Taksometru pakalpojumiem kopš marta vairs nav tarifu «griestu». Taksisti atzīst, ka policija nereti šķir strīdus par pakalpojuma maksu taksometros, kuri ved klientus no lidostas Rīga, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Situāciju jau paguvuši kritizēt ne vien nesamērīgi dārgus braucienus piedzīvojušie klienti, bet arī ministri un Konkurences padome. Lidostas teritorijā uzrunātie taksisti DB uzsvēra, ka strādā godprātīgi un samaksu prasa atbilstoši, bet jukās vainojami politiķi un birokrāti.
Pirmā taksometru rinda sākas krietni pirms starptautiskās lidostas Rīga, un tajā stāv visdažādāko uzņēmumu taksisti. Vairumā gadījumu tie ir mazie uzņēmēji, dažkārt pats uzņēmuma īpašnieks ir arī taksometra vadītājs.
Otrajā rindā, kas parādās tikai lidostas Rīga teritorijā, stāv Baltic taxi un Red Cab taksometri. Uz durvīm rakstītie izcenojumi rindā neatšķiras, un tā sarūk mazliet ātrāk. Otrās rindas taksistiem nav laika runāt, jo jāuzņem klienti.
Latvijas ārlietu ministra Edgara Rinkēviča pagājušajā nedēļā publiskajā telpā izteiktais pārmetums, ka situācija starptautiskajā lidostā Rīga bojā Latvijas tēlu, ir tēmēts tieši pirmajā rindā stāvošajiem, bet vairums no viņiem uzskata, ka cenu dažādība ir normāla brīvā tirgū un pat ļoti augstas cenas par pakalpojumu var būt pamatotas.
«Man nav ko kautrēties vai slēpties. Redzat, uz durvīm ir cenas. Līdz Rīgas centram ir aptuveni 10 kilometri, brauciens ilgst aptuveni 20 minūtes. Katrs var izrēķināt, ka brauciens atbilstoši šīm cenām izmaksās aptuveni 25 eiro. Tie, kuri izvēlas manu pakalpojumu, – nestrīdas par cenu. 25 eiro nav tā nauda, par kuru strīdas,» DB sacīja taksists Andris. Aptuveni pēc 20 minūtēm viņš uzņēma klientu lidostā, un dzirdējām, kā viņš brīdina par aptuveno brauciena cenu.
Pēc dažiem metriem DB jau sagaidīja krietns pulciņš taksistu, kuri bija iznākuši parunāties brīdī, kad rinda stāv uz vietas.
«Lidostas terminālī pārdod maizītes, kuras citur maksā 80 eiro centus, bet lidostā tās pārdod par 7 eiro gabalā. Tas Rīgas tēlu nebojā, bet, ja iekāpšana taksometrā maksā 7 eiro, tad tā ir traģēdija,» DB uzrunāts, ironizē taksists Ivars, kurš, tāpat kā vairums vadītāju, vēlējās palikt anonīms.
«Mūs mēģina pataisīt par nezin kādiem ierāvējiem un krāpniekiem, bet cenas ir norādītas uz durvīm. Šis ir tirgus un privāts bizness, par kuru prasa pamatīgas nodevas, nevis kaut kāds Ārlietu ministrijas reklāmas stends,» pukojās Ivars. Viņš uzskaitīja, ka par savu mašīnu maksā gan KASKO apdrošināšanu, gan OCTA apdrošināšanu, kas taksometriem noteikta piecas reizes lielāka nekā parastām mašīnām. Vēl taksistam jāmaksā sociālais nodoklis – 130 eiro no mašīnas mēnesī, divas reizes gadā jāveic tehniskā apskate un jāpērk degviela.
«Man ir samērā dārgs Audi. Brīvi protu runāt angliski un krieviski. Saprotu un mazliet runāju arī vāciski. Es uzskatu, ka varu prasīt vairāk no klienta un klientam, kurš vēlas saņemt lētāku pakalpojumu, tiek piedāvāta izvēle. Tur taču ir otrā rinda, un arī mūsu rindā ir lētāki piedāvājumi,» uzsvēra taksometra vadītājs.
Visu rakstu tarifi un un kvalitāte visdažādākajā līmenī lasiet trešdienas, 4.jūlija laikrakstā Dienas Bizness!