Lai nezaudētu visu Eiropas Savienības piešķirto līdzfinansējumu 13 milj. eiro apmērā, valdība atkal plāno pagarināt 21,98 milj. eiro vērtā projekta nodošanas termiņus, šoreiz līdz 20. septembrim.

Ja netiks pagarināts projekta īstenošanas termiņš un tādējādi netiks sasniegts projekta mērķis, finansējuma saņēmējs – VAS Pasažieru vilciens (PV) ‒ zaudēs visu piešķirto publisko finansējumu un tam būs pienākums atmaksāt izdevumus, kas veikti projekta ietvaros, konstatēts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotajā anotācijā Ministru kabineta noteikumu lēmumprojektam. Līdz 2015. gada beigām projekta ietvaros ir deklarēti un apmaksāti attiecināmie izdevumi 10,29 milj. eiro apmērā, no kuriem Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 8,75 milj. eiro  un valsts budžeta finansējums ‒1,54 milj. eiro.

Šobrīd pirmās trīs vilcienu vagonu grupas (3 vagoni katrā) ir nodotas ekspluatācijā. Ceturto vilcienu vagonu grupu (3 vagoni) paredzēts nodot PV līdz 30. jūnijam. Piekto vilcienu vagonu grupu (3 vagoni) plānots pabeigt un nodot PV līdz 15. jūlijam, bet sesto vilcienu vagonu grupu (4 vagoni grupā) plānots pabeigt un nodot PV līdz 15. septembrim. SM norāda, ka atkārtotu projekta termiņa pagarinājuma nepieciešamību noteikuši vairāki apstākļi, tostarp neparedzamu defektu atklāšana, kuru novēršanai ārvalstu piegādātāji nav spējuši nodrošināt operatīvu komplektējošo daļu piegādi.

Jau vēstīts, ka līgums par 19 dīzeļvagonu modernizāciju starp PV un iepirkuma konkursā uzvarējušo vienīgi pretendentu ‒ uzņēmumu apvienību, kurā ietilpst AS Rīgas vagonbūves rūpnīca, AS Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca un AS VRC Zasulauks tika paraksīts 2014. gada 31. janvārī. Pirmā modernizētā sastāva nodošana ekspluatācijā tika gaidīta jau 2015. gada februārī. Savukārt visu projektu bija plānots pabeigt pērnā gada nogalē. Taču jau pērnā gada pavasarī PV publiski brīdināja par projekta kavēšanās riskiem. Tam gan nevajadzēja būt nekādam pārsteigumam. DB jau rakstījis, ka projektā iesaisītie neoficiālās sarunās atzina, ka medernizāciju pabeigt divos gados faktiski nav iespējams. Tādēļ arī cena no sākotnēji apspriestajiem 20 milj. eiro uzlēkusi līdz 22 milj. eiro, jo izpildītāji un pasūtītāji apzinājušies, ka visticamāk nāksies maksāt soda naudu par kavēšanos apmēram 10% apmērā no projekta summas.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra