Izveidota karte, kurā var iepazīt Rail Baltica plānoto trases novietojumu un «izbraukt» šo maršrutu Latvijā, informē reģionālais medijs Daugavas balss.

Šobrīd sabiedrībai tiek prezentēti trases varanti, kuros plānotāji izpildījuši doto uzdevumu - izvairīties no blīvi apdzīvotu vietu skaršanas, samazināt skarto īpašumu skaitu un maksimāli saglabāt Latvijas aizsargājamās dabas teritorijas, skaidro sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova.

Skarto īpašumu skaits samazināts līdz ap 2000 īpašumiem visā Latvijas teritorijā (sākotnēji tas skāra 4200 īpašumus). Savukārt aizsargājamās dabas teritorijas skars vien 5 ha apjomā, lai gan sākotnējais trases novietojums šķērsoja tās 93 ha platībā.

Ar karti, kura izveidota uz Google Maps pamata, var iepazīties šeit: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zeVlnsSAr7yM.kqksZEjJ1WNM. Savukārt vortālā http://railbaltica.info/ ir atrodami piedāvātie Rail Baltica trašu varianti konkrēto novadu kartogrāfiskajos materiālos (sadaļā Informācija- Ietekmes uz vidi novērtējums).

Cilvēki, kuri interesējas par jaunbūvējamā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa Rail Baltica projektu un potenciālās trases novietojumu Latvijā, vislielāko interesi izrāda par kartēm, trases ietekmi uz īpašumiem un īpašumu atsavināšanas procesu un kompensācijas aprēķināšanu.

Tāpat ir saņemti arī ļoti tehniski un specifiski jautājumi, piemēram, cik dziļi tiks izbūvēts tunelis Āgenskalnā, no kāda materiāla būs trokšņu sienas, vai būs dzīvnieku pārejas, vai tiek ņemta vērā autoceļu perspektīvā izbūve, vai projekts ir reāls u.c.

Kopš pagājušā gada norit detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums, kuru veic pilnsabiedrība RB Latvija. Pētnieki ir identificējuši iespējamo trases novietojumu Latvijas teritorijā, kurš šķērsos Salacgrīvas novadu, Limbažu novadu, Sējas novadu, Inčukalna novadu, Ropažu novadu, Garkalnes novadu, Stopiņu novadu, Salaspils novadu, Ķekavas novadu, Iecavas novadu, Bauskas novadu, Baldones novadu, Mārupes novadu, Olaines novadu un Rīgu.

Rail Baltica projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu - Rīgu - Kauņu - Varšavu - Berlīni (un tālākā nākotnē pagarinot maršrutu līdz Venēcijai). Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85 % no kopējām šī projekta izmaksām.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra