Eksperti

Migrācija starp saziņas lietotnēm – kam tas ir izdevīgi?

Modris Šķēls, reklāmas aģentūras "mCloudglobal" valdes priekšsēdētājs,22.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr saziņas lietotnes Telegram un Signal jau sāk berzēt rokas par jaunu lietotāju pievienošanos sistēmai, konkurentu platformu WhatsApp un Facebook lietotāji vēl šaubīgi cenšas pieņemt lēmumu, vai migrēt uz citām platformām, vai palikt jau ierastajās.

Taču ziņa, ka WhatsApp atlika jauno privātuma politikas noteikumu ieviešanu, un klientu dati vēl vairāk nonāks mātes uzņēmuma Facebook rokās, atsevišķu lietotāju loku padarīja bažīgu. Lai arī šie atjauninājumi neattiecas uz Eiropas reģionu, kādam esošā ideoloģija šķiet nepieņemama.

Taču dziļākajā būtībā šie atjauninājumi nepieciešami mērķtiecīgām biznesa kompānijām, lai sniegtu lietotājiem, piemēram, pielāgotu Facebook reklāmu.

Protams, var diskutēt, kā tiek izmantoti uzkrātie lietotāju dati. Pat, ja tiek apgalvots, ka netiek glabāti sarakstes vai zvanu dati, lietotāji ir ļoti skeptiski uz šo, piemirstot, ka lietotne Google, uzkrāj daudz vairāk datu par mums. Jebkurā gadījumā ikviena no šīm lietotnēm uzkrāj mūsu personīgos datus – telefona numurus, e-pastus un citu informāciju savu biznesa ideju realizācijai.

Nebūsim tik naivi! Migrējot no vienas platformas uz citu atstāsim vēl vairāk datus par sevi interneta plašumos, nododot tos vēl papildus citām kompānijām.

Jāsaprot, ka vairāk vai mazāk mēs tomēr dzīvojam tādā kā reklāmas laikmetā. Tā ir it visur. Pat populārā Youtube vietne vairs nav tāda kā agrāk. Tā ir pārbāzta ar reklāmām. Tad uzskatu, ka labāk mēs redzam pielāgotu reklāmu, kas varētu būt saistoša lielākā vai mazākā mērā katram, nekā mūsu saziņas platformas piepilda ar to, kas ikdienā mums nav pilnīgi saistoši.

Jā, no tā vairāk iegūst uzņēmēji – tiesības uz pielāgotu reklāmu. Taču šī alternatīva ir labāka, nekā pārblīvēta lapa ar galīgi lieku informāciju lietotājiem.

Komunikācijas pārvirzīšana uz messenger tipa saziņas vietnēm jautājumu atrisinās iespējams tikai īslaicīgi, jo arī šāda veida saziņas formai nākotnē var prognozēt kādu reklāmai atvēlētu laukumu.

Tālab pirms pārvietoties no vienas saziņas platformas uz citu, iesaku vēlreiz apdomāties un izvērtēt, kam tas patiesībā ir izdevīgi – Jums vai tomēr lielajām šo platformu uzturētāju korporācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru