Komercplatību segments iecienītākajās Rīgas iepirkšanās ielās pašlaik ir viens no dinamiskākajiem, izriet no kompānijas Colliers International pārskata. Jau drīzumā ir iespējama ir telpu nomas maksas pakāpeniska palielināšanās Rīgā.

Ielu tirdzniecības segmentā (starptautiski – street retail) jau tagad atrast labas telpas jaunai tirdzniecības vietai pieprasītākajās Rīgas ielās vai ielu krustojumos ir problemātiski, raksturo kompānija.
Colliers International veidotajā pārskatā Mazumtirdzniecības platību nomas karte Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģionam (EMEA), liecina, ka šobrīd Baltijas reģionā telpu nomas maksa ielu tirdzniecības segmentā ir zemākā Eiropā. Telpas ir lētākas nekā Slovākijā, Rumānijā, Polijā un Bulgārijā. Tajā pašā laikā pētījuma autori atzīmē, ka segments Rīgā ir aktīvs un piedzīvo augšupeju.

«Latvijā, līdzīgi kā Lietuvā un Igaunijā, šajā segmentā ir vērojama izteikta nomnieku rotācija – augstākās klases zīmolu veikali tiek likvidēti, tostarp, piemēram, drīzumā Rīgā atbrīvosies telpas Brīvības un Ģertrūdes ielu stūrī. Tos aizvieto ar «demokrātiskākiem» zīmoliem vai t.s. outlet tipa (atlaižu) veikaliem. Īpaši aktīvi ir arī ēdināšanas pakalpojumu sniedzēji – kafejnīcas, konditorejas, restorāni un ātrās ēdināšanas iestādes. Nozīmīgākajās vietās ar vislielāko cilvēku plūsmu brīvas telpas nav stāvējušas tukšas ilgāk par 2–3 mēnešiem,» apliecina Deniss Kairāns, Colliers International partneris.

Pēc viņa teiktā, uzņēmēji ātri reaģē uz tirgus pieprasījumu, attiecīgā ekonomiskajā situācijā piedāvājot aktuālāko (eko veikalus, maiznīcas, lētāku apģērbu veikalus). Segmenta atdzīvošanos ietekmē arī tūrisma plūsmas palielināšanās, īpaši – Vecrīgā, kur, lai gan jāmaksā augsta nomas maksa, pieaug restorānu un kafejnīcu skaits.

Lai arī dažas vājākajās eirozonas valstīs ir nestabila ekonomiska situācija, arī Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā ir nemieri, ielu tirdzniecības platību nomas maksas un segmenta attīstības tendences kopumā EMEA reģionā ir stabilas. Rietumeiropas un Tuvo Austrumu reģiona pilsētās un to galvenajos tirdzniecības rajonos vērojama veselīga konkurence, kas nodrošina stabili augstu nomas maksu galvenajos tirdzniecības rajonos.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra