Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veiksmīga uzņēmējdarbība – tā ir ne tikai jaunu klientu meklēšana. Bez citiem svarīgiem faktoriem, kuri ietekmē veiksmi, sevišķi svarīgas ir pastāvīgas naudas plūsmas, kuras ģenerējat šodien.

Taču dažkārt notiek tā, ka, laicīgi nesaņemot ienākumus, var tikt izjaukta visa notikumu ķēde. Tas diemžēl ļoti daudziem izraisa nemieru un stresu, iedegas gluži spilgti vai sarkana lampiņa, ka kaut kas nav labi un ir apstājusies ienākumu plūsma. Ko darīt, ja pārskaitījumi nav saņemti laikā? Kā izvairīties no nemiera un stresa iestrēgušas ienākumu plūsmas dēļ?

Ādolfs Mārtiņš Krauklis, Atgustinaudu.lv projekta koordinators, dalās ar 5 padomiem, kā Jums izsargāties no kavētiem maksājumiem:

1. Jau iepriekš norādiet skaidrus apmaksas nosacījumus

Ļaujiet klientiem un partneriem visvienkāršākajā un tiem pieņemamākajā veidā norēķināties ar Jums. Līgumos un rēķinos obligāti norādiet apmaksas termiņus. Gan līgumā, gan katrā rēķinā skaidri un detalizēti norādiet, kur veikt maksājumu. Ja Jums ir iespēja, ļaujiet izvēlēties no vairākiem apmaksas variantiem. Sniedziet iespēju klientam norēķināties viņam visērtākajā veidā. Izmantojiet jaunākās tehnoloģijas, noslēdziet debeta līgumus.

Ja piedāvājat atlaides, lai veicinātu ātrāku apmaksu, skaidri to norādiet līguma noslēgšanas laikā un visu laiku par to atgādiniet.

2. Neaizkavējieties un sūtiet atgādinājumus par neapmaksātajiem rēķiniem

Nepalēniniet savas uzņēmējdarbības plūsmas aizkavētu iemaksu dēļ. Jūsu klients sajutīsies daudz labāk, ja laicīgi saņems draudzīgu atgādinājumu samaksāt rēķinu, nevis dusmīgus draudus, kad jau būs pagājis apmaksas termiņš. Neaizmirstiet, ka šī iemesla dēļ Jūsu uzņēmumā jābūt sakārtotiem šiem procesiem.

Pēc pirmā atgādinājuma var būt arī tā, ka maksājumu nesaņemsiet. Zvaniet, izmantojiet arī citus komunikācijas kanālus – iespējams Jūsu vēstule vienkārši ir noklīdusi.

3. Identificējiet klientus, kuriem ir tieksme kavēt maksājumus, un neignorējiet pat arī mazus parādus

Ja ievērosiet iekšējo, Ā.Kraukļa ieteikto procesu, tas neaizņems daudz laika, lai pamanītu klientus, kuriem ir tieksme pastāvīgi kavēt maksājumus. Izpildiet darbības noteiktajā laikā un ātri pamanīsiet, kad Jūsu partneris piedzīvos finansiālās grūtības. Dažkārt to varat uzzināt pat no visneticamākajiem avotiem – esiet uzmanīgs.

Cits Jūsu solis, ka otra puse piedzīvo finansiālās grūtības – neveidot jaunas līgumsaistības, kamēr stāvoklis nav vēl vairāk pasliktinājies. Kad finansiālais stāvoklis uzlabosies, droši komunicējiet, jautājiet un meklējiet risinājumus, kā varēsiet kopā strādāt.

Pat arī mazi parādi var ietekmēt Jūsu finansiālos rezultātus. Bieži orientējamies uz vidēja apmēra un lieliem ienākumiem, ignorējot nelielus atlikumus. Ja ignorējam mazākas summas, gada beigās varam pamanīt nozīmīgus skaitļus tieši nelielo maksājamo summu ignorēšanas dēļ.

4. Atlikšanas iespējamība

Nepiedāvājiet visiem maksājuma atlikšanas iespējamības – Jūs taču neesat banka, saka Ā.Krauklis savukārt pat arī bankas nefinansē visus klientus. Izvērtējiet klienta maksātspēju, iegūstot pēc iespējas vairāk informāciju par klienta stāvokli. Veiksmīga sagatavošanās pirms līgumattiecībām palīdzēs izvairīties no maksātnespējīgiem klientiem vēl pirms sadarbošanās sākuma.

Vienmēr skaidri norādiet norēķināšanās nosacījumus. Ja piemērosiet kavējuma procentus par kavētiem maksājumiem, to tāpat skaidri norādiet parakstāmajā līgumā un izrakstītajā rēķinā. Rekomendējam visus līgumus sagatavot ar juristu palīdzību, lai strīdu gadījuma nerastos jautājumi.

Ievērojiet noteiktos nosacījumus un neizdabājiet. Taču, ja tā ir noticis, ka ar savu vienošanos esat atlikuši maksājuma termiņus, ļaujiet klientam saprast, ka tas ir savstarpēji lojālo attiecību dēļ.

5. Saglabājiet mierīgu prātu

Beigu beigās skaidri sniedziet informāciju, ka zināt un ievērojat termiņus un nevajag tos lauzt. Kad to zinās arī Jūsu klients, tas maksās laikā, vēloties izvairīties no atgādinājumiem un papildus izdevumiem.

Ja vēlaties, lai uzņēmējdarbība būtu veiksmīga, kavētu maksājumu pārvaldei jābūt konsekventai un stingrai.

Rekomendējam uzņēmumiem izveidot skaidru iekšējo procesu, kurā tiktu noteikts, kad un kādas darbības tiks veiktas, tiecoties atgūt kavētos maksājumus.

Tomēr, ja izvairīties no kavētiem maksājumiem neizdodas un saskaraties ar parādniekiem, vērsieties uzņēmumā, kurš nodarbojas ar rēķinu pārvaldes pakalpojumiem, Jums tiks nokārtoti nokavētie parādi, uzņēmuma iekšējie procesi un tiks radīti šķēršļi, lai neizveidotos jauni parādi.- Ādolfs Mārtiņš Krauklis, Atgustinaudu.lv projekta koordinators.

Komentāri

Pievienot komentāru