Pēdējos gados tirgū sevi piesaka jauni spēlētāji – digitālie risinājumi, kas cilvēkiem ļauj ērtāk atrast autoservisu un uzzināt aptuvenās izmaksas.
Šobrīd tirgū šādi darbojas vismaz trīs kompānijas – TavsServiss.lv (nodrošina SIA Ralmix), servix.lv (SIA Servix Grupa) un tikko pievienojies Repairo (SIA Repairo). «Šāda veida platformu izveidojām Latvijā pirmie. Uzskatu, ka līdz šim mums nav tiešu konkurentu, jo nepiedāvājam salīdzināt auto remonta izmaksas, bet gan sniedzam pakalpojumu ar pievienoto vērtību, proti, atrast klientam ērtu, izdevīgu un kvalitatīvu auto remontu, sniedzam konsultāciju par labākajiem remonta risinājumiem, piedāvājam nogādāt un atgādāt auto uz servisu,» akcentē Alfrēds Lazdiņš, autoremonta aģentūras TavsServiss.lv līdzdibinātājs. Viens no servix.lv idejas autoriem Rūdolfs Roze norāda, ka katrs pakalpojumu piedāvātājs ir atšķirīgs, tādēļ tiešu konkurenci neizjūt. Platforma auto īpašniekiem ļauj bez maksas pāris minūšu laikā salīdzināt auto servisu piedāvājumus, kā arī sniedz iespēju pieteikt auto remontu, diagnostiku, eļļas maiņu un citus pakalpojumus. «Veselīga konkurence ir nepieciešama, tā ir kā dzinulis, kas uzņēmumu stumj uz priekšu un liek attīstīties,» saka Undis Neilands, Repairo līdzdibinātājs.
A. Lazdiņš domā, ka daļai auto lietotāju šāda veida pakalpojums jau ir norma. Arī R. Roze pieļauj, ka jau pēc pāris gadiem visiem liksies tikai pašsaprotami, ka auto remonts un apkope jāpiesaka attālināti. «Tā nav akla ticība, jo šāda veida platformas veiksmīgi darbojas gan Eiropā, gan Amerikā, gan Krievijā,» viņš paskaidro.
Dažādas «slimības»
«Auto remonts vai apkope nav gaidītākie tēriņi. Ar savu pakalpojumu palīdzam autoīpašniekiem ātri un pārskatāmi uzzināt plānotā remonta izmaksas un atrast profesionālu servisu, kas to veiks. Ir, protams, lietotāji, kas pārbauda mūsu platformas iespējas, piesakot vienu remontu pēc otra, tomēr, ja redzam, ka kāds sāk salīdzināt tikai salīdzināšanas pēc, pieņemam arī stingrākus līdzekļus un šādus lietotājus izslēdzam no platformas,» saka R. Roze. Daļa lietotāju nesaprotot, ka katru pieteikumu apskata daudzi autoservisi, kas iegulda darbu un veic attālinātu novērtējumu, cik maksās konkrētais darbs un materiāli. Viņš atklāj, ka ir autoservisi, kas pēc pāris piedāvājumu izteikšanas, neieguvuši pasūtījumu, padodas, bet vienlaikus ir lojālie partneri, kas diendienā intensīvi izsaka piedāvājumus un arī iegūst klientu pasūtījumus. Šobrīd servix.lv sadarbojas ar 111 autoservisiem un klienti izveidojuši 898 pieteikumus.
R. Roze autoremontu nozari salīdzina ar medicīnu, jo ir slimības, ko var viegli diagnosticēt un nozīmēt precīzu ārstēšanos, bet ir arī tādas saslimšanas, ko ir sarežģīti noteikt. Ir tādi pakalpojumi kā eļļas, bremžu kluču un zobsiksnas maiņa, kam var diezgan precīzi pateikt cenu, bet ir defekti, ko ir sarežģīti diagnosticēt, jo īpaši – attālināti, neredzot konkrēto auto.
Daļa pie kaimiņa
R. Roze spriež, ka Latvijā cilvēki joprojām nav gatavi maksāt adekvātas summas par autoremontu un bieži vien izvēlas remontēt auto pie kaimiņa, jo tā sanākot lētāk. «Tas diemžēl noved pie tā, ka autoservisi nevar atļauties darbiniekiem maksāt adekvātas algas, atļauties nopirkt modernākas diagnostikas iekārtas, instrumentus u.c. tehniku,» viņš spriež.
Visu rakstu lasiet 2. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!