Smita kungs un ponijs uzsāk riksi

Mazais bizness
2013. gada 21. janvāris 09:05

Dzīvē jādara tas, kas padodas un patīk, pēc pirmā darbības gada secinājuši zīmola Pony&Smith radītāji.

Visnotaļ oriģinālās produkcijas autori ir Liepājas Universitātes Jauno mediju mākslas studenti Valts Ceplevičs un Odrija Heinrihsone. Pagaidām viņi strādā individuālā komersanta statusā, taču augošais pieprasījums un radošo ideju attīstība mudina domāt par mikrouzņēmuma izveidi.

Lai gan Pony&Smith produktus gatavo abi, lielāko daļu papīra izstrādājumu rotā Odrijas zīmējumi. Daudzi darbi, tostarp pastkartes un kalendārs, tapuši dabas iespaidā, uztverot arī faktūras. Pirmais mēģinājums pārdot pašu izgatavotās mākslinieciskās lietiņas bijis Kalnciema ielas tirdziņā. Lai gan tur gājis labi, pirmo pusgadu mākušas šaubas – varbūt jāmet pie malas, jāķeras pie kaut kā cita, kas ātrāk atmaksājas, jo Pony&Smith papīra preces izgatavotas no kvalitatīva eko papīra, kas ražots Skandināvijā.

Katru lietiņu rotā oriģināli zīmējumi, fotogrāfijas, pavada stāsts. Katrs sīkums īpaši iesaiņots. Tomēr pamazām, pieaugot tirdzniecības apjomam internetā, tiešajā kontaktā ar interesentiem tirdziņos gūta pārliecība, ka ideja var arī izdoties. Pony&Smith preces ir roku darbs, kas top mājās. Valts un Odrija rezervē tur tikai sagataves un materiālus, bet preces darina tad, kad tuvojas tirdziņš, vai arī – ja ir konkrēts pasūtījums. Piemēram, sadarbībā ar Rīgas Motormuzeju iecerēts izdot antīko automobiļu kartīšu kolekciju. Tagad Pony&Smith produktu pasūtītāji jau ir visā pasaulē, pat Austrālijā, Grieķijā, uzskaita Valts.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra