Latvijas ministru prezidents Valdis Dombrovskis un satiksmes ministrs Aivis Ronis «ir pārliecināts», ka Igaunijai un Latvijai būtu jāapvieno savas nacionālās aviokompānijas, citējot Latvijas valdības pārstāvju pausto Igaunijas laikrakstam Eesti Päevaleht, raksta BBN.

Saskaņā ar ministru teikto, šādas lidsabiedrības bāze atrastos Rīgā, kas kļūtu par Baltijas valstu centrālo satiksmes mezglu.

«Mēs esam atvērti idejai par kopīgas Baltijas valstu aviokompānijas radīšanu, bet šis plāns vēl nav nopietni apspriests,»  V. Dombrovskis pauda igauņu presei, norādot, ka patlaban airBaltic cenšas piesaistīt stratēģisku investoru, neatklājot kompānijas, kas būtu ieinteresētas ieguldīt Latvijas nacionālajā aviokompānijā.

Daži analītiķi ir norādījuši - tā kā «laiki ir grūti», varētu nebūt tik vienkārši atrast stratēģisko investoru airBaltic, kas pērn zaudējusi 121 milj. eiro (83 milj. Ls). Tiesa gan, iepriekš sarunā ar Db.lv airBaltic konsultanta IBS Prudentia pārstāvis Kārlis Krastiņš pauda, ka airBaltic pirmajā pusgadā uzrādījusi labus rezultātus, salīdzinot ar citām lidsabiedrībām, turklāt jūlijā gūta tīrā peļņa 1,4 milj. Ls apmērā. Gada pirmajos sešos mēnešos gan ciesti 23 milj. Ls zaudējumi.

«Kamēr aviokompānija ir iesaistīta tiesvedībās, tikmēr neviens prātīgs investors nevēlēsies lidsabiedrībā ieguldīt,» tā norādīja bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers. Viņš pauda, ka neticot airBaltic piesaistām investoru ātrāk nekā 2015. gadā.

Cits eksministrs Edmunds Krastiņš pauda, ka, pēc viņa domām, potenciālie investori varētu būt nevis no Eiropas, bet gan kāds Ķīnas, Tuvo Austrumu vai Turcijas uzņēmējs.

Savukārt Igaunijas bijušais ekonomikas ministrs Juhans Parts (Juhan Part) norādīja – tā kā saistībā ar airBaltic vēl nav notikusi diskusija, kaut ko komentēt būtu pāragri. «Tas, vai airBaltic un Estonian Air apvienošanās būtu izdevīga, ir jālemj šo lidsabiedrību vadībai, bet akcionāriem jāizvērtē analīzes rezultāti,» viņš pauda.

airBaltic vadītājs Martins Gauss norādīja, ka SAS tipa aviokompānija Baltijas gadījumā nebūtu laba ideja. Tāpat kritisks pret šādu domu bija arī Tero Taskila, Estonian Air izpilddirektors, minot – ja abas valdības ir daļu turētājas kopīgā aviosabiedrībā, neviena no tām nebūs gatava aizvērt jau esošos maršrutus, kas tiek uzskatīti par nozīmīgiem, taču reisi būtu jāslēdz, ja šāda aviokompānija vēlētos būt pelnoša.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra