2020. gadā salīdzinājumā ar 2019. gadu kravu pārvadājumi ar sauszemes un cauruļvadu transportu samazinājušies par 14,2 %, bet ostās – par 28 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.
Ar sauszemes un cauruļvadu transportu pārvadāja 101,2 milj. t kravu, par 16,8 milj. tonnu jeb 14,2 % mazāk nekā pirms gada.
Ar dzelzceļa transportu pārvadāja 24 milj. t kravu, kas ir par 42,3 % mazāk nekā 2019. gadā. Iekšzemē ar dzelzceļa transportu pārvadāja 2,1 milj. t kravu – par 21,1 % vairāk. Starptautiskajos dzelzceļa kravu pārvadājumos pārvadāja 21,9 milj. t kravu, apjoms samazinājās par 45 %. Tai skaitā eksporta pārvadājumos – 2 milj. t, par 11,3 % mazāk, importa pārvadājumos – 16,3 milj. t, samazinājums par 50,7 %, bet tranzīta kravu pārvadājumos – 3,6 milj. t, par 20,9 % mazāk. Caur Latvijas ostām pārvadāja 14,6 milj. t kravu, par 53,8 % mazāk nekā 2019. gadā.
Ar autotransportu pārvadāja 75,7 milj. t kravu, par 2,6 % vairāk nekā iepriekšējā gadā. Iekšzemē pārvadāja 60 milj. t kravu, par 7,6 % vairāk. Starptautiskajos kravu pārvadājumos pārvadāja 15,7 milj. t kravu – par 12,6 % mazāk. No tiem eksporta kravas veidoja 4,5 milj. t – par 4,8 % vairāk, bet importa kravas 3,1 milj. t – par 6,2 % mazāk. Ārvalstīs pārvadāja 8,1 milj. t kravu, par 21,9 % mazāk nekā iepriekšējā gadā. No kopējā ar autotransportu pārvadāto kravu apjoma 76,3 % kravu pārvadāja komercpārvadājumos. Tie saruka par 0,8 %.
Pa maģistrālo naftas produktu cauruļvadu transportēja 1,5 milj. tonnu naftas produktu, kas ir par 43,9 % mazāk.Kravu pārvadājumu ar sauszemes un cauruļvadu transportu kritums bija vērojams visos ceturkšņos: 1. ceturksnī par 24,1 %, 2. ceturksnī par 14,7 %, 3. ceturksnī par 17,8 %, bet 4. ceturksnī par 0,7 %.
2020. gadā Latvijas ostās bija zemākais kravu apgrozījums kopš 1995. gada.
No ostām nosūtīja un ostās saņēma 44,9 milj. tonnu kravu, kas ir par 28 % mazāk nekā 2019. gadā. Kravu apgrozījums Rīgas ostā bija 23,7 milj. tonnu, par 27,7 % mazāk, Ventspils ostā – 12,9 milj. tonnu jeb par 36,9 % mazāk, Liepājas ostā – 6,6 milj. tonnu jeb par 10 % mazāk, bet mazajās ostās – 1,7 milj. tonnu, par 5 % mazāk.
No ostām nosūtīja 35,3 milj. tonnu kravu, kas ir par 33,3 % mazāk nekā 2019. gadā. Samazinājās visu svarīgāko nosūtāmo kravu apjomi. Būtiskākais bija ogļu iekraušanas kuģos apjoma kritums par 13,4 milj. t jeb 79,6 %. Naftas produktu nosūtīšana samazinājās par 3,1 milj. t jeb 27,5 %. Nosūtīto kokmateriālu apjoms samazinājās par 10,2 %, konteineru kravu – par 0,4 %, mobilo kravu – par 8,3 %, minerālmēslu – par 21,8 %, šķeldas – par 14,2 %. Savukārt nosūtītās labības un labības produktu apjoms pieauga par 11 %.
Ostās saņēma 9,6 milj. t kravu, to apjoms pieauga par 1,7 %. Naftas produktu izkraušanas apjoms pieauga par 10,8 %. Par 19,3 % pieauga izkrauto celtniecības materiālu apjoms. Dažādu metālu un to izstrādājumu izkraušanas apjoms saglabājās iepriekšējā gada līmenī (pieaugums par 0,1 %), bet izkrautās šķeldas apjoms pieauga 7,5 reizes. Savukārt no kuģiem izkrauto konteineru kravu un mobilo kravu apjoms samazinājās attiecīgi par 10,7 % un 11,5 %.
Kravu apgrozījuma samazinājums ostās ceturkšņos saglabājās salīdzinoši vienmērīgs: 1.ceturksnī kravu apgrozījums ostās saruka par 29,3 %, 2. ceturksnī – par 30,9 %, 3. ceturksnī – par 28,7 %, bet 4. ceturksnī – par 22,9 %.
Lidostā “Rīga” saņēma un no lidostas nosūtīja 23,2 tūkst. tonnu kravu jeb par 14,8 % mazāk.