Apkopojot 2023. gada nozīmīgākos statistikas datus un notikumus, Latvijas lidsabiedrība airBaltic ziņo, ka 2023. gadā turpinājusies mērķtiecīga uzņēmuma izaugsme un attīstība, kā arī pārspēti vairāki rezultāti, kas sasniegti pirms pandēmijas.
Apskatīti ir dažādi dati, piemēram, pārvadāto pasažieru skaits, veikto lidojumu skaits, galamērķi, flote, kravu pārvadājumi, darbinieki, tehniskie un darbības rezultāti un citi, kas atspoguļo airBaltic veiksmīgo darbību 2023. gadā.
airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “2023. gads bija bagātīgs gads. Aizvadītajos 12 mēnešos esam guvuši vairākus panākumus – mēs ievērojami paplašinājām savu maršrutu tīklu, piedāvājot tiešos lidojumus vairāk nekā 100 maršrutos, kas ir visu laiku augstākais skaits, no mūsu bāzēm Rīgā, Viļņā, Tallinā, Tamperē un tagad sezonāli arī no Grankanārijas. Pārvadāto pasažieru skaits stabili pieauga, pietuvojoties 4,5 miljonu robežai. Turklāt jūlijā pirmo reizi kopš 2019. gada mēs vienā mēnesī apkalpojām vairāk nekā 500 000 pasažieru.”
“Svarīgi uzsvērt, ka 2023. gads bija arī starptautiskas atzinības gads, apliecinot lielisko sadarbību ar Airbus un noslēdzot līgumu par 30 Airbus A220-300 lidmašīnu iegādi ar tiesībām iegādāties vēl 20 šī tipa lidmašīnas. Tas atbilst mūsu mērķim līdz 2030. gadam lidojumus nodrošināt ar 100 šī tipa lidmašīnām. Lidsabiedrība saņēma arī prestižus apbalvojumus, tostarp Routes Europe Lidsabiedrības balvu (Routes Europe Airline Award), Eiropā otrās jaunākās lidmašīnu flotes balvu (Europe’s Second Youngest Fleet Award), APEX Pasažieru izvēles balvu (APEX Passenger Choice Award) par labāko apkalpošanu lidmašīnās Eiropā un Skytrax labākās Austrumeiropas lidsabiedrības balvu,” piebilda M. Gauss.
“Raugoties uz 2024. gadu, airBaltic joprojām ir apņēmusies uzlabot savienojamību starp Baltijas valstīm un pasauli, nodrošinot uzlabotu pasažieru pieredzi un sniedzot būtisku ieguldījumu ekonomikā. Lidsabiedrība uzsāks lidojumus 13 jaunos maršrutos, tādējādi tiešos lidojumus nodrošinot vairāk nekā 100 maršrutos. Vienlaikus mēs lielu uzmanību pievērsīsim nesen uzsāktajai aktīvajai virzībai uz plānoto uzņēmuma akciju sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO). Tādējādi mēs esam apņēmības pilni sasniegt vēl ievērojamākus panākumus un vēl vairāk nostiprināt airBaltic kā vadošo lidsabiedrību un zīmolu Baltijā,” secināja M. Gauss.
2023. gadā airBaltic pārvadāja aptuveni 4,5 miljonus pasažieru, kas ir par 36% vairāk nekā 2022. gadā. Pēdējo 12 mēnešu laikā lidsabiedrība veica vairāk nekā 44 tūkstošus lidojumu – par 18% vairāk nekā gadu iepriekš.
Iecienītākie galamērķi bija Amsterdama, Barselona, Dubaija, Londona, Parīze, Tallina, Tampere, Tenerife, Vīne un Viļņa.
Kopš pirmās Airbus A220 lidmašīnas pievienošanās uzņēmuma flotei 2016. gada beigās airBaltic ar šīm lidmašīnām pārvadājusi vairāk nekā 14 200 000 pasažieru, no kuriem vairāk nekā 3 700 000 pārvadāti pērn. Līdz šim A220 lidmašīnas veikušas vairāk nekā 157 000 lidojumu un nolidojušas vairāk nekā 344 000 stundu – attiecīgi gandrīz 37 000 un 80 000 pērn. 2023. gadā airBaltic flotei pievienojās septiņas jaunas Airbus A220-300 lidmašīnas.
Līdz pat šai dienai airBaltic ir lielākais gaisa kravu un pasta pārvadātājs lidostā Rīga, saglabājot tirgus līdera pozīciju arī 2023. gadā – kopumā piegādāti vairāk nekā 9 400 000 kilogramu kravu un pasta. Kopumā airBaltic savā tīklā pārvadāja vairāk nekā 800 000 maisu pasta. Viens no airBaltic Cargo spilgtākajiem notikumiem bija izglābta lāču mazuļa droša transportēšana no Rīgas uz Franciju. Lidojums no Starptautiskās lidostas Rīga, ko atbalstīja Rīgas Nacionālais zooloģiskais dārzs, nodrošināja lācēnam ērtu ceļojumu īpaši pielāgotā kravas nodalījumā.
Lidsabiedrības zvanu centram ir nozīmīga loma kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanā. Tajā strādā 100 speciālisti, kuri katru dienu pieņem ienākošos zvanus, ziņas un e-pastus 7 valodās. 2023. gadā kopējais apkalpoto pieprasījumu skaits bija aptuveni 1 805 390.
Jautājumi par airBaltic darbību tiek saņemti arī sociālajos medijos. Pagājušajā gadā sociālo mediju atbalsta speciālisti saskārās ar līdz pat 35 500 jautājumiem. Vienlaikus kopējais sekotāju skaits uzņēmuma galvenajos komunikācijas kanālos – Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn un TikTok – pieauga no 864 900 (2023. gada janvāris) līdz 1 049 200 (2023. gada decembris). Vislielākais pieaugums tika reģistrēts TikTok – no 228 600 līdz 352 200 sekotājiem.
2023. gadā airBaltic darbā pieņēma 684 cilvēkus, un kopējais darbinieku skaits sasniedza 2 500 profesionāļus. Kopumā tika izsludinātas 177 vakances un saņemti vairāk nekā 24 254 pieteikumi, un veiktas 2 899 darba intervijas. Turklāt būtiski minēt, ka 20 airBaltic Pilotu akadēmijas absolventi 2023. gadā pievienojās uzņēmumam kā otrie piloti.
Vidējais airBaltic darbinieku vecums ir 35 gadi, bet vidējais darba stāžs sasniedz sešus gadus. Septiņi darbinieki uzņēmumā strādā kopš tā dibināšanas 1995. gadā. No dzimumu vienlīdzības aspekta, 46% darbinieku ir sievietes un 54% vīriešu. Šobrīd airBaltic strādā 30 dažādu tautību pārstāvji.