Valsts a/s Gateway Latvia (GL) aktīvi iesaistīsies starptautiskajā loģistikas un transporta tirgū; privātie spēlētāji brīdina par riskiem.

Jaundibināmais uzņēmums darbosies kā pilnvērtīgs starptautiska līmeņa transporta un loģistikas tirgus spēlētājs, sarunā ar DB norāda idejas virzītājs satiksmes ministra padomnieks Kaspars Briškens. GL būs kompleksais līgumslēdzējs no Latvijas puses, apkopojot savā piedāvājumā visu nepieciešamo pakalpojumu klāstu, kuru faktiski nodrošinās jau esošie tirgus dalībnieki, piemēram, konsolidējot 10 nelielu autopārvadātāju, 3 noliktavu un 4 muitas brokeru resursus vienotā pakalpojumu paketē, jo neviens stratēģiska līmeņa starptautiskais klients nebūs gatavs slēgt 17 dažādus atsevišķus līgumus, skaidro K. Briškens.  Tāpat GL uzdevums būtu nodrošināt valsts augstāko amatpersonu vizīšu laikā iegūto kontaktu ar potenciālajiem stratēģiskajiem partneriem pārvēršanu konkrētā sadarbībā, piebilst Latvijas piegādes ķēzu klastera iniciators Normunds Krūmiņš.

Te pastāv lieli monopolisma un korupcijas riski, brīdina loģistikas centra Atlas valdes priekšsēdētājs Mihails Fridmans. Savukārt autopārvadājumu uzņēmuma Kreiss finanšu direktors Boriss Zaks bažījas par valsts uzņēmuma darbības efektivitāti. Drīzāk ar nodokļu politiku un citiem pasākumiem vajadzētu radīt konkurētspējīgus apstākļus privātajām kompānijām. Viņaprāt valsts a/s dzīvē diezin vai darbosies, jo pat valstij piederoši uzņēmumi, kā Latvijas dzelzceļš, ar lielajiem nozares spēlētājiem vēlas sadarboties pa tiešo bez starpnieka.

K. Briškens sola ar esošo priekšlikumu iepazīstināt nozares asociācijas, bet septembra beigās galīgo variantu vēlreiz prezentēt Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomē, un tad institūcijas dibināšanas dokumentu paketi virzīt izskatīšanai valdībā. Tikmēr Ekonomikas ministrija ir norādījusi, ka ir jāizpildās noteiktiem priekšnosacījumiem, lai būtu pietiekams pamats valstij nodarboties ar komercdarbību, DB saka ekonomikas ministra padomniece Inese Druviete. Kā ombuds varētu darboties Transporta un tranzīta nozares asociāciju sadarbības padome, saka K. Briškens. DB jau rakstīja par vairāku asociāciju pārstāvju iepriekš izteiktajām bažām par par to, kāda būs lēmumu pieņemšanas kārtība par tenderiem, kāds būs līgumslēgšanas process vai darbu sadale, kāda būs valsts finansiālā līdzdalība jaunajā a/s, lai tā būtu maksimāli neatkarīga un ilgtspējīga.

GL būs kompleksais līgumslēdzējs no Latvijas puses, apkopojot savā piedāvājumā visu nepieciešamo pakalpojumu klāstu, kuru faktiski nodrošinās jau esošie tirgus dalībnieki, piemēram, konsolidējot 10 nelielu autopārvadātāju, 3 noliktavu un 4 muitas brokeru resursus vienotā pakalpojumu paketē, jo neviens stratēģiska līmeņa starptautiskais klients nebūs gatavs slēgt 17 dažādus atsevišķus līgumus, skaidro K. Briškens.  Tāpat GL uzdevums būtu nodrošināt valsts augstāko amatpersonu vizīšu laikā iegūto kontaktu ar potenciālajiem stratēģiskajiem partneriem pārvēršanu konkrētā sadarbībā, piebilst N. Krūmiņš.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra