Šobrīd top piedāvājums izstādes Expo 2020 Dubai dalībniekiem, nākamgad uz šo vērienīgo pasākumu Dubaijā iecerēts aizvest vismaz simts Latvijas uzņēmumu
Pasākums sāksies nākamā gada 20. oktobrī un ilgs pusgadu. Latvijas paviljonu organizē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), kas nodrošināja Latvijas uzņēmēju dalību mazajā Expo Astanā (Kazahstānā) 2017. gadā, neizmantojot ne centa valsts naudas. Dubaijas izstādei, ņemot vērā tās apjomus un vairāk nekā trīs reizes lielāku dalībnieku skaitu, valsts ir piešķīrusi 4,2 miljonus eiro. Latvija izstādē apsaimniekos 1,5 tūkst. m2 lielu zemes gabalu, uz kura tiks uzbūvēts paviljons 400 m2 platībā. Šobrīd dalību starptautiskajā izstādē ir apstiprinājušas 192 valstis. Pēc organizatoru aplēsēm, to apmeklēs 17,5 miljoni cilvēku. «Ņemot vērā Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) vērienu, tā būs visu laiku jaudīgākā Expo izstāde,» lēš Expo 2020 komisārs, LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.
Izstādes devīze ir Savienojot prātus, radīt nākotni, bet apakštemats – Ilgtspēja, iespēja un mobilitāte. Metu konkursā par Latvijas paviljona izveidi uzvarēja SIA Riga Architecture Institute ar ideju Ēters. Projekta autori ir vietējie arhitekti Niklāvs Paegle, Dagnija Smilga un Kārlis Bērziņš. «Šobrīd tiek strādāts, lai šo vīziju ieliktu reālā budžetā un projektā, kuram ir jāatbilst AAE prasībām. Ir jāsagatavo 17 būvniecības tehniskā projekta pakas. Tikko esam saņēmuši ziņu no AAE, ka konceptdizains ir apstiprināts,» ir gandarīts J. Endziņš. Pie tā ir strādājuši Latvijas arhitekti un būvniecības eksperti, kā arī AAE arhitektu birojs Wanders Werner Falasi Consulting Architects, kas nodrošina projekta adaptāciju vietējām prasībām. Konceptdizains ir izmaksājis aptuveni 2,2% no kopējā projekta budžeta. «Projektēšanas ziņā sunim jau ir pārkāpts, vēl tikai aste palikusi,» vērtē Expo 2020 komisārs.
Šobrīd notiek cenu aptauja nobeiguma dizaina izstrādei, kas ir jāpaveic līdz 25. septembrim. Tikai tad, kad ir apstiprinātas visas 17 projekta pakas, var saņemt būvatļauju un sākt darbu pie paviljona. «Vēlamies, lai tas būtu jaudīgāks par ieguldītajiem 4,2 miljoniem eiro, rada pozitīvas emocijas ikvienam izstādes apmeklētājam, lai to fotografētu un bildes ievietotu sociālajos tīklos. Protams, LTRK galvenais mērķis ir palielināt Latvijas uzņēmumu eksportu uz šo reģionu, izveidojot tam lielisku starta platformu,» uzsver J. Endziņš.
Visu rakstu lasiet 28. augusta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!