Pārtika

Cido grupa nav kompensējusi Baltkrievijas un Krievijas eksporta tirgus apjomu

LETA,08.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzērienu ražotāja "Cido grupa" nav pilnībā kompensējusi zaudēto eksporta tirgus apjomu Krievijā un Baltkrievijā, atzina "Cido grupas" valdes loceklis Marijus Valds Kirstuks.

Eksports veido 30% no "Cido grupas" kopējiem pārdošanas apjomiem. Krievijas un Baltkrievijas tirgus 2021.gadā veidoja 6-7% no eksporta apjoma jeb vien 2% no kopējā pārdošanas apjoma, "tādēļ šiem tirgiem nebija lielas ietekmes," uzsvēra Kirstuks, norādot, ka "Cido grupas" eksports uz Krieviju un Baltkrieviju pēdējos trijos gados ir samazinājies.

Vienlaikus viņš stāstīja, ka uzņēmums pilnībā nav kompensējis Baltkrievijas un Krievijas tirgus apjomu, lai arī tas bija salīdzinoši neliels, jo eksportu kopumā ietekmēja ražošanas izmaksu kāpums Eiropā, īpaši Baltijas reģionā, kur enerģijas cenu kāpums bija vislielākais Eiropā.

"Tas ļoti ietekmēja mūsu konkurētspēju, un Baltijas valstu eksportētājiem bija liels trieciens. Jā, tagad mēs meklējam veidus, kā to kompensēt, ne konkrēti Krievijas tirgu, bet kā kopumā palielināt eksporta apjomus," teica Kirstuks.

"Cido grupas" galvenie eksporta tirgi ir Baltijas valstis un Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis, savukārt nesenākās valstis, uz kurām sākts eksports, ir ASV, Norvēģija un Moldova.

"Produkciju pārdodam daudzās valstīs, tie nav lieli, bet ir augoši apjomi," norādīja Kirstuks.

Viņš skaidro, ka dzērienu nozarē īsti nav iespējams pārdot produktus ļoti tālos tirgos, īpaši ūdeni. Produkciju piegādāt tālu no ražošanas vietas ir ekonomiski neloģiski, jo tāda veida produkti tiek ražoti lokāli. Taču produktus ar augstāku pievienoto vērtību, piemēram, sulu zīmolu "Cido", uzņēmums eksportē tālāk, piemēram, uz Vidējo Austrumu valstīm un nedaudz arī uz Āfriku un Ziemeļameriku.

Kirstuks atzina, ka pēdējo gadu laikā nav notikušas lielas izmaiņas uzņēmuma eksporta tirgus aptvērumā, savukārt eksporta apjomi uz Ukrainu ir pieauguši, īpaši 2022.gada otrajā pusē sulu segmentā, jo liela daļa vietējo ražotņu ir iznīcināta vai kara dēļ nav spējīgas ražot. Kā norādīja Kirstuks, "tas noteikti ir uz laiku, bet tas ir ļāvis mums palielināt eksporta apjomus pērnā gada otrajā pusē".

Viņš arī stāstīja, ka 2021.gadā un 2022.gada sākumā bija ļoti lielas problēmas ar izejvielu un iepakojuma materiālu pieejamību un piegādēm. Kirstuks atzīmēja, ka "šobrīd šādu izaicinājumu nav, tikai varbūt atsevišķām mazākām kategorijām", jo līdz ar cenu pieaugumu pieprasījums ir krities un iepakojums tirgū ir pieejams.

Jau ziņots, ka SIA "Cido grupa" 2021.gadā strādāja ar 70,578 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,8% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus kompānijas peļņa pērn saruka par 16,7% un bija 2,843 miljoni eiro.

"Cido Grupas" 99,99% kapitāldaļu īpašniece ir Dānijas "Royal Unibrew". Kompānija reģistrēta 1994.gadā, un tās pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru