Šobrīd cilvēki daudz vairāk tiecas meklēt atpūtas iespējas tepat Latvijā, tādēļ jaunatvērtā "Talsu restorāns" vadītājs Guntis Jansons domā, ka viesmīlības biznesam šis laiks ir jauna iespēja.
"Droši varu apgalvot, ka šī gada nenoteiktība ir vienlaikus pluss un arī mīnuss jebkurai jaunai iniciatīvai un iestrādnei. Restorāns sācis darbu nesen un gada pirmajā pusē aktīvie ierobežojošie pasākumi mūs neskāra tādā mērā, lai restorāna projekts tiktu apdraudēts. Tiesa gan – ieviest un realizēt šo "Talsu restorāna" koncepciju mēs būtu varējuši jau pavasarī, bet pandēmija koriģēja laika plānu," teic Guntis Jansons, "Talsu restorāns" un tirdzniecības centra "Talsu centrs" valdes loceklis.
Viņa skatījumā pluss ir apstāklis, ka cilvēki daudz vairāk tiecas meklēt atpūtas iespējas tepat Latvijā, jo ceļošana un jo sevišķi lielāku ceļojumu plānošana ir riskanta, tādēļ domā, ka viesmīlības biznesam Latvijā un arī Talsu novadā šis laiks ir jauna iespēja.
Restorāns pilnvērtīgi strādā no septembra. Šī brīža galvenais secinājums – prognozēt neko nav iespējams. Ir bijušas dienas, kad kafejnīcā un restorānā ir viesu pārpilns, tāpat ir piedzīvotas dienas, kad radies iespaids, ka pilsēta ir devusies prombūtnē un visā tirdzniecības centrā ir neierasti kluss. Tāpat ir dienas, kad ir aktīvāka vakara vai rīta plūsma.
"Man ļoti palīdz apziņa, ka restorāna un kafejnīcas komandu ir piekritis vadīt pieredzējušais šefpavārs Vilnis Lauciņš, kurš ir viens no Pavāru kluba veidotājiem. Veidojam jaunu komandu un mēģinām izglītoties paši un izglītot mūsu apmeklētājus piedāvājot interesantu un izaicinošu ēdienkarti," teic G. Jansons.
Rēķinoties ar vietējo pirktspēju un vienlaikus piedāvājot ēdienkartē arī neikdienišķu ēdienu, restorāna koncepciju G. Jansons raksturo kā garšas piedzīvojumu – maltīti, kas ir pāri ikdienībai. Viņš vēlas, lai pilsētas viesi un vietējie novada iedzīvotāji varētu sevi palutināt ar gardām lietām. "Ēdienkarti mūs restorānā veido Latvijas pavāru kluba valdes loceklis un mūsu šefpavārs Vilnis. Viņa pieredze, pieredzes stāsts un izaugsme kā viesmīlim un vēlāk pavāram ir bagāža, uz kuras balstām mūsu ēdienkarti. Plānojam to regulāri atsvaidzināt un pielāgot sezonalitātei, lai regulāriem apmeklētājiem būtu vienmēr interesanti," viņš norāda.
Viņš atzīst, ka restorāna atvēršana ir lielā mērā nejaušība. Noslēdzās posms, kur tirdzniecības centra izklaides un maltīšu zonā saimniekoja iepriekšējais nomnieks kafejnīca "Arto". Viņš teic, ka liktenis piedāvāja jaunu izaicinājumu un kopā ar ēkas īpašnieku Bjornu Akselu Hjelmtvedtu (Bjorn Aksel Hjelmtvedt) tika nolemts revitalizēt telpas koncepciju, veltot īpašu telpu bērnu ballītēm un kafejnīcas telpai ar kuģi, atsvaidzināt kafejnīcu, saglabājot pazīstamo "Arto" zīmolu un izveidot kaut ko pilnīgi jaunu – restorāna zonu, kurā gardēži var sevi palutināt ar augstas kvalitātes ēdienu. Tam dots "Talsu restorāns" vārds, kas atvasināts no tirdzniecības centra nosaukuma – "Talsu centrs". Šis tirdzniecības centrs pilsētā darbojas jau 20 gadus un G. Jansons restorānu redz kā jaunu lappusi nama vēsturē.
G. Jansons piebilst, ka liela nozīme uzņēmuma attīstībā ir īpašnieka noteiktajai konservatīvajai un ilgtermiņā orientētajai nekustamā īpašuma attīstīšanas politikai un koncepcijai, ka lietām jākalpo ilgu laiku un ka jādveš jauna dzīvība senām lietām un priekšmetiem. "Domāju, ka ilgtermiņa koncepcija iet rokrokā ar šo restorānu – vārds "restorāns" ir cēlies no franču darbības vārda "restaurer", kas nozīmē "atjaunot". Manuprāt, mūsu stāstā iederas vēl viens franču vārds - "revivifier", kuru brīvi tulkojot varam izteikt kā - iedzīvināt no jauna," viņš norāda.
Vaicāts, kā tirdzniecības centru skāris Covid-19, G. Jansons stāsta, ka to ietekmēja kāra drastiskie ierobežojumi, kuri bija noteikti gada sākumā. Vasarā izmaiņu nebija, daudz vairāk tika sastapti tūristi no tuvajām kaimiņvalstīm un ģimenes, kuras apceļoja Latviju. "Augusta un septembra mēnešos ikdiena un darbs bija samērojami ar laiku pirms gada," viņš teic.
Vaicāts par nākotnes plāniem, G. Jansons norāda, ka 2020. gads mums visiem ir pierādījis, ka plānot un prognozēt īstermiņā ir grūti, pat neiespējami. Viņš ir pārliecināts, ka ilgtermiņā novadā uzņēmējdarbība turpināsies ar augšupejošu līkni. Jautājums ir par to, kādas sevišķas un novadam specifiskas vērtības ir iespējams radīt, lai ieinteresētu kā vietējos iedzīvotājus, tā kaimiņus, tā arī tūristus no ārvalstīm. "Domāju, ka viesmīlības biznesam ir potenciāls un tādēļ uz nākamajiem pieciem gadiem raugos pozitīvi," tā viņš.