Latvijas iedzīvotāji jau pavasara beigās sāka iepirkties taupīgāk, sacīja mazumtirgotāja SIA "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
"Latvijas pircēji ļoti ātri pielāgojas tam, kas notiek tirgū. Vidējais pirkums ir ar negatīvām tendencēm - var redzēt, ka cilvēki pērk mazāk, var nopirkt lētāk, vairāk pērk akcijas preces, iepērkas vairākos veikalos, meklējot izdevīgākos piedāvājumus. Šīs tendences diezgan izteikti var redzēt jau no pavasara beigām un vasaras," teica Turlais.
Viņš arī norādīja, ka atbilstoši "Rimi Latvia" veiktās aptaujas datiem 88% Latvijas iedzīvotāju jau jūlijā bija nobažījušies par mājsaimniecību izdevumiem rudenī un ziemā, kas atspoguļojās arī pircēju paradumos.
Turlais atzīmēja, ka cenu izmaiņas ir atšķirīgas dažādām preču kategorijām, piemēram, bērnu apģērbam cenas saglabājušas iepriekšējās sezonas līmenī, bet sezonas dārzeņiem cenas nav būtiski mainījušās, kamēr kartupeļu un sīpolu cenas ir pat samazinājušās.
"Jo energoietilpīgāka ir ražošana, jo grūtāk ir prognozēt turpmāko situāciju un grūtāk teikt, ka cenas vairs necels. Viss atkarīgs no elektrības un gāzes pieejamības, kā arī cenu izmaiņām. Pārtikas ražošanā, kur cep un vāra, izmanto tvaiku, energopatēriņš tomēr ir salīdzinoši augsts," norādīja Turlais.
Viņš minēja, ka cenas visstraujāk ir augušas, piemēram, piena produktiem un vistas gaļai. Cenu sadārdzinājums novērots arī graudu pārstrādes produktiem.
Jau vēstīts, ka "Rimi Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 946,508 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,2% vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa samazinājās par 8,3% un bija 30,409 miljoni eiro.
Kompānija "Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".