Jaunākais izdevums

Nepērc svešu!

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaismas pils grīdu nav iespējams izklāt ar Latvijas ozolu, jo Latvijā nemaz neaug tik lielas ozolu birzis, no kurām varētu piegādāt nepieciešamos dēļus divu metru garumā un 15 - 18 centimetru platumā, turklāt, būvējot kādu projektu, jāpieturas pie arhitekta izstrādātajām idejām, komentējot kustības Nepērc svešu! satraukumu par Kanādas kļavas izmantošanu Gaismas pils grīdai Latvijas ozola vietā, Db.lv norādīja autoruzraudzības grupas vadītājs Mārcis Mežulis.

«Ja arī Latvijā ir tādi parketa ražotāji, tad viņi noteikti ozolus iepērk Baltkrievijā vai kādā citā valstī, tādēļ runas par ozola izmantošanu Gaismas pils grīdā, ir demagoģija,» norāda M. Mežulis.

Lēmums par kļavas koka izmantošanu Latvijas Nacionālās bibliotēkas grīdu izbūvē bija Gunāra Birkerta kā būves arhitekta sākotnējā iecere un G. Birkerts iebilda pret grīdas materiāla nomaiņu pret ozolu vai osi arhitektoniski estētisku apsvērumu dēļ, Db.lv skaidroja Kultūras ministrijas pārstāve Lolita Rūsiņa. Tam piekrīt arī M. Mežulis norādot, ka, realizējot kādu projektu, ir jāpieturas pie arhitekta iecerēm, un nevar izmantot materiālus, kādi ienāk prātā.

Pārtika

Kustība Nepērc svešu! vērsusies Saeimā

Gunta Kursiša,24.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustības Nepērc svešu! dalībnieki nosūtījuši Saeimas priekšsēdētājai Solvitai Āboltiņai atklātu vēstuli, kurā pieprasa Saeimas namā pieeju Latvijā ražotam pienam, ūdenim un citiem pārtikas produktiem.

«Visas parlamentā pārstāvētās politiskās partijas savās programmās un vārdos paudušas un turpina paust atbalstu uzņēmējdarbībai Latvijā. Vai Jums, kā Saeimas priekšsēdētājai šķiet pieņemami un valstiski, ka parlamenta deputātiem netiek dotas izvēles iespējas savā darba vietā iegādāties Latvijas ražojumus,» vēstulē jautā kustības koordinators un Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.

Tāpat viņš vēstulē pauž: «Latvijas parlaments nav tikai vieta, kur pulcējas un strādā deputāti, bet tas arī reprezentē Latvijas valsti. Saeimas namu regulāri apmeklē ārvalstu viesi un diplomātiskais korpuss. Vai Jums, kā Saeimas priekšsēdētājai ir pieņemami, ka Latvijas valsts Saeimas namā tiek reprezentēta ar importa produktiem?»

Būve

Nepērc svešu!: valsts piešķirtais finansējums Gaismas pils grīdai trīsreiz pārsniedz tirgus cenu

Gunta Kursiša,28.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustība Nepērc svešu! nosūtījusi atklātu vēstuli Saeimas deputātiem, norādot, ka Kanādas kļavas materiāla, ar ko paredzēts izklāt Gaismas pils grīdu, iegādei piešķirtais valsts finansējums ir teju trīs reizes lielāks nekā materiāla tirgus vērtība.

Kustības Nepērc svešu! pārstāvji mudina Saeimu nomainīt Latvijas Nacionālās bibliotēkas grīdas segumam paredzēto Kanādas kļavu ar Latvijas ozolu, minot, ka bibliotēkas būvniecība ir noteikta ar īpašu «Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas likumu», kas nosaka celtniecībā «sekmēt Latvijas resursu izmantošanu».

«Tā kā bibliotēkas projekts finansiāli skar ikvienu Latvijas sabiedrības locekli, kustība Nepērc svešu! aicina deputātus lemt par zaudēto valsts budžeta līdzekļu piedziņu no atbildīgajām amatpersonām, kuru lēmumu rezultātā Kanādas kļava iegādāta,» norāda kustības koordinators Didzis Šmits.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgo startautisko kultūras tūrisma reklāmas kampaņu, kas izgāzās vēl nesākusies, plānots sākt rudenī, kad Rīgas kā kultūras galvaspilsētas gads tuvosies jau noslēgumam.

«Ja viss notiks pēc plāna, kultūras tūrisma kampaņa sāksies no septembra. Kampaņa tiek plānota divās daļās – pirmā daļa aicinās rudenī apmeklēt kultūras galvaspilsētu. Šo statusu neviens neatņem, līdz ar to Tallina mārketinga izpratnē joprojām ir 2011. gada kultūras galvaspilsēta. Otrs kampaņas vilnis plānots 2015. gada sākumā, kas sakristu ar Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē,» stāsta Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs. Rīga 2014 ir labs iemesls, kāpēc apmeklēt mūsu galvaspilsētu un Latviju, jo tiek piedāvāta interesanta programma, notiek pasākumi, tomēr «ar to jau kultūras dzīve nebeidzas».

DB Viedoklis

Db viedoklis: Patērētāju un vietējo ražotāju uzticībai jābūt abpusējai

Dienas Bizness,05.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepērc svešu! - akciju ar šādu nosaukumu ir uzsākusi daļa Latvijas pārtikas ražotāju, darot to ar visnotaļ skaidru mērķi - panākt, lai patērētāji dotu priekšroku vietējā ražojuma produkcijai, nevis tai, kas ievesta no ārvalstīm.

Doma laba un pat pareiza, taču, lai šī akcija tiešām rezultētos ar konkrētiem finansiāliem panākumiem, nevis tikai ar papļāpāšanu un skaļu saukļu skandēšanu publiskajā telpā, būtu jāņem vērā pāris būtiski aspekti.

Pirmkārt, šo Nepērc svešu nenāktu par ļaunu nedaudz papildināt, lai tas skanētu - nepērc svešu, un vietējie nečakarēs tevi! Redz, nav jau nekāds noslēpums, ka arī vietējie ražotāji pēdējo divdesmit gadu laikā ir samācījušies dažādas viltības. Piemēram, tirgot ārzemēs ražotus produktus iepakojumos, ko Latvijas patērētāji pazīst kā vietējo. Tāpat pirms vairākiem gadiem ticis konstatēts, ka nitrātu apjoms divreiz dārgākā vietējā gurķī ir lielāks nekā lētākā analogā no ārzemēm. Respektīvi, patērētājiem, kuri tiešām vēlas iegādāties vietējo produkciju, ir jābūt pārliecībai, ka, pērkot kaut ko, kas rotāts ar vietējo zīmolu, viņi tiešām iegūst pašmāju preci.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustība Nepērc svešu! ar atklātu vēstuli vērsusies pie kultūras ministres Žanetas Jaunzemes – Grendes prasot nomainīt Latvijas Nacionālās bibliotēkas grīdas segumam paredzēto Kanādas kļavas materiālu ar Latvijas ozolu. Arī Db.lv uzrunātais eksperts atzīst, ka Kanādas kļava nav labāka par Latvijas kokiem.

Vēstulē kustība aicina pamatot Kultūras ministrijas izvēli projektā izmantot Kanādas kļavu un skaidrot minētās izvēles atbilstību «Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas likumā» noteiktajam mērķim sekmēt «Latvijas resursu izmantošanu».

Kā Db.lv skaidroja koksnes eksperts Jānis Dolacis, Kanādas kļavu viņš nevērtē labāku par Latvijas osi vai ozolu. Viņš norādīja, ka Kanādas kļavas blīvums ir 660 kg/m3. Savukārt Latvijā augušam ozolam tas var sasniegt 750 kg/m3.

Tāpat eksperts skaidroja, ka ozols vai osis ir tehnoloģiski noderīgāks, savukārt Kanādas kļavu lielākoties izmantojot sportam paredzēto laukumu grīdas seguma ieklāšanai, kā, piemēram, skeitborda vai basketbola laukumiem. J. Dolcis norādīja, ka Eiropā Kanādas kļava augot maz – galvenokārt apstādījumos, kas nozīmē, ka Kanāda ir šī koka galvenā piegādātāja.

Citas ziņas

Kampaņa Nepērc Svešu līdz šim izmaksājusi 15 tūkst. Ls

Sandra Dieziņa,07.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kampaņas Nepērc svešu sākotnējās izmaksas ir 15 tūkst. Ls - par to Db.lv informēja viens no kampaņas iniciatoriem Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents Didzis Šmits.

Šobrīd kampaņā apvienojušies jau 17 ražotāji, galvenokārt pārtikas nozares uzņēmēji, bet kampaņā iesaistījusies arī Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR).

Kampaņai nepieciešamos līdzekļus sedz kampaņas dalībnieki.

Viens no kustības mērķiem ir panākt, lai 2014. gadā «Nepērc svešu» kļūst par dzīvesveidu. Paredzēts, ka kampaņas dalībnieki tuvākajā laikā apvienosies biedrībā.

«Aicinu katram būt sējējam katru dienu, lai pēc gadiem sabirst zelta graudi savejiem,» tā N. Skauģis.

Kampaņas līdzautors Ēriks Stendzenieks atzina, ka ļoti svarīgs kampaņas aspekts ir «neļauj ierēdnim pirkt svešu».

Ražošana

Papildināta ar foto - Ar kampaņu Latvijas labums rosina veicināt valsts ekonomiku, izvēloties Latvijā ražotus produktus

LETA,25.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) sadarbībā ar reklāmas aģentūru DDB Latvia un vairāku nozaru asociācijām šodien sākusi ilgtermiņa kampaņu Latvijas labums, aicinot iedzīvotājus veicināt valsts ekonomiku, iegādājoties Latvijā ražotus produktus un preces.

Šodien preses konferencē kampaņas idejas autori norādīja, ka šī nebūs īstermiņa kampaņa un tās mērķis ir stāstīt par to, kā ar mazām ikdienas izvēlēm šodien iespējams uzlabot savu un Latvijas ikdienu rīt. Kampaņas laikā Latvijā ražotas preces un produkti tiks atzīmēti ar uzlīmi, etiķeti vai plakātu Latvijas labums.

«Katrreiz, izvēloties produktu no ārzemēm, mēs aizsūtām cilvēku prom no Latvijas. Tāpēc atstāj svešos produktus plauktā un savējos cilvēkus mājās. Ja katrs no mums pirks vietējās preces tikai par 10% vairāk, kopā izglābsim 20 000 darba vietu,» uzsver kampaņas autori.

Kampaņas mērķis ir mainīt Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumus - izvēlēties vietējā ražojuma preces un produktus, uzsvēra LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.

Ražošana

Abdulmuslimovs: katram jānāk ar savu sviestmaizi

Sandra Dieziņa,08.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kustība Nepērc svešu ir jauna nacionālā ideja, kuras līdz šim pietrūcis latviešu mentalitātes kautrīgā rakstura dēļ.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienības Attīstībai/ Par! kampaņa pret lielāko oponentu kopē populistu retoriku, otrdien raksta laikraksts Diena.

Par apvienības Attīstībai/ Par! (A/P) priekšvēlēšanu kampaņas virzītājelementu pēdējā mēnesī pirms 14. Saeimas vēlēšanām kļuvusi agresīva kampaņa pret premjeru Krišjāni Kariņu un viņa pārstāvēto Jauno Vienotību (JV). Kampaņa, pēc formas un satura soctīklos un publiskajā vidē kopējot populistisko politisko spēku retoriku. Vadošo kandidātu savstarpējās cīņas un nesaprašanās ar Vienotību un JV gan sakņojas senākos notikumos.

Kritizē Kariņu

A/P programmā teikts, ka "valsts var ilgstoši "iestrēgt" savā attīstības līmenī, iekļūt "attīstības slazdā", bieži dēļ strukturālajai transformācijai nepieciešama darbaspēka vai infrastruktūras kritiskās masas trūkuma". Vērojot A/P kampaņu, jāsecina, ka slazdi ir vairāki. Kampaņa arogancē atgādina ASV vēlēšanas – atrast sabiedrībai sāpīgu tēmu (apkure, drošība utt.) un tad vainot oponentu. Internetā redzami "dzelteni" Arta Pabrika un Jura Pūces video, kur visai tieši ar pirkstu rāda uz K. Kariņu. Kampaņā aktīvi piedalās arī Daniels Pavļuts, kurš daudz kritizēts saistībā ar Covid-19 krīzes risinājumiem. Viņš tagad kopā ar partijas kolēģiem izmanto visai radikālas nomelnošanas metodes pret premjeru, kura valdībā pats strādā.

Citas ziņas

Straumes komunikācijas kampaņa iegūst divas Zelta balvas Mi:t&Links Baltic Communication Awards 2025

Db.lv,16.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 11. aprīlī norisinājās viens no nozīmīgākajiem Baltijas komunikācijas nozares pasākumiem – Mi:t&Links Baltic Communication Awards 2025, kur animācijas filmas "Straume" komunikācijas kampaņa “We flooded Latvia” saņēma divas Zelta balvas kategorijās “Integrētā komunikācija” (Integrated Communication) un “Digitālā komunikācija” (Digital Communication). Kampaņu izstrādāja un realizēja sabiedrisko attiecību aģentūra Golin Rīga.

Filmas "Straume" izplatīšanas kampaņa noritēja sarežģītā laikā, kad pēc Covid-19 pandēmijas Latvijā bija viens no zemākajiem kino apmeklējuma rādītājiem Baltijā. Vietējām filmām bija lielas grūtības sasniegt plašāku auditoriju. Apzinoties šo kontekstu, kampaņas mērķis bija ne tikai veicināt biļešu pārdošanu, bet arī atjaunot sabiedrības interesi par latviešu kino un nostiprināt "Straume" kā nozīmīgu kultūras notikumu.

Filmas "Straume" producents Matīss Kaža atzīst: “Daļa no ‘Straumes’ panākumiem slēpjas pārdomātā mārketinga un komunikācijas kampaņā, kas ļāva filmai kļūt par Latvijas rekordisti kino skatītāju skaita ziņā. Mēs priecājamies, ka Golin komanda ir saņēmusi šo atzinību par tiešām veiksmīgi realizētu kampaņu, kas palīdzēja Kaķim kļūt par vienu no spilgtākajiem Latvijas laikmetīgās kultūras simboliem.”

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepērc svešu

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepērc svešu

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepērc svešu!

Citas ziņas

Belēvičam pielaidi valsts noslēpumam, iespējams, liedz pazīšanās ar Abdulmuslimovu

Dienas Bizness,25.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministrs Guntis Belēvičs (ZZS) ir savas politiskās karjeras pacēlumā, un, ja kāds vēlētos aplauzt viņam spārnus, šis varētu būt īstais brīdis – Satversmes aizsardzības birojs (SAB) jau ceturto mēnesi pārbauda, vai bijušajam uzņēmējam piešķirt augstākās kategorijas pielaidi valsts noslēpumam, trešdien raksta laikraksts Diena.

Bez tās viņa palikšanu amatā varētu sākt apšaubīt, un pavisam noteikti šāds lēmums nozīmētu, ka augstāk pa politisko amatu pakāpieniem G. Belēvičs nekad neuzkāps.

Aizvadītajā nedēļā G. Belēvičs izsaukts klātienes intervijai uz SAB, liecina Dienas rīcībā esošā informācija, un prakse rāda, ka lēmums tātad būs drīz. Teju vienīgais ar gaļu apaudzētais baumu skelets, kas saistībā ar G. Belēviča riskiem nesaņemt pielaidi valsts noslēpumam jau mēnešiem tiek vadāts politiskajās aprindās, ir viņa iespējamās attiecības ar specdienestu redzeslokā nonākušo uzņēmēju Bislanu Abdulmuslimovu saistībā ar tā kontrolēto Rēzeknes gaļas kombinātu (RGK) un šī uzņēmuma vadītāju Gunti Piteronoku. Kopīgi līdzfinansēta sociālā kampaņa «Nepērc svešu!», medību kaislība un it kā naudas attiecībās nebalstīta abpusēja «izpalīdzēšana» uzņēmējdarbībā tiešām uz šādām saiknēm norāda, bet to nozīmība varētu būt arī pārspīlēta, liecina Dienas pētītais.

Start-up

Latvijas startup Funderful noslēdz pirmo kampaņu Kalifornijas Universitātē Bērklijā

Lelde Petrāne,21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada pavasarī Latvijas startup uzņēmums Funderful parakstīja sadarbības līgumu ar Kalifornijas Bērklija Universitātes Juridisko fakultāti, lai kopā strādātu pie viņu Partners in leadership absolventu ziedojumu kampaņas. Pirmā kampaņa ir noslēgusies un Funderful komanda jūtas gandarīta par sasniegto.

Mēnesi garās ikgadējās kampaņas Partners in Leadership mērķis ir nodrošināt universitātes vietu starp pasaules prestižākajām augstskolām, veicinot absolventu ziedojumus. Šogad kampaņā tika aicinātas iesaistīties dažādas absolventus pārstāvošas organizācijas – pamatā tie bija juridiskie biroji, kuri sacentās savā starpā gan par kopējo ziedojumu apmēru, gan savstarpēji par absolventu aktivitāti ziedojot.

Kā stāsta Funderful īpašnieks un vadītājs Raimonds Kulbergs, kampaņā šogad piedalījās vairāk nekā 780 ziedotāju, sasniedzot vairāk nekā 60% dalību kampaņā, kas pārsniedz tādu grandu universitāšu kā Jeilas, Pensilvānijas Universitātes, Džordžtaunas un citu rādītājus. Īpaši gandarīta Funderful komanda ir par to, ka kampana piesaistīja 22 jaunus ziedotājus – juridiskos birojus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretēji laika apstākļiem aiz loga, nekustamo īpašumu tirgū rudens ir aktīvs un karsts periods. Tieši tāpēc vadošais nekustamo īpašumu portāls City24.lv sadarbībā projektu attīstītājiem un pārdevējiem piedāvā jauno projektu kampaņu Karstie piedāvājumi! Kampaņa norisināsies no 30. septembra līdz 31.oktobrim, un tās laikā interesentiem būs iespēja iepazīt īpašākos un populārākos jaunos projektus, izmantot izdevīgus cenu piedāvājumus, kā arī gūt citus noderīgus bonusus.

Jauno projektu kampaņa Karstie piedāvājumi ir ilggadēja City24.lv tradīcija, ko potenciālie pircēji ir novērtējuši ļoti atzinīgi, jo tā ir vieta, kur vienuviet var uzzināt par plašo jauno projektu klāstu un izvēlēties arī sev jaunu mājokli. Kampaņa norisinās viena mēneša garumā divas reizes gadā – pavasarī un rudenī, kad nekustamo īpašumu tirgū valda pastiprināta aktivitāte.

Piedāvājums jauno projektu tirgū ir palielinājies, kas nozīmē, ka ikvienam ir iespējams atrast savam dzīves stilam un iespējām piemērotāko mājokli, kā arī pašiem pirmajiem uzzināt par projektiem, kurus vēl tikai attīstīs. Šīs Karsto piedāvājumu kampaņas ietvaros interesentiem tiek piedāvātas plašas iespējas izvēlēties sev tīkamāko projektu, jo piedāvājumā ir gan dzīvokļi, gan mājas, gan arī zemes projekti. Jauno projektu piedāvājumu iespējams apskatīt kampaņas mājaslapā.

Eksperti

Šogad partiju reklāmās trūkst radošuma

Renāte Cāne, Biznesa augstskolas Turība docente, mārketinga eksperte,25.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas vēlēšanas strauji tuvojas un pavisam drīz mēs visi dosimies pie vēlēšanu urnām. Līdz tam, kā ieraksts, norisinās aktīva priekšvēlēšanu kampaņa, kuras laikā politiski spēki ar dažādām reklāmām un mārketinga trikiem cenšas pievērst vēlētāju uzmanību un pārliecināt balsot tieši par viņiem.

Šogad politiķi reklamējas mazāk uzbāzīgi un agresīvi, taču pietrūkst radošuma. Sabiedrība nav pārsteigta arī ar skaļiem melnā PR gadījumiem, lai gan iepriekš bija izskanējušas prognozes, ka šī būs melnākā priekšvēlēšanu kampaņa.

Nevarētu teikt, ka šī priekšvēlēšanu kampaņa kopumā iezīmējas ar ļoti gudru mārketingu, taču jāsaka, ka ir viens politiskais spēks, kurš šajā jomā ir galvas tiesu pārāks par citiem. Tajā pašā laikā dažas politiskās partijas izmanto ļoti novecojušas metodes, par ko 21. gs. atliek tikai pabrīnīties. Lai gan medijos tiek publicētas kandidātu savstarpējas telefona sarunas, kas parāda viņus neglaimojošā gaismā, vai arī informācija par aizdomīgiem finanšu darījumiem, tāda izteikti primitīva melnā PR nav. Nomelnojošās kampaņas jau nekur nav pazudušas, taču tās paliek elegantākas un rafinētākas. Atlikuši tikai daži politiķi, kas konkurentus atklāti sauc par zagļiem.

DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Lai vecumdienās nav jākož pirkstos

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore,30.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai 61% Latvijas iedzīvotāju izprot pensiju sistēmas darbību, liecina bankas Citadele meitas uzņēmuma CBL Asset Management un pētījumu centra Norstat veiktā iedzīvotāju aptauja.

Vissliktāk informēti ir jauni cilvēki un cilvēki ar ienākumiem līdz 750 eiro mēnesī. Tam ir savas negatīvas konsekvences. Proti, nezināšanas rezultātā vairums aptaujāto vecumdienās paļaujas uz valsts pensiju, pat neapjaušot, ka 1. un 2. līmenis kopā nodrošina tikai 50% no darba mūža ienākumiem. Proti, ja cilvēka alga ir 700 eiro mēnesī, tad pensijā tikai no pirmajiem diviem līmeņiem varēs saņemt ap 350 eiro. Ja cilvēks to apzinās, tad viss ir kārtībā un tālākā stratēģija, kā rīkoties, jau ir viņa brīva izvēle. Savukārt daudz sliktāk ir tad, ja mājo aplama pārliecība, ka pensijas apmērs būs līdzvērtīgs darba algai.

Neorientēšanās pensiju sistēmā nozīmē, ka jauni cilvēki nepieņem apzinātus lēmumus par 2. līmeņa pārvaldnieka izvēli. Lai gan, piemēram, dinamiskajam plānam ir liela atdeve, taču tas ir visefektīvākais tad, ja līdz pensijai ir vairāk nekā desmit gadu. Tāpat tas nozīmē, ka cilvēki nedomā par iespēju ieguldīt 3. pensiju līmenī, kam bonusā klāt vēl nāk Iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksa. Sekas šādai nezināšanai var būt samērā nejaukas gan indivīda, gan sabiedrības līmenī. Proti, līdz ar novecošanos jau pēc 25 līdz 30 gadiem mēs iegūsim gados pārsvarā vecu sabiedrību, kas lielajā vairumā būs nabadzīga. Individuālā līmenī tās būs sāpīgas atskārsmes, ka pēc pensionēšanās, ja netiek strādāts, noturēt ierasto dzīves līmeni nav iespējams un var nākties atteikties no līdzšinējā dzīvokļa, jo izrādās, ka tas ir pārāk dārgs.

Finansējums

Nebanku kreditētāji: PTAC kampaņa kropļo konkurenci finanšu pakalpojumu tirgū

Elīza Grīnberga, speciāli DB,08.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzraugošā iestāde nedrīkst jaukties konkurencē starp finanšu pakalpojumu sniedzējiem, turklāt - izmantojot nodokļu maksātāju naudu.

Ātrie kreditētāji Valsts kontroli aicinās izvērtēt PTAC sabiedrības izglītošanas kampaņas atbilstību mērķiem, kā arī budžeta līdzekļu izmantošanu

Lielākā daļa no nebanku aizdevēju izsniegtajiem kredītiem ir distances kredīti, taču, pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) domām, tas ne vienmēr ir piemērotākais veids preču iegādei, un cilvēki, tos aizņemoties, neapzinās potenciālās grūtības tos atdot, tādēļ kopā ar Latvijas Universitāti veikts pētījums par ātro kredītu izmantošanu Latvijā un uzsākta kampaņa iedzīvotāju izglītošanai. Ātro kredītu devēji apšauba tā kvalitāti, uzsverot, ka pētījums ir virspusējs un kampaņa veidota, lai kauninātu patērētāju, kas nav labākais izglītošanas veids. Tādēļ uzņēmumi aicinās Valsts kontroli pārbaudīt nodokļu maksātāju naudas izlietošanu, uzsverot, ka jau pašlaik rūpīgi izvērtē aizņēmēju spēju atdot aizdevumu, kā arī uzlabojas izsniegto kredītu kvalitāte.

Start-up

Zīmoli sāk runāt

Anda Asere,03.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās zīmoli kļūst sociāli, politiski un iesaistās klimata pārmaiņās.

"Ja zīmols nepievērš uzmanību šīm tēmām, tas mūsdienās nevar izdzīvot," teic jaunuzņēmumu zīmola un mārketinga konsultante Harmonija Veja (Harmonie Way), kura iepriekš bijusi arī iepazīšanās aplikācijas "Tinder" komunikāciju vadītāja Eiropā.

Piemēram, liela problēma ir plastmasas iepakojums, kas nonāk atkritumos. Daudzi zīmoli ievieš produktus, kas ar to cīnās, vai īsteno tematiskās kampaņas mazākam iepakojumam utt. Tāpēc viņa par to iesaka domāt jebkuras nozares uzņēmumam. "Ņemot vērā, ka dzīvojam politiski nestabilos laikos, ir svarīgi tehnoloģijas izmantot labiem mērķiem," uzskata H. Veja.

Tāpat viņa uzsver vajadzību domāt "ārpus kastes" un iesaka jaunuzņēmumiem runāt par savām vērtībām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējiem ražotājiem pārtikas iepirkumos nākas zaudēt pat desmitdaļas santīma dēļ.

Finanses

PB: Latvijai ir iespēja palielināt nodokļu ieņēmumus, taču jāpieņem grūti lēmumi

LETA,21.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijai ir iespēja palielināt nodokļu ieņēmumus, taču tādā gadījumā ir jāpieņem grūti lēmumi un nepieciešamas būtiskas izmaiņas nodokļu sistēmā, secinājuši Pasaules Bankas (PB) eksperti.

Nodokļu ieņēmumus Latvijā var paaugstināt, īstenojot vairākus soļus, proti, paplašinot nodokļu bāzi, paaugstinot nodokļu likmes un samazinot izvairīšanos no nodokļu maksāšanas, teikts aģentūras LETA rīcībā esošajā PB ekonomistu prezentācijā, ar ko pagājušajā nedēļā Rīgā tika iepazīstināti politiķi un eksperti.

Prezentācijā teikts, ka uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) ieņēmumi Latvijā ir zemi salīdzinājumā ar Eiropas Savienības (ES) un Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) valstīm. Tas ir tāpēc, ka UIN likme ir zema, kā arī šī nodokļa piemērošanas bāze ir šaura. Latvijā pastāv dažādi UIN atvieglojumi, piemēram, par investīcijām, par ziedojumiem. PB ekonomisti vērtē, ka Latvijā nodokļu piemērošana uzņēmumu ienākumiem ir sarežģīta, kas deformē sistēmu un rada nevienlīdzību.

Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Prokuratūra uzrādījusi apsūdzības SIA «Rīgas enerģija» un AS «Latvijas energoceltnieks» darbiniekiem lietā par iespējamo krāpšanos ar atļaujām elektroenerģijas ražošanai obligātajā iepirkumā.

Prokuratūra paziņojumā presei rakstīja, ka pagājušā gada oktobrī Organizētās noziedzības un citu nozaru specializētās prokuratūra pie kriminālatbildības saukusi kāda uzņēmuma valdes locekļus par mēģinājumu ar viltu iegūt tiesības uz svešu mantu personu grupā pēc iepriekšējas vienošanās lielā apmērā.

Tāpat šī uzņēmuma valdes locekļi saukti pie kriminālatbildības par dokumentu, kas piešķir tiesības vai atbrīvo no pienākumiem, viltošanu un izmantošanu mantkārīgā nolūkā personu grupā pēc iepriekšējas vienošanās. Prokuratūra šī uzņēmuma nosaukumu neatklāja, taču aģentūrai Zināms, ka apsūdzētas tiek divas personas, kas iespējamā nozieguma izdarīšanas brīdī ieņēma «Rīgas enerģijas» valdes locekļu amatus.