogrāfiju uzdevums ir ne vien likt atkārtoti sajust jau piedzīvotas emocijas, bet arī radīt jaunas, vēl nebijušas sajūtas. "Fotogrāfija spēj mūsos raisīt ļoti bagātīgu un krāsainu emociju un sajūtu gammu – tā var motivēt, palīdzēt noteikti jaunus dzīves mērķus, apskatīt jaunas vietas, kā arī izbaudīt ko jaunu uz savas ādas. Taču tikpat iespējams, ka kādam tā atgādina par pagātni un liek pārdomāt līdz šim pieredzēto," tā fotogrāfs.
Neskatoties uz to, fotogrāfijai piemīt duāls aspekts – tā ne vien ietekmē skatītāju, bet arī tos cilvēkus, kuri tiek fotografēti. Lai auditorija noticētu tam, ko viņi redz, fotogrāfam jāspēj notvert cilvēka patiesā daba un, pēc V. Skudres domām, panākumu atslēga slēpjas komunikācijā: "Fotografēšanas procesa laikā cilvēks nereti var justies izvilkts ārpus savas komforta zonas. Ļoti ātrs un efektīvs veids, kā palīdzēt atvērties, ir, piemēram, pasakot kādu pozitīvu komentāru par cilvēka ārējo izskatu."
Turklāt labs emociju uztveršanas rīks var būt arī mūsu viedtālrunis, kas vienmēr ir pa rokai: "Man ļoti patīk, ka jaunajos viedtālruņos, arī Huawei P40 Pro viedtālruņa kamerā, iestrādāta funkcija, kas uzņem fotogrāfiju, kolīdz tā nosaka, ka cilvēks pasmaida. Tas varētu noderēt, iemūžinot emocijas, taču noteikti nevajadzētu aizmirst arī par saiknes izveidošanu ar fotografējamo personu. Komunicējiet savā starpā," stāsta V. Skudre.
Lai sniegtu iespēju Latvijas un citu valstu fotogrāfiem dalīties skaistākajos savas dzīves brīžos, Huawei aicina ikvienu Huawei viedtālruņa lietotāju piedalīties mobilās fotogrāfijas konkursā Next Image. "Mēs apzināmies, cik daudz spējīgu fotogrāfu ir mūsu pašu Latvijā, tādēļ šis konkurss ir lieliska iespēja ne vien tikt atklātam, bet arī dalīties emocijās ar tūkstošiem citu cilvēku. Konkurss piedāvā iesniegt darbus sešās kategorijās, tādēļ viss, kas atliek, ir ņemt rokās savu Huawei viedtālruni un doties iemūžināt pasauli un cilvēkus sev apkārt," stāsta Alise Cēsniece, "Huawei Consumer Business Group" mārketinga komunikācijas vadītāja Latvijā.
Konkursa noslēgumā žūrija izvēlēsies trīs galvenās balvas ieguvējus, kuri savā īpašumā iegūs 10 000 ASV dolāru lielu naudas balvu, savukārt katras kategorijas uzvarētājs iegūs 1000 ASV dolāru lielu naudas balvu, Huawei P40 Pro viedtālruni, kā arī elektronisko godalgas sertifikātu. Labākā darba autors tiks izvēlēts arī Latvijā – viņš savā īpašumā iegūs Huawei P40 Pro viedtālruni.
Iedrošinot fotogrāfus piedalīties konkursā, Valdis Skudre ir pārliecināts: "Fotogrāfija ir pats lieliskākais rīks, lai iesaldētu mirkli un saglabātu to mūžīgi. Aicinu to atcerēties un izmantot šo iespēju ikvienam, neskatoties uz līdzšinējo pieredzi."
Lai iegūtu papildus informāciju par Next Image 2020, lūdzu, apmeklējiet konkursa oficiālo vietni: https://gallery.consumer.HUAWEI.com.
Par Huawei Consumer BG: Huawei produkti un pakalpojumi pieejami vairāk nekā 170 valstīs, un tos izmanto trešdaļa pasaules iedzīvotāju. ASV, Vācijā, Zviedrijā, Krievijā, Indijā un Ķīnā ir izveidoti 14 pētniecības un attīstības centri. Huawei Consumer BG ir viena no trim Huawei biznesa vienībām, kas aptver viedtālruņus, datorus un planšetdatorus, valkājamās ierīces un mākoņpakalpojumus. Huawei globālais tīkls ir veidots, balstoties uz gandrīz 30 gadu ilgu pieredzi telekomunikāciju nozarē, veicinot jaunākos tehnoloģiskos sasniegumus, kas paredzēti iedzīvotājiem visā pasaulē.