Spāņu vilcienu ražotājs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) piedāvā vienoties, lai nezaudētu veiktās investīcijas; zaudējums Latvijai starptautiskās arbitrāžas tiesā var izmaksāt 60–200 milj. eiro.

Bēdīgi slavenā jauno pasažieru vilcienu iepirkuma konkursa uzvarētājs CAF, raģējot uz  2012. gada 2. aprīlī noslēgtā līguma nepildīšanu, šā gada 3. jūlijā iesniedzis Valsts prezidntam, premjeram, Ārlietu un Satiksmes ministrijām raksisku paziņojumu par investīciju strīdu, DB norādīja spāņu uzņēmuma juridiskais pārstāvis Latvijā Ivo Klotiņš. Kaut arī viņš nevēlas nosaukt spāņu prasītās atlīdzības summu, DB jau vēstījis, ka prasība pret Latviju varētu būt 60–200 milj. eiro apmērā. Latvijas puse, pēc I. Klotiņa teiktā, nekādi uz Spānijas puses vēstuli nav reaģējusi, nav piedāvājusi ne tikšanās laiku, ne vietu. Viņš arī uzsver, ka iespējamā tiesvedība Latvijai var beigties tāpat kā sagrieztā zviedru kuģu lieta – ar zaudētiem miljoniem.

Saskaņā ar Latvijas Republikas un Spānijas Karalistes līguma par ieguldījumu savstarpēju veicināšanu un aizsardzību 11. pantu pusēm strīdus jācenšanas likvidēt draudzīgas vienošanās ceļā. Ja šādā veidā sešu mēnešu laikā kopš rakstiskās paziņošanas šos strīdus nevar atrisināt, tad pēc ieguldītāja izvēles šis strīds izskatīšanai ir jāiesniedz kādā no starptautiskās arbitrāžas tiesām.

Jau vēstīts, ka pērn līgums tika noslēgts par 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkšanu un uzturēšanu, kopumā par  403,9 milj. eiro, tostarp vilcienu kopējā cena bija 201,3 milj. eiro, bet to uzturēšana – 202 milj. eiro. Kopējā iepirkuma summa bija plānota 610,8 milj. eiro, tostarp papildus bija iespēja iegādāties 16 dīzeļvilcienus un veikt to uzturēšanu, ja tam būtu nepieciešamais finansējums – 105,9 milj. eiro.


Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra