Kravu ekspedīcijas uzņēmums UAB „Linėja Transport”, kas šogad svin desmit gadu jubileju, ir paspējis no neliela uzņēmuma kļūt par vienu no lielākajiem šāda veida uzņēmumiem Baltijas valstīs un neslēpj savas ambīcijas kļūt par nozares līderi.
UAB „Linėja Transport”, kas atteicās pārvadāt tālsatiksmes kravas un nolēma koncentrēties uz pārvadājumiem Baltijas valstīs un Polijā, viegli atrod klientus, kurus apmierina ne tikai pārvadājumu cena, bet arī apkalpošanas kvalitāte.
Lietuvā dibinātajam uzņēmumam UAB „Linėja Transport” pirmajā pastāvēšanas gadā savas valsts tirgū kļuva par šauru, tāpēc sāka paplašināties kaimiņvalstu tirgos. Latvijā viņi drīz atrada klientus, kuri novērtēja viņu pakalpojumu cenas un kvalitāti.
Saņemiet atbildi vienā mirklī
SIA „Agrochema Latvia” loģistikas nodaļas vadītājs Jānis Skripčenoks stāsta, ka viņu uzņēmums katru gadu no Lietuvas ieved vairāk nekā 70 tūkst. tonnu kravas.
„Pusi no šīs kravu plūsmas piegādā UAB „Linėja Transport”, ar kuru mēs sadarbojamies jau vairākus gadus. Šajā laikā neko nav nācies nožēlot. UAB „Linėja Transport” ir liels skaits transportlīdzekļu, kas var pārvadāt bīstamas (ADR) kravas. Viņu pakalpojumu cenas ir ļoti konkurētspējīgas, un pasūtījumu izpildes ātrums un kvalitāte ir nevainojama.
Ja pēkšņi ir nepieciešams pārvadāt kravu, pa e-pastu nosūtu pieteikumu UAB „Linėja Transport” vadītājam, vai transports šodien ir pieejams, un pēc piecām minūtēm saņemu atbildi ar autovadītāja tālruņa numuru, kam uzdots izpildīt šo pasūtījumu. Sadarbībā ar citiem pārvadātājiem neko tādu neesmu piedzīvojis,” stāsta J. Skripčenoks.
SIA „Agrochema Latvia” loģistikas nodaļas vadītājs stāsta – iespaidīgi ir arī tas, ka pasūtījumu izpildes gaitā radušās problēmas UAB „Linėja Transport” atrisina paši, nevis pārliek to risināšanu uz klienta pleciem: „Ja sabojājas transportlīdzeklis vai rodas kāda cita problēma, tā nekavējoties tiek atrisināta un pasūtījums tik un tā tiek izpildīts.”
SIA „Agrochema Latvia”, kas plāno ne tikai turpināt, bet arī stiprināt sadarbību ar UAB „Linėja Transport”, apgalvo, ka Baltijas valstīs neredz Lietuvas uzņēmumam līdzvērtīgus konkurentus: „Imponē ne tikai šī uzņēmuma pakalpojumu izcenojumi, bet arī pasūtījumu izpildes ātrums un kvalitāte. Un tas ir pats galvenais. Latvijas pārvadātāji ir izvēlīgāki – viņi vēlas saņemt daudz un tūlīt, taču parasti nevar piedāvāt tik plašu pakalpojumu klāstu,” salīdzina J. Skripčenoks.
Pārvadā kravas, neizvēloties maršrutus
SIA „Kronospan Riga” dienā nosūta aptuveni 100 kravas, un uzņēmuma loģistikas speciālists Valerijs Koļcovs stāsta, ka ar Linėja Transport sadarbojas jau sešus gadus.
„UAB „Linėja Transport” pārvadā apmēram desmito daļu no mūsu kravu. Galvenā pārvadāto kravu plūsma sniedzas uz Lietuvu, nedaudz aiziet uz Igauniju, daļa kravu tiek eksportēta arī uz Latviju. Lietuvas uzņēmuma darbu varu novērtēt tikai pozitīvi. Gadās, ka mums pēkšņi ir vajadzīgs papildu transports, un šis uzņēmums vairākkārt mūs ir izglābis līdzīgās situācijās – viņi ātri atrada transportu papildu kravu pārvadāšanai. Daži kravu transportēšanas virzieni ir nepopulāri – citi pārvadātāji no tiem izvairās. To nevar teikt par UAB „Linėja Transport”: viņi virzienus nešķiro un vienmēr ir gatavi palīdzēt,” saka V. Koļcovs.
SIA „Kronospan Riga” loģistikas speciālists stāsta, ka pēc karantīnas ierobežojumiem kravu plūsma ir ievērojami palielinājusies. Šī tendence ir vērojama visā pasaulē.
„Pārvadātāji vēlas izmantot šo situāciju – zinot, ka uz vienu transportlīdzekli ir divas kravas, viņi vēlas saņemt pēc iespējas lielāku atlīdzību par saviem pakalpojumiem. UAB „Linėja Transport” tur vārdu, tāpēc nākotnē mēs vēlētos vēl ciešāk sadarboties ar šo uzņēmumu mūsu kravu pārvadāšanai,” stāsta V. Koļcovs.
Nedzenas tikai pēc ienesīgiem pasūtījumiem
„Latvijas tirgus mums ir ne mazāk svarīgs kā Lietuvas tirgus. Savā valstī mēs droši vien neatradīsim uzņēmumu, kurš nezinātu par mums, bet Latvijā mums vēl ir iespējas paplašināties,” saka Gedimins Norkus, UAB „Linėja Transport” direktors.
Latvijā ir trīs ostas, uz kurām UAB „Linėja Transport” pārvadā daudz kravu. Vēl viena Latvijas tirgus iezīme ir tā, ka vietējie pārvadātāji izvairās no pārvadājumiem valsts iekšienē.
„Tas, ka Latvijas pārvadātāji necenšas apmierināt šo pieprasījumu, mūs nedaudz pārsteidz. Tas varbūt nav tik izdevīgi kā kravu pārvadājumi tālākos maršrutos. Pēc kāda mūsu Latvijas klienta domām, vietējie pārvadātāji grib lasīt tikai baravikas, bet mums visas sēnes, kas nav indīgas, ir labas,” joko UAB „Linėja Transport” starptautisko pārvadājumu nodaļas vadītāja Justina Adomavičūte.
Tomēr, saka J. Adomavičūte, konkurence Latvijā ir jūtama arī mazāk ienesīgajā vietējo pārvadājumu jomā.
Izdevies izpelnīties klientu cieņu
„Mēs pārspējam konkurentus attiecībā uz spēju pārvadāt lielus daudzumus kravu, jo mums ir vairāk nekā 300 vilcēju. Ja klientam, teiksim, kravas pārvadāšanai pēkšņi nepieciešamas 15 vilcēji, tad pārvadātājam ar mazāku autoparku šāds pasūtījums var būt neizpildāms. Turklāt mēs varam piedāvāt plašāku pakalpojumu klāstu. Ja vajag , kravu pārvadājam Latvijā, ja vajag – transportējam uz Lietuvu, Igauniju vai citām Eiropas valstīm. Cik pasūtījumu pieņemam, tik arī izpildām. Ievērojam kravu piegādes grafikus. Par visām neparedzētu šķēršļu radītām problēmām mēs nekavējoties paziņojam saviem klientiem, taču problēmas risinām paši, neuzkraujam to risināšanu klientam.
Ja klientam ir nepieciešami ne tikai pilnu kravu pārvadājumi, uzņēmums piedāvā arī beramkravu vai temperatūras kravu pārvadājumus Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Turklāt pirms dažiem mēnešiem tika izveidots jauns uzņēmums „Lintrail”, kas iznomā un pārdod puspiekabes.
Savā darbā vadāmies pēc saukļa „Profesionāli vedam”. Latvijas klientu acīs, kuru mums patiešām ir daudz, jau esam paspējuši nopelnīt uzticama partnera reputāciju. Klienti mūs ne tikai slavē, bet arī iesaka citiem klientiem. Darbojas uzņēmuma reklāma no mutes mutē,” stāsta J. Adomavičūte.
Visi klienti ir svarīgi
UAB „Linėja Transport” klientu sarakstā ir gan mazie Latvijas uzņēmumi, gan lielie, piemēram, Stora Enso Packaging”, „Kronospan Riga”, „Severstal”, „Linas Agro Latvija”, „DEPO”. J. Adomavičūte saka, ka uzņēmumam visi klienti ir vienlīdz svarīgi: gan tie, kas pasūta desmit kravu pārvadājumus dienā, gan tie, kam vajag desmit kravu pārvadājumus gadā.
Šobrīd UAB „Linėja Transport” kravu pārvadāšanai izmanto vairāk nekā 300 vilcējus. Lielākā daļa no tiem pieder apakšuzņēmējiem, kas strādā ar šo uzņēmumu. 2019. gads UAB „Linėja Transport” ir izpildījusi 68 tūkstošus. pasūtījumu, un pērn, neskatoties uz pandēmiju, pasūtījumu skaits pārsniedza 84 tūkstošus.