Lai uzturētu sevi labā fiziskā formā, uzņēmēji Centrālajā un Austrumeiropā visbiežāk priekšroku dod individuāliem sporta veidiem – riteņbraukšanai, peldēšanai un skriešanai. Tostarp Latvijā uzņēmēji dod priekšroku riteņbraukšanai, liecina jaunākais KPMG uzņēmējdarbības vides pētījums Ekonomikas pulss 2014.
20% uzņēmēju priekšroku dod riteņbraukšanai, 15% peldēšanai un 14% skriešanai, savukārt sporta zāles apmeklēšanu, golfu un tenisu kā iecienītāko sportisko aktivitāti minēja pa 8% respondentu. Savukārt tādi populāri komandas sporta veidi kā futbols (4%) un basketbols (2%) starp populārākajām uzņēmēju fiziskajām aktivitātēm tika minēti ievērojami retāk.
«Nelielas atšķirības ir novērojamas arī starp Baltijas valstu uzņēmējiem. Piemēram, Latvijā un Lietuvā uzņēmēji kopumā aizraujas ar salīdzinoši līdzīgām sportiskām aktivitātēm. Gan Latvijā, gan Lietuvā vispopulārākā sportiskā nodarbe ir riteņbraukšana, kam seko sporta zāles apmeklējumi un teniss. Lietuvā salīdzinoši populāras uzņēmēju vidū ir arī jogas nodarbības. Nedaudz atšķirīga situācija ir novērojama Igaunijā, kur līderos ir golfs, kam seko skriešana, bet riteņbraukšana ierindojas tikai trešajā vietā,» skaidro KPMG Baltics SIA partnere Armine Movsisjana.
Kopumā riteņbraukšana kā populārākais uzņēmēju sporta veids ir Slovākijā (45%), Čehijā (24%), Latvijā (24%), Lietuvā (20%). Ungārijā populārākā sporta aktivitāte uzņēmējiem ir skriešana (23%), Rumānijā – peldēšana (23%), Igaunijā – golfs (18%), savukārt Polijā tas ir volejbols, kas dominē zem apzīmējuma «cits» (57%).
2014. gada septembrī KPMG aptaujāja uzņēmumu vadītājus astoņas CAE valstīs, lai uzzinātu viņu viedokli par šo valstu ekonomiku, eiro, ārvalstu investīcijām, nodokļu vidi, kā arī uzņēmumu politiku atalgojuma un personāla rekrutēšanas jomā. Pirms tam pētījumu Ekonomikas pulss vairākus gadus veica Baltijas valstīs, bet šogad tas pirmo reizi aptvēra astoņas Centrālās un Austrumeiropas reģiona valstis.
Pētījuma laikā tika aptaujāti 456 uzņēmumu vadītāji astoņās valstīs – Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Čehijā, Ungārijā, Polijā, Rumānijā un Slovākijā.
Iedalot pēc uzņēmējdarbības sektora, 29% respondentu darbojas rūpniecības nozarē, kam seko vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība (14%). 44% aptaujāto ir no uzņēmumiem, kuros mazāk nekā 50% akciju pieder nerezidentiem. Starp visām astoņām valstīm vislielākais šādu īpašnieku skaits ir Ungārijā (67%). 89% aptaujāto pārstāv uzņēmuma augstāko vadību, 11% ir uzņēmumu īpašnieki, 50% respondentu darbojas uzņēmumos, kuros apgrozījums pārsniedz 25 miljonus EUR, un 65% uzņēmumu ir eksportētāji.
KPMG ir starptautisks biznesa konsultantu kompāniju tīkls, kas sniedz audita, revīzijas, nodokļu un konsultāciju pakalpojumus.