Būvniecības nozarē, lai izdzīvotu, jāievēro trīs lietas: darbs jāpaveic ātrāk, lētāk un ar kvalitātes garantu. Visas trīs sasniegt ir teju nereāli, bet bez tām bizness neizdzīvos. Vismaz tik pat sīva konkurence ir arī tehnikas nomas jomā. Cīnoties par vietu tirgū, tehnikas nomas uzņēmumi ir radījuši ļoti vērtīgu blakusproduktu savam pamata pakalpojumam: kļuvuši par būvnieku konsultantiem tehnikas jautājumos. Pateicoties tam, ir radusies simbioze: sadarbība starp būvniekiem un tehnikas nomas uzņēmējiem, kurā labumu gūst abas puses. Nomas uzņēmums vēlas nomāt, būvnieki (mūsu klienti) – strādāt ar labāko tehniku, tajā pašā laikā ietaupot naudu un palielinot efektivitāti.
Tīri reālistiski būvniekam visu tehniku nav nepieciešams pirkt, bet arī ne visu ir vērts nomāt. Tāpēc, noslēdzot gadu, nereti būvnieks izskata katras nomātās iekārtas izmaksas gadā un, balstoties uz šo informāciju, pieņem lēmumu – turpināt nomāt, vai tomēr pirkt savu. Ja ir bijusi veiksmīga sadarbība ar nomas uzņēmumu, t.i., pieņemams cenu līmenis, augsta tehnikas un servisa kvalitāte, kā arī laicīga piegāde, tad ir ticams, ka būvnieks arī turpmāk vairāk nomās tehniku nekā to iegādāsies.
Mums, strādājot gan Baltijas valstīs, gan Zviedrijā un Somijā, skaidri redzamas industrijas atšķirības reģionos. Ziemeļvalstīs nomātās tehnikas īpatsvars būvniekiem ir krietni lielāks, taču arī Baltijā tas pakāpeniski pieaug. Balstoties uz pieredzi prognozējam, ka efektivizācijas vilnis skars arī Baltijas reģionu un būvnieki vairāk paļausies uz tehnikas nomu.
Iepazīstinot savus klientus ar pilnīgi jaunām, līdz šim neredzētām iekārtām, mēs ietekmējam arī lēmumus, kādu tehniku būvnieki iegādāsies. Tehnikas ražotāju un dīleru pārdošanas komandas dara visu, lai pārdotu savus produktus, bet jauna tehnika prasa lielas investīcijas un ne tikai. Būvnieki iznomā tehnikas vienību un pārbauda paši, cik ērti ir strādāt, cik lieli būs tēriņi. Visbiežāk gan šīs pārbaudes rezultējas ar lēmumu, ka nomāt iekārtu būs izdevīgāk, jo dažkārt gada griezumā tā tik bieži nav nepieciešama vai uzturēšanas izmaksas ir pārāk augstas. Piemēram, klienti, kuri ir pamēģinājuši Storent jaunos, mazos teleskopiskos iekrāvējus (4,35m 2t), saprot, ka šī iekārta ir krietni efektīvāka par visiem zināmajiem kompaktiekrāvējiem ar riteņiem – nesalīdzināms ātrums, darba ražība, pārvietošanās iespējas. Nešaubos, ka drīz kāda jauna tehnika aizēnos to, kas ir tagad. Mūsu kā nomnieka uzdevums ir šo iekārtu atrast un ievest tirgū pirmajiem.
Noma paver iespēju atrast ko jaunu, īpaši netērējot laiku tirgu izpētei. Mēs Storent intensīvi sekojam jaunumiem tehnikas jomā, jo, atrodot ko jaunu, mēs varam gan apkalpot labāk savus klientus, gan atšķirties no saviem konkurentiem. Piemēram, pirms aptuveni 15 gadiem gruntsūdens pazemināšanas iekārtas Latvijā netika lietotas vispār, savukārt šobrīd nevar iedomāties zemes darbus bez tām. Šī iekārtas tika izmantotas citās Eiropas valstīs un tikai pēc laba laika mūsu reģiona būvnieki bija gatavi par to maksāt un sāka tās izmantot.
Vēl viens lielisks piemērs ir ekskavatori ar rototilta aprīkojumu, kas ļauj uzņēmumiem strādāt efektīvāk. Skandināvijas valstīs tos izmanto jau salīdzinoši sen. Kad mēs sākām piedāvāt to klientiem, liela daļa neredzēja ieguvumus un nebija gatavi maksāt papildus. Šobrīd klienti paši jautā šo ekskavatoru papildaprīkojumu, kā arī nozares uzņēmumi to iegādājas paši.
Šādas sadarbības iespējas biznesā jāprot ieraudzīt – tehnikas nomnieks ir labs konsultants būvniekam, jo viņa mērķis ir ilgtermiņa sadarbība. Šis ir labs piemērs, kā uzņēmēji, izvēloties sadarbības partnerus ar pareizo motivāciju, var atrast labus konsultantus un kopā virzīt savu industriju pretī panākumiem.
Lai arī kādā biznesā jūs strādātu, meklējiet savus ekspertus – jomas pārstāvjus, kuri gūst panākumus tad, ja tos gūstat jūs. Ekonomika balstās uz šāda veida sadarbībām.