Citas ziņas

Rīgā samazinās pašvaldības nodevu par lielformāta reklāmu izvietošanu

,16.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome plāno par 20 % samazināt pašvaldības nodevu lielformāta reklāmām, jo reklāmas firmām radušies zaudējumi – ar komercreklāmu aizņemti ir tikai 15 % no visiem reklāmas laukumiem.

„Pašreizējās ekonomikas recesijas periodā 2008.gada beigās reklāmas izvietošanā vērojams ievērojams kritums. Saņemtas vairākas vēstules no vides reklāmas uzņēmumiem, kurās pašvaldībai tiek lūgts apzināties esošo ekonomisko situāciju un samazināt pašvaldības nodevu atsevišķās pozīcijās. Tiek sniegta informācija, ka ēku īpašnieki samazina nomas maksu sienām, kā arī par to, ka uzņēmumi spiesti samazināt darbinieku skaitu,” teikts Rīgas pilsētas būvvaldes sagatavotajā paskaidrojuma rakstā lēmuma projektam, ar kuru plānots samazināt nodevu apjomu. Salīdzinot vides reklāmas uzņēmumu mājas lapās atrodamās reklāmas vietu pārdošanas cenas ar pašvaldības nodevas apjomu, konstatēts, ka nodeva par reklāmu sastāda 7-13% no kopējās summas. Saskaņā ar Vides reklāmas asociācijas sniegtajiem datiem 2008.gada decembrī vides reklāmas objektos izvietota tikai 15% komercreklāma. 2009.gada janvārī vērojams procentuāli liels pašreklāmu un sociālo reklāmu izvietojums, it īpaši uz lielformāta objektiem, kur procentuālais rādītājs dažādām firmām sasniedz no 68-82%. Tāpēc būvvalde sagatavojusi priekšlikumu reklāmām, kas lielākas par 20 m2, samazināt reklāmas nodevu par 20 %, bet firmu pašreklāmai to atcelt vispār.

Reklāmas firmu pārstāvji šo ziņu uztver ar atzinību, tomēr atzīst, ka cerējuši uz vēl lielāku atbalstu. „Mūsu priekšlikums bija nodevu samazināt reklāmas laukumiem, sākot no 18 m2, jo tas ir standarta izmērs, tāpat mēs cerējām uz 30 % atlaidi, taču priecē, ka Rīgas dome nāk mums pretī kaut vai tik daudz,” norādīja uzņēmuma JCDecaux Latvija direktore Jeļena Brokāne. „Jāmaksā īre mājas saimniekam, par 30 % gada laikā pieauguši izdevumi par elektrību, tad vēl reklāmas nodeva – beigās izveidojas summa, ko reklāmdevēji vairs nespēj atļauties. Bet, ja mums jātur stendi tukši vai jāizvieto pašreklāma, par kuru atkal jāmaksā nodeva, tad labāk ir stendus ņemt nost pavisam,” uzskata J.Brokāne.

Komentāri

Pievienot komentāru