Viena no Rīgas ostas stividorkompānijām kokmateriālu kravu segmentā - SIA “Jaunmīlgrāvja ostas kompānija” ir noslēgusi divu gadu laikā īstenoto projektu „Zaļās inovācijas ar digitalizētu kraušanas procesu”. Lai uzlabotu kravu apstrādes ātrumu un energoefektivitāti, projekta ietvaros uzņēmumā uzstādīts ar elektrodzinēju darbināms celtnis, kā arī ieviesta īpaša sistēma, digitalizējot un automatizējot kravu apstrādes procesu attiecībā uz svēršanu, pārkraušanu un uzglabāšanu.
Ar elektrodzinēju darbināmais mobilais celtnis, kas īpaši pielāgots uzņēmuma SIA „Jaunmīlgrāvja ostas kompānija” vajadzībām, ļauj apkalpot lielāka izmēra kuģus un pārkraut smagākas kravas, vienlaikus nodrošinot siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu līdz pat 80% salīdzinājumā ar iepriekš kravu apstrādē izmantotajām tehnoloģijām.
Uzņēmuma klienti turpmāk varēs saņemt kvalitatīvāku pakalpojumu un ietaupīt izmaksas. Ieviešot digitalizētu kraušanas sistēmu, paaugstinājusies arī klientu transporta efektivitāte, samazinot kaitīgo izmešu daudzumu un izvairoties no kravas transportlīdzekļu svara pārsniegumiem.
„Mēs esam gandarīti, ka ir veiksmīgi noslēgusies projekta īstenošana un jau šobrīd varam piedāvāt saviem klientiem pakalpojumus, kuri ir ne tikai ir videi draudzīgāki, bet arī efektīvāki, samazinot iepriekš nepieciešamo laiku un izmaksu apjomus kravu apstrādē. Mums ir būtiska gan sava, gan savu klientu konkurētspēja un produktivitāte, tāpēc investīcijas uzņēmuma attīstībā, digitālos un energoefektīvos risinājumos ir svarīgs priekšnosacījums ilgtermiņa sadarbībai”, norāda SIA „Jaunmīlgrāvja osta kompānija” valdes locekle Jeļena Rjabaja.
“Esam gandarīti par ikvienu Rīgas ostas termināli, kas investē viedos un energoefektīvos risinājumos. Klimatneitralitātes un “zaļās” ostas mērķu sasniegšana, kā arī iekļaušanās “loģistikas zaļajos koridoros” ir viens no Rīgas ostas darbības virzieniem. Mums visiem jārēķinās ar to, ka Eiropas transporta un loģistikas nozare jau tuvākajā laikā kļūs būtiski “zaļāka”, balstīta automatizācijā, bezizmešu tehnoloģijās un atjaunīgā enerģijā. Tāpat mēs skaidri apzināmies, ka gan ostas biznesa konkurētspēja, gan tās drošība un ilgtspēja nav iespējama bez digitalizācijas, inovācijām un viedo risinājumu ieviešanas”, projekta noslēguma pasākumā uzsvēra Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš.
Projekta realizēšana divu gadu garumā ir bijusi arī vērtīga pieredze ostas uzņēmumam. „Šādu projektu realizācijā kritiski svarīgi ir visu ietekmes pušu iesaiste kopēja mērķa sasniegšanā. Jau šobrīd redzam un apzināmies tālākos attīstības un nepieciešamo investīciju virzienus, viens no tiem - ceļu infrastruktūras joma, kurai ir būtiska ietekme gan uz šajā projektā sasniedzamo rezultātu ilgtspēju gan uzņēmuma kopējo attīstību,” atzīst J. Rjabaja.
Projekts „„Zaļās inovācijas ar digitalizētu kraušanas procesu” ticis īstenots un līdzfinansēts ar Norvēģijas finanšu instrumenta atbalstu atklāta konkursa “Zaļo inovāciju un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktu ieviešana ražošanā” ietvaros. Tā kopējās izmaksas ir 1,3 miljoni eiro.
SIA “Jaunmīlgrāvja ostas kompānija” ir pieskaitāma ostas lielākajiem stividoru uzņēmumiem un spējusi saglabāt stabilu pārkrauto kravu apjomu, neraugoties uz izaicinājumiem nozarē. Pēc pārkrauto kravu apjoma 2023. gadā tā ierindojās starp Rīgas ostas top 10 stividorkompānijam.