Mazais bizness

Kā top? Smalkais muslis ar ogām

Laura Mazbērziņa,12.04.2019

Ieva Biķe (no labās) un Ilze Kalāce-Bērziņa, SIA Smalkais muslis īpašnieces. Ražošanas process skatāms tālāk galerijā!

Foto: Zane Bitere/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties SIA Smalkais muslis ražotnē Olainē, kur tiek ražots muslis ar ogām.

Ieva Biķe un Ilze Kalāce-Bērziņa ir radījušas smalka maluma auzu pārslu, augļu, sēklu un ogu maisījumu Smalkais muslis. Ražošanas process notiek kādreizējā piemājas dārza mājā, kura ir vien septiņus kvadrātmetrus liela. Uzņēmuma vadītājas uzsver, ka Smalkais muslis ir ne tikai klasiskais brokastu produkts, bet ēdams arī vakariņās. Tiešu konkurentu tam neesot, jo neviens Latvijā vēl nepiedāvā musli, kurš ir sasmalcināts. Produktam netiek pievienots cukurs, jo saldumu tam piešķir augļi un ogas. «Mēs gribējām atšķirties un visu samalt. Sākotnēji gan mums salūza vairākas iekārtas, jo samalt dateles vai rozīnes nav tik vienkārši, tomēr esmu atradusi tehniku, kā to izdarīt,» stāsta I. Kalāce-Bērziņa, kura ir atbildīga par ražošanas procesu.

Skaties arī citus ražošanas stāstus, klikšķinot šeit!

Smalkais muslis pamatā ir pilngraudu auzu pārslas, augļi, ogas un sēklas. Tiek piedāvāti trīs veidi – ar ogām (Latvijas dzērvenēm un avenēm), ar eksotiskiem augļiem (plūmēm, datelēm, rozīnēm) un ar sēklām (ar grauzdētām Latvijas kaņepēm). Tuvākajā nākotnē ir iecerēts vēl viens veids, kas pagaidām tiek turēts noslēpumā. Tas arī būs saldais muslis, jo eksperimentālā kārtā tika izmēģināts muslis ar dārzeņiem, tomēr izrādījies, ka lielāks pieprasījums ir tieši pēc saldajām garšām. Nākotnē tiek domāts arī par musli batoniņu ražošanu, eksportu un meistarklašu rīkošanu. «Mēs visu laiku cenšamies sevi izaicināt. Mēs vēlamies tikt tur, kur mūs neviens negaida,» teic I. Biķe, kura uzņēmumā ir atbildīga par mārketingu un finanšu līdzekļu piesaistīšanu.

Ideja par šādu produktu un biznesu radās Ilzei, kad viņa ar ģimeni ceļoja pa Eiropu. Testēšanas režīmā 2017. gadā viņa produktus deva nogaršot draugiem, bet, kad viņi sāka pieprasīt pat trīs pakas nedēļā, saprata, ka biznesam ir nākotne. Uzņēmējas sāka apmeklēt dažādus seminārus un kursus, meklēt finansējumu tehnikai, konsultēties ar Latvijas Lauksaimniecības universitātes speciālistiem, lai uzzinātu vairāk par savu produktu un tā iepakošanu, uzglabāšanu. Sākums nav bijis viegls. Un arī tagad būt par mājražotāju nav viegli, tomēr ar dažādu projektu palīdzību tas ir krietni vieglāk. Ar Leader un Nodarbinātības valsts aģentūras komercdarbības sākšanas projektiem piesaistītas sākotnējās investīcijas. Uzņēmējas piedalījušās arī SEB grantu programmā (ie)dvesma, kur ieguvušas vēl 10 tūkstošus eiro. Šī nauda noderēs, lai iegādātos jaunu ražošanas iekārtu no Francijas. Ikdienā uzņēmējas darbojas arī Jūrmalas biznesa inkubatorā. «Granta finansējums tiks ieguldīts jaudīgākas ražošanas tehnikas iegādē, lai varētu palielināt ražošanas apjomus. Pašreizējā iekārta var saražot septiņas reizes mazāk kā to spēs jaunā iekārta. Pateicoties granta finansējumam, mēs būtiski palielināsim ražošanas efektivitāti. Mums šis finansējums ir ļoti nozīmīgs, lai gan, piemēram, citam ražotājam tā varētu būt salīdzinoši neliela investīcija,» teic I. Biķe.

Muslis sākotnēji tika radīts kā klasisks brokastu produkts - ēšanai kopā ar pienu, jogurtu vai kefīru. Tomēr klienti ieteikuši, ka to var izmantot arī smūtijos jeb kokteiļos, pievienot putrām, kūkām, cepumiem un lietot pat kotlešu un karbonāžu panēšanai. Interesanta recepte: «Smalkais muslis» ar augļiem un kviešu miltiem attiecībā apmēram 1:1, klāt pievienojot olu, pienu. No masas cep gan plānās, gan biezās pankūkas. Uzņēmējas iesaka arī vistas gaļas kotletītes ar saldskābo musli rīvmaizes vietā.

«Mūsu produkts nav bioloģisks, jo pagaidām mēs nevar nodrošināt, lai visas izejvielas, kuras izmantojam, tādas būtu. Taču mūsu plānos ir kādreiz izveidot arī bioloģiska produkta līniju,» sacīja teica I. Biķe.

Smalkais muslis ir pieejams vairāk nekā 50 veikalos Latvijā. ««Ieiešana» Stockmann nebija viegla. Neviens lielais tirdzniecības centrs mazos mājražotājus negaida ar atplestām rokām, tomēr mums izdevās. Stockmann ir tādas kā ugunskristības tieši mūsu iepakojumam, jo tam jāizkonkurē visi krāsainie iepakojumi starp citiem līdzīgiem brokastu produktiem. Mūsu lielākais prieks, ka Smalkais muslis pieejams visās airBaltic lidmašīnās, kur tas tika pielāgots, lai pasniegtu ar ūdeni. Nākotnē mēs vēlētos «iekarot» arī Rimi, tomēr vēl tāls ceļš ejams. Esam arī beziepakojuma veikalos Burka, Turza, Zemes draugs, Ber un Sver,» stāsta I. Biķe.

Komentāri

Pievienot komentāru