Iespējams, ka vācu krosoveri ir talantīgāki, jaudīgāki un daudzpusīgāki, turpretim japāņu "Lexus RX" liek pretim hibrīdtehnoloģijas un tehnisko izturību, kas vāciešiem bieži klibo.
"Lexus RX" ir tas krosovers, kas valdzina ar savu nosvērtību, pat neraugoties uz to, ka auto dizains ir gana izaicinošs un pat lecīgs. Atjaunotajam "Lexus RX" modelim izmaiņu nav daudz, ja neskaita citādu priekšējās dekoratīvās restes pinumu, pārveidotu aizmugurējā bampera dizainu, modernizētu gaismas tehniku, kā arī uzlabotu multimediju sistēmu ar ātrdarbīgāku procesoru un plašākām izmantošanas iespējām.
Visādi citādi tas ir tas pats labais "RX" ar nedaudz vecmodīgu salona iekārtojumu un patīkamu apdares kvalitāti.
Tehniskajā ziņā dzelžaina uzticēšanās hibrīdtehnoloģijām, kā arī iespēja piecvietīgā "RX 450h" vietā pasūtināt pagarināto "RX 450h L" versiju, lai salonā ietūcītu trešo rindu un transformētu auto par septiņvietīgu vai sešvietīgu braucamo.
Kāpēc tas būtu jāpērk
Pagarinātais "Lexus RX 450h L" mūsdienās var lieliski aizstāt tādus greznus minivenus kā, piemēram, "Chrysler Voyager" vai "Mercedes Benz R" klasi. It īpaši jau pēdējo. Pat neraugoties uz to, ka jaunu "Mercedes R" klases minivenu pārdošana ir necili zema pat Ziemeļamerikā, kur arī tie tiek ražoti, otrreizējā tirgū šie auto ir gana pieprasīta prece. Tos meklē arī pircēji no Latvijas. Tos iecienījuši pietiekami turīgi ļaudis ar kuplu bērnu bariņu, lai salonā varētu kopā braukt ģimene ar trijām vai četrām atvasēm. Tāda iespēja būs, iegādājoties arī "Lexus RX L". Skaidrs, ka trešajā rindā vietas ir tikai pirmsskolas vecuma bērniem, bet pieaugušajiem tur nav ko meklēt.
Vēl viena pagarinātās "RX L" versijas priekšrocība ir tā, ka šajā kategorijā vismaz pagaidām netiek piedāvāts t.s. pašuzlādes hibrīds ar 3,5 litru V6 benzīnmotoru un diviem elektromotoriem, nodrošinot hibrīdsistēmai 313 ZS lielu jaudu. Komplektā ar E-CVT transmisijas atbalstu "Lexus RX L" ir pietiekami nasks auto, miermīlīgam un nosvērtam braukšanas stilam. Vairāk laika pavadot urbānajā vidē, hibrīdsistēma varēs izmantot tikai elektroenerģijas krājumus, tādējādi samazinot vidējo degvielas patēriņu, kas var iekļauties rūpnīcas solītajos 8 l/100 km. Tomēr, ja braukšana ārpus apdzīvotajām vietām būs prioritāte, tad auto godīgi apēdīs 9 vai pat 10 litrus degvielas, kas šāda izmēra un svara kategorijai ir adekvāts skaitlis.
Cena
Kas attiecas uz automašīnas cenu, tad piecvietīgā "Lexus RX" cena būs, sākot no 67 750 eiro, turpretim pagarinātā "Lexus RX L" – sākot no 74 750 eiro. Cenas atšķirība ir pietiekami liela, taču jāpatur prātā, ka arī aprīkojums, kas tiek piesolīts "RX L" standartmodelim, ir daudzveidīgāks.
Gaitas īpašības
Lai vairotu "Lexus RX" stabilitāti un noturību uz ceļa, japāņu inženieri ir veikuši uzlabojumus arī "RX" modeļa balstiekārtā, kā arī stūres mehānismā. Elektriskā stūres pastiprinātāja darbība ir precīzāka un ar labu atgriezenisko saiti, priekšējie šķērstabilizatori ir brangāka diametra un attiecīgi arī izturīgāki savā kalpošanas laikā. Arī pagarinātais "RX L" ir saņēmis sev īpašos regulējumus, jo auto pēcpusei klāt nākušie 11 centimetri atstāj būtiskas izmaiņas auto uzvedībā. Jāpiebilst, ka virsbūves garuma palielināšana attiecas tikai uz aizmugurējās daļas rēķina, jo riteņu bāze abiem "RX" modeļiem ir identiska.
Jāatzīst, ka piecus metrus garais "Lexus RX L" uz ceļa vai līkuma sasaistēs uzvedas pietiekami droši un stabili. Vismaz atļautajos ātrumu rāmjos ārpus apdzīvotām vietām – noteikti. Pārspīlēt gan nevajadzētu, jo proporcionāli ātruma kāpināšanai, jo īpaši uz nelīdzena seguma, ir jūtams, ka auto ir ne tikai garš, bet arī smags. Prieks par balstiekārtas spēju absorbēt lielākas un mazākas bedres, lai netraumētu pasažierus salonā ar liekiem trokšņiem. Turklāt praksē pārbaudījām vēl vienu atjaunotā "RX" modeļa ekstru, proti, adaptīvo tālo gaismas sistēmu, kuras pamatā ir ātri rotējošu asmeņu formas spoguļi, kas atstaro gaismu no diodēm.
Tumšajā diennakts laikā izgaismojums auto priekšā ir atbilstošs "RX" modeļa statusam. Pārmest var tikai to, ka, izmainoties ar pretimbraucošajiem transportlīdzekļiem, šī sistēma vismaz pussekundi nokavē brīdi, kad gaismas kūli pārslēgt, izgaismojot ceļa nomales, vai novirzīt sāņus, neapžilbinot pretimbraucošos.