Pakāpeniski līdz rudenim piecas degvielas uzpildes stacijas (DUS) Kurši sāks darbu ar Statoil zīmolu. To paredz noslēgtais franšīzes sadarbības līgums, kuru parakstījusi SIA Augstceltne, kam pieder DUS Kurši un SIA Latvija Statoil.
Degvielas uzpildes stacijas, kas turpmāk iekļausies Statoil Fuel & Retail tīklā, atrodas Jūrmalā, Ventspils šosejas 70. kilometrā, Daugmales pagastā, Dreiliņos, Saulkrastu novadā pie šosejas Rīga-Tallina virzienā uz Tallinu un virzienā uz Rīgu.
Franšīze ļauj mazākajam spēlētājam, ekonomējot līdzekļus, sekmīgi attīstīties tirgū un saglabāt tirgus pozīcijas. Savukārt Latvija Statoil gadījumā tas ļaus optimizēt investīcijas, teikts paziņojumā. SIA Augstceltne arī turpmāk būs minēto DUS īpašnieks un saimnieks. Taču darbs tajās tiks veikts tādā veidā, kādā to attīstījusi Statoil Fuel & Retail, kas ir SIA Latvija Statoil mātes uzņēmums.
«Mūsu uzņēmuma vadības grupa starp vairākiem variantiem tieši franšīzi atzina kā optimālāko ilgtermiņa attīstības stratēģiju degvielas mazumtirdzniecībā,» saka DUS Kurši īpašnieks un prezidents Juris Kursītis. «Iekļaujoties Latvijā lielākajā degvielas mazumtirdzniecības tīklā, mēs plānojam klientu skaita un pārdoto apjomu pieaugumu. Tikmēr pats uzņēmums turpmāk varēs koncentrēt savus resursus pārējo darbības virzienu – būvmateriālu tirdzniecības, celtniecības un projektu vadības, ēku apsaimniekošanas, sabiedriskās ēdināšanas un citu virzienu attīstībai,» piebilst J. Kursītis.
Saskaņā ar līgumu SIA Latvija Statoil un SIA Augstceltne veiks DUS pārbūvi, pilnveidojot tehnisko aprīkojumu atbilstoši Statoil Fuel & Retail standartiem.
Šobrīd uzņēmumam pieder kopumā astoņas modernas pilna servisa degvielas uzpildes stacijas Rīgā un Rīgas rajonā, liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.
SIA Augstceltne biznesa attīstības direktors Ralfs Dakters DB norādīja, ka divas no atlikušajām DUS plānots nodot nomā, bet no vienas nākotnē, iespējams, nāksies atteikties, jo pēc pilsētas ceļu nākotnes attīstības plāniem, tanī vietā nebūs iespējams attīstīt DUS. Runājot par degvielas cenu, R.Dakteris atzīmēja, ka uzņēmums ir franšīzes ņēmējs, tāpēc cenu politiku var noteikt paši, bet faktiski par šo jautājumu vēl neesot izlemts.
Pirms lēmuma pieņemšanas veikta nopietna izpēte. R.Dakteris uzsver, ka šajā biznesā nākotnes kontekstā jāskatās 10 līdz 15 gadi uz priekšu, un, izvērtējot veidus, franšīze būtu optimālākā versija.
Jāpiebilst, ka veiktas arī izmaiņas SIA Tirdzniecības nams Kurši padomes sastāvā, liecina informācija Lursoft. Par padomes locekli iecelts R.Dakteris.