Pēdējos piecus gadus Draugiem Group autoparku kontroles sistēmas uzņēmums Mapon apgrozījums katru gadu audzis par aptuveni 30%, šādu izaugsmes tempu plānots saglabāt arī turpmāk.
Mūsu nākotnes ambīcija ir audzēt uzņēmuma vērtību līdz vienam miljardam eiro, intervijā DB stāsta Ingus Rūķis, Mapon direktors, piebilstot, ka šobrīd Mapon ir otrais lielākais Draugiem Group uzņēmums. Līdera pozīciju arvien saglabā Latvijas pirmais vienradzis - Printful, taču arī Mapon nākotnes plāni ir ļoti ambiciozi. To apstiprina arī viņa kolēģis, Mapon direktors Andris Dzudzilo, nenoliedzot, ka tālākā nākotnē uzņēmums varētu kļūt arī par vienradzi. Ja ne par vienradzi, tad vismaz par uzņēmumu ar 100 miljonu apgrozījumu, teic A.Dzudzilo, neslēpjot, ka, lai to izdarītu, vēl jāpaveic daudz darbu.
Uzņēmums Mapon ir dibināts 2006.gadā. Kā jums šo gadu laikā veicies?
A.DZ.: Kopumā jāsaka, ka mums gājis ļoti labi. Mēs esam bijuši ļoti ambiciozi un līdz šim visus savus uzstādītos mērķus arī esam sasnieguši. Savu biznesu sākām Latvijā, bet mūsu īpašniekiem jau no paša sākuma bija uzstādījums, ka uzņēmumam jābūt globālam, tāpēc viena no galvenajām lietām, uz ko šo gadu laikā esam fokusējušies, ir eksports. Esam atraduši partnerus, kas ar mūsu zīmolu piedāvā mūsu risinājumus saviem klientiem, tā ietekmē šobrīd no lokāla Latvijas uzņēmuma esam kļuvuši par globālu spēlētāju. Pašlaik mums ir pārstāvniecības sešās valstīs - Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, kā arī Somijā, Dānijā un Spānijā. Tāpat mums ir vairāk nekā 230 globāli partneri, kas piedāvā mūsu risinājumus visā pasaulē, līdz ar to varētu teikt, ka Mapon produktus lieto apmēram 85 valstīs. Augusi, protams, šo gadu laikā ir arī mūsu komanda. No desmit darbiniekiem esam izauguši teju līdz 200 cilvēku komandai. I.R.: Mūsu mērķis pēdējos piecus gadus ir bijis ik gadu audzēt uzņēmuma apgrozījumu par aptuveni 30%, un tas mums arī ir izdevies. Domāju, ka daudziem tas nebūtu pa spēkam, jo skaidrs - jo lielāka kļūst bāze, jo būtiskāk samazinās izaugsmes temps. Mēs gan pagaidām ar šo izaicinājumu esam veiksmīgi.
Kas jums ir palīdzējis sasniegt tik labus rezultātus?
I.R.: Es teiktu, ka viena no lietām, kas mums ļāvusi izaugt, noteikti ir tehnoloģiju attīstība. Sākumā klienti, izmantojot mūsu risinājumu, vēlējās noteikt vien automašīnas atrašanās vietu, taču līdz ar industrijas attīstību auga arī prasības. Uzņēmēji vēlējās zināt, kāds ir degvielas atlikums auto, kā arī fiksēt šoferu atpūtas laikus, analizēt to braukšanas stilu un citas lietas. Principā tas, ka uzņēmumi vēlas kļūt efektīvāki, piemēram, taupīt degvielu un kontrolēt šoferu maršrutus, arī palīdz mums attīstīties, jo pēc mūsu risinājumiem ir lielāks pieprasījums. Tāpat noteikti arī pašas sabiedrības izpratne par tehnoloģijām kopumā ir kļuvusi daudz labāka, jo sākumā mums klientiem bija jāizskaidro pilnīgi viss. Šobrīd sabiedrība jau ir gana izglītota, un, raugoties no mūsu izaugsmes viedokļa, tas, protams, mūs ietekmē pozitīvi un ļauj diezgan strauji augt.
Visu rakstu lasiet 28.novembra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.
Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!