Tirdzniecība un pakalpojumi

Miezis un kompānija līdzīpašnieks: Latvietis ir alus cilvēks

Monta Glumane,04.01.2019

Alus darītavas «Labietis» un alus bāra «Miezis un kompānija» līdzīpašnieks Reinis Pļaviņš.

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen arī Rīgā atvērts alus bārs «Miezis un kompānija». «Īsta kroga ideja - sanāk kopā cilvēki, audzē savu sociālo kapitālu un izmanto alkoholu kā lubrikantu,» šādu atziņu pauž alus darītavas «Labietis» un alus bāru «Miezis un kompānija» līdzīpašnieks Reinis Pļaviņš.

Pirmais «Miezis un kompānija» alus bārs pirms diviem gadiem tika atvērts Liepājā. Bāra koncepts tika notestēts vēju pilsētā, kur tas ļoti labi attīstījies. «Iedomājieties, Liepājā vairāk nekā 100 alus veidi vienā vietā? Tas ir satriecoši! Lielākā problēma bija atrast darbiniekus. Bārs nav gluži maizes ceptuve, tur ir jābūt kontrolei,» stāsta R.Pļaviņš. Ņemot vērā Liepājas pieredzi, nolemts biznesu turpināt arī Rīgā. «Mēs netiekam iekšā bāros, kuros «Lielvārdes alus» ir nopircis krānus, tāpēc mēs veram vaļā savus bārus. Mēs tos veidojam tādus, lai visiem pārējiem bāriem atkārtos žoklis,» saka R.Pļaviņš.

Viņš stāsta, ka alus bārs «Miezis un kompānija» ir kā alus darītavas «Labietis» filiāle. Uzņēmums pazīstot alu, tāpēc bāros nav nejauši izvēlētu alus veidu, bet tikai tādi, kuri tiek atzīti par gana labiem. «Mēs esam atvēruši bāru, kurā pašiem aiziet iedzert alu, kad mums savs alus ir apnicis,» skaidro R.Pļaviņš.

Viņš skaidro, ka pirms bāra atvēršanas tika analizēta bāru situācija Vecrīgā. Rezultātā R.Pļaviņš secinājis, ka alus darītavas «Labietis» alus Vecrīgas krogos ir maz pieejams. «Tāda laba un sakarīga alus kroga Vecrīgā nemaz nav. Tāda kroga, kas koncentrējas uz alus garšu dažādību, ne uz nozares speciālistiem. Līdzīgi kā, piemēram, ir vīna bāri, tā būtu jābūt arī alus vietām,» uzskata R.Pļaviņš.Viņaprāt, «Miezis un kompānija» ir vieta, kurā cilvēki sāk dzert alu, bārs, kurā iespējams iegūt priekšstatu par alu. «Līdz šim tādas vienas vietas, kurā var ienākt reizi nedēļā un katru reizi nogaršot kaut ko jaunu gada garumā, nebija,» uzskata bāra izveidotājs.

Alus bārā «Miezis un kompānija» izvietoti 20 alus krāni - piecos no tiem tiek pārdots «Labieša» alus, nākamajos piecos - citu Latvijas mazo alus darītavu alus. Pārējie desmit krāni nodoti lietuviešiem, igauņiem, skandināviem, beļģiem, iespējams, ar laiku arī vāciešiem. Savukārt, pudelēs tiek pārdoti visi tie alus veidi, bez kuriem alus bārs neesot iedomājams. Liepājas «Miezis un kompānija» alus bārā vislielākos apjomos tiek patērēts alus «Mežs» un «Zoltners».

Vaicāts, kāda alus garša raksturo latvieti, R.Pļaviņš teic, ka latvieši ir kārumnieki un viņiem garšo salds alus. «Tā ir viena no «Labieša» veiksmes atslēgām. Ja kādam pajautās, kāds ir kārtīgs latviešu alus, tad atbilde noteikti būs – tumīgs un tāds, kas gāž no diviem kausiem. Neviens nesaka, ka smaržo pēc apiņiem, super kraukšķīgs, ar lielām putām. Nē, alus ir necaurspīdīgs, salds un stiprs,» viņš stāsta.

««Aldaris» saka, ka alus ir viņu sirdslieta. Mūsu gadījumā alus ir mūsu ikdiena. Mēs ļoti daudz testējam arī citu alus darītavu alu, apmeklējam dažādus festivālus,» teic R.Pļaviņš.

Jaunajā alus bārā īpašs akcents likts uz interjeru. Īpašniekiem jau sākotnēji bijis skaidrs, ka bārā nevēlas zemus krēslus, jo tas aizņem vairāk vietas. Lielu lomu nospēlēja arī lielie logi. Interjera dizaina koncepts ieturēts līdzīgs, kāds tas ir Liepājas bārā, un to izstrādājis interjera dizainers Aigars Sprudzāns. Jaunajā alus bārā īpašnieki investējuši aptuveni 80 000 eiro, no tiem, piemēram, 11 000 izmaksājusi aukstuma iekārtas aparatūra, 3500 eiro - grīdas ieklāšana, kā arī izveidota lielākā sūnu siena Rīgā, kas kopumā izmaksājusi aptuveni 3000 eiro. Sūnas piesūcinātas ar vielām, kas tām neļaus zaudēt krāsu un svaigumu.

«Es ceru, ka šajā vietā mums izdosies alus vērtību, ne finansiālā ziņā, bet baudīšanas kultūras ziņā pacelt vīna līmenī. Vēlamies, lai cilvēki no «Vīna studijām» nāk uz šejieni un saprot, ka patiesībā latvietis ir alus cilvēks. Pietiek ļodzīties svešajos ritmos un mēģināt pareizi izrunāt franču piļu nosaukumus. Vajag nākt te un dzert alu,» pārliecināts R.Pļaviņš.

Vaicāts par nākotnes plāniem, uzņēmuma līdzīpašnieks pieļauj attīstību arī citās Latvijas pilsētās, piemēram, «pop up» bāra izveidi Jūrmalā. Arī nākotnē tiks saglabāti divi biznesa virzieni - «Labietis» kā alus ražošana un «Miezis un kompānija» kā mazumtirdzniecības tīkls.

Jautāts, vai labs alus ir dārgs alus, viņš skaidro: «Dārgs alus ir tāds, kurā ir ielikts visvairāk darba, bet nevar teikt, ka tas arī ir vislabākais. Piemēram, alus, kas astoņus gadus pavadījis kopā ar mežonīgiem raugiem, pēc tam pievienotas svaigas avenes, visbeidzot tas viss sajaukts ar svaigu alu, sapildīts pudelēs un noturēts vēl 1,5 gadu. Kā tāds alus varētu maksāt 1,50 eiro? Ja salīdzina ar vīnu, alus ir ļoti lēts. Mēs gribam, lai mēs esam lēts bārs. Lai šeit nesavācas cilvēki tikai tāpēc, ka viņi to var atļauties. Mēs gribam, lai šeit nāk visdažādākie cilvēki, kurus vieno mīlestība pret alu nevis tie, kurus vieno kaut kāds noteikts ienākumu līmenis. Īsta kroga ideja ir tāda, ka sanāk cilvēki, audzē savu sociālo kapitālu un izmanto alkoholu kā lubrikantu,» pārliecināts Reinis Pļaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru