Jaunākais izdevums

2015. gadā viedtelefoni varētu veidot jau 80%-90% no kopējā tālruņu tirdzniecības apjoma

Tā DB prognozēja Tele2 komercdirektors Jānis Spoģis. 2013. gads bija pirmais gads Latvijā, kad viedtelefonu pārdošanas apjoms pārsniedza parasto telefonu pārdošanas apjomu, atgādināja J. Spoģis. Pērn saglabājās līdzīga tendence ar nelielu pieaugumu – septiņi no katriem desmit iegādātajiem telefoniem bija viedtelefoni. Tele2 pārdoto telefonu skaits pērn palielinājās par vairākiem tūkstošiem, salīdzinot ar 2013. gadu. Precīzs skaits netiek atklāts, operators vienīgi atzīmē, ka pērn dubultojās to iedzīvotāju skaits, kas iegādājās telefonu uzņēmuma internetveikalā. Kopumā pārdoto telefonu pieaugums Latvijā pagājušā gada laikā varētu būt pāris procentu apmērā. Pēc Tele2 aplēsēm iedzīvotāji turpinās dot priekšroku viedtelefoniem, un 2015. gadā viedtelefoni varētu veidot jau 80% līdz 90% no kopējā tālruņu tirdzniecības apjoma. Arī Latvijas mobilais telefons (LMT) un Bite Latvija precīzus datus par pārdotajiem telefoniem DB nesniedza. Latvijā pērn kopumā varētu tikt realizētas 539 tūkstoši iekārtu, ņemot vērā legālo tirgu, DB pieļāva LMT Retail & Logistics valdes priekšsēdētājs Rinalds Kalniņš. Lielākā daļa jeb 66% no pārdotajiem tālruņiem bija viedtelefoni, bet 34% – podziņtelefoni, kas kļūst par eksotiku.

Izmēram ir nozīme

Nākamā spilgtā tendence, kas vērojama telefonu pārdošanā, ir lielāku ekrānu izvēle. Ja pirms gada cilvēki priekšroku deva 4 līdz 4,5 collu ekrānu telefoniem, tad šobrīd, attīstoties saturam, dominē 4,5 līdz 5 collas, novērojumos dalījās R. Kalniņš.

«Pirmkārt, šobrīd viedtālruņus pērk vairāk nekā podziņtelefonus, pie tam, ar pārliecinoši augošu tendenci. Otrkārt, mūsu klienti izvēlas telefonus ar lielākiem displejiem. To acīmredzami ieteikmē mobilā interneta aizvien plašāka lietošana ikdienas dzīvē. Piemēram, viena no populārākajām Bites klientu izmantotajām telefona aplikācijām ir Waze, ko izmanto jau vairāk kā 100 tūkst. autobraucēju visā Latvijā. Protams, to savā auto ērtāk izmantot ar lielāku ekrānu. Trešā tendence – vēl joprojām Android ir vadošā operētājsistēma no pārdotajiem telefoniem,» līdzīgu tendenci telefonu pārdošanā apliecina Bites Latvijas komunikācijas menedžere Anete Jansone.

Visu rakstu Telefons kļūst gudrāks lasiet 25. marta laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lattelecom klientu apkalpošanas robotmeitene Anete cītīgi mācās, lai nepagurusi varētu atbildēt uz klientu jautājumiem gluži kā pieredzējis darbinieks

Uzdodot jautājumu uzņēmumam klientu servisa sarakstes programmā vai sociālajos tīklos, sagaidām, ka uz to atbildēs cilvēks, kompānijas darbinieks. Taču tā nebūs vienmēr, un jau tagad saziņai ar klientiem aizvien vairāk tiek izmantoti mācīties spējīgi roboti. Arī pasaulē pirmais latviešu valodā runājošais klientu atbalsta robots Anete, kas tapis, tehnoloģiju uzņēmumam Lattelecom sadarbojoties ar Tildi, katru dienu apgūst jaunas zināšanas un drīzā nākotnē spēs atbildēt uz klientu jautājumiem ne sliktāk par cilvēku.

Oktobra vidū darbu Lattelecom Facebook vietnē uzsākusī Anete pārstāv tā dēvēto kontrolētās mašīnmācīšanās tehnoloģiju, kas papildina informācijas bagāžu pēc katras sarunas ar klientu. Tāpat kā maza bērna pirmie soļi, arī Anetes agrīnās atbildes var šķist nepārliecinošas, gramatiski neprecīzas. Taču mašīnmācīšanās tehnoloģijas lielākā priekšrocība ir spēja nemitīgi uzkrāt zināšanas. Tā rezultātā robots ar cilvēka palīdzību, kas palīdz viņam mācīties, kļūst aizvien gudrāks un labāk saprot, ko cilvēki no viņa vēlas. Lattelecom mērķis ir panākt, lai, tērzetavā uzdodot jautājumu, klients pat nenojaustu, ka viņam neatbild dzīvs cilvēks. Tehnoloģiju attīstības temps un tendences dod pamatu domāt, ka tas patiešām būs iespējams jau drīzā nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Bite Latvija vadītāju Kasparu Bulu

Lelde Petrāne, 21.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild mobilo sakaru operatora Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls.

- Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Pirmkārt, cilvēcīga komunikācija ir mūsu biznesa stūrakmens, mūsu filozofija. Tādēļ laiku pa laikam mēdzam klientiem sūtīt ar roku rakstītas kartītes, nu un tad, ka ārā 21.gadsimts. Tā ir personīgāk.

Otrkārt, esam ļoti mērķtiecīgi – ja ko nolemjam un apsolām, tad to arī darām. Piemēram, mēs esam solījuši klientiem, ka mērķtiecīgi attīstīsim 5G tīklu. Zinu, daudzi teiks – ko jūs runājat par 5G, ja 4G nav vēl visur. Un taisnība ir, tāpēc neatkarīgi no 5G, lielākā daļa mūsu resursu šobrīd tiek virzīta jaudīga, ātra 4G un 4G++ tīkla attīstībai. Nevis, lai kartē atzīmētu, ka mums šādi tīkli ir, bet, lai šie tīkli tiešām ir tādi, kādus mēs tos paši gribētu ikdienā – stabili, jaudīgi, droši! Tas ir tas, ar ko mēs mostamies un ar ko ejam gulēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Latvijas Mobilais Telefons un SIA Tet (iepriekš Lattelecom) akcionāru sarunas par abu uzņēmumu iespējamo apvienošanos radījušas virkni jautājumu un citu šajā jomā strādājošo uzņēmumu bažas.

Jau vairāk nekā desmit gadus nerimst jautājums par to, kas notiks ar diviem telekomunikāciju milžiem Latvijā – SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Lattelecom, kas ir ne tikai lieli nodokļu maksātāji (attiecīgi pērn –26,59 milj. eiro un 39,09 milj. eiro), bet arī valsts maka papildinātāji ar dividendēm. Abiem uzņēmumiem būtībā ir (juridiski gan atšķiras) vieni un tie paši īpašnieki – Latvijas valsts un Telia. Ir bijušas idejas un priekšlikumi par šo īpašumu sadali, kur viens uzņēmums paliek vienam īpašniekam, bet otrs – otram, bija priekšlikums par abu uzņēmumu apvienošanu. Tomēr neviena no šīm idejām nav guvusi atbalstu, neraugoties uz dažādiem argumentiem, kāpēc to vajadzētu darīt, jo vienmēr ir bijuši kādi svarīgi apsvērumi, kāpēc to nedarīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

LMT saņem atļauju sniegt maksājumu pakalpojumus izņēmuma veidā

Zane Atlāce - Bistere, 08.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) atļāvusi SIA «Latvijas Mobilais Telefons» (LMT) sniegt maksājumu pakalpojumus izņēmuma veidā, informē FKTK.

Turpmāk tai nav nepieciešams reģistrētas iestādes statuss, jo to paredz Maksājumu pakalpojumu un elektroniskās naudas likuma izmaiņas.

Ņemot vērā minēto FKTK padome 04.11.2019. ir pieņēmusi lēmumu anulēt «Latvijas Mobilais Telefons» SIA ierakstu elektroniskās naudas iestāžu reģistrā. Ieraksts elektroniskās naudas iestāžu reģistrā anulēts pēc pašas «Latvijas Mobilais Telefons» SIA iesnieguma par atteikšanos no reģistrētas elektroniskās naudas iestādes statusa, jo piedāvāto pakalpojumu sniegšanai tai kā elektronisko sakaru komersantam vairs nav nepieciešama elektroniskās naudas iestādes darbības atļauja.

Turpmāk Latvijā darbosies viena licencēta un septiņas reģistrētas elektroniskās naudas iestādes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta ar foto: Uzņēmumu reputācijas topā šogad uzvar AS Laima, SIA Lāči un LMT

Dienas Bizness, 28.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumu Reputācijas topā šogad uzvarējusi AS Laima. Topa otrajā vietā SIA Lāči, trešajā - SIA Latvijas Mobilais telefons.

Topa ceturtajā vietā ierindojusies SIA Spilva, piektajā - AS Dobeles dzirnavnieks. Sesto vietu ieņem SIA Lattelecom, septīto - AS Dzintars, astoto - AS Swedbank, devīto - AS Grindeks, bet desmitajā vietā AS Lido.

Izmaiņas notikušas topa trijniekā. Pirmo un trešo vietu nemainīgi ieņem Laima un Latvijas Mobilais telefons, bet otrajā vietā šogad ierindojies uzņēmums Lāči, izkonkurējot Swedbank, kas šā gada topā ieņem 8.vietu.

Aizraujošas pārmaiņas notikušas arī otrā desmitnieka uzņēmumu vidū – sensacionālus panākumus pelnīti guvis SIA Latvijas Finieris, no 34.vietas pērn pakāpjoties uz 13.vietu šogad, Reputācijas topa izdevumā komentē Nords Porter Novelli direktore un topa veidotāja Evija Ansonska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodomu protokols pats par sevi nerada riskus, tomēr tā īstenošana var saskarties ar konkurences riskiem, kas tikai raisa papildu jautājumus, arī interpretācijas un pat spekulācijas.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ZAB Loze un partneri vadošais partneris Jānis Loze. Viņaprāt, jautājums par tālāko SIA Lattelecom un SIA Latvijas Mobilais Telefons nākotni joprojām, tieši tāpat kā pirms vairāk nekā 10 gadiem, ir atklāts, vēl jo vairāk - jebkurš no iespējamiem risinājumiem ir saistīts ar konkurences riskiem. Bez tam priekšvēlēšanu laiks neesot tas labākais brīdis tādu lēmumu pieņemšanai.

Ko nozīmē Latvijas valdības un Telia parakstītais sadarbības memorands?

Izlasot Ministru kabineta sagatavoto preses paziņojumu un šo dokumentu latviešu valodā, tam ir skaidrs zemteksts – labs pamatojums tam, kāpēc šāds memorands tiek noslēgts – par turpmāku kopīgu attīstību un stratēģisku vīziju noteiktās jomās. Tādējādi ir pamatoti nākotnes mērķi – pilnveidot stratēģisko koordināciju starp SIA Lattelecom un SIA Latvijas Mobilais Telefons, bet nav pieņemts lēmums par abu uzņēmumu juridisku apvienošanu, un abas memoranda parakstītāju puses domā par to, kā risināt šo jautājumu perspektīvā. Nav iespējams iebilst pret daudz ko, kas šajā memorandā rakstīts, – pilnībā ieviest labas uzņēmumu korporatīvās pārvaldības principus, palielināt abu uzņēmumu inovatīvo kapacitāti, aktivizēt jaunu, globāli eksportspējīgu produktu izstrādi utt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstoties Latvijas ekonomikai, darba tirgū aizvien vairāk pietrūkst darbaspēka. Visdramatiskākā situācija ir saistīta tieši ar IT speciālistiem, atzīst «Latvijas Mobilais Telefons» viceprezidente administratīvi juridiskajos jautājumos Laura Keršule.

Uzņēmumam IT speciālisti ir ārkārtīgi svarīgi. «Jebkurš uzņēmums Latvijā, sekojot līdzi visām attīstības tendencēm, nevar iztikt bez IT speciālistiem un tas zināmā mērā šo tirgus segmentu arī izkropļo, jo IT speciālisti ir ļoti pieprasīti. Ļoti daudz uzņēmumu, kas nodarbojas ar eksportu, spēj nodrošināt viņiem augstu atalgojumu.»

Tomēr ne vienmēr uzņēmums spēj izpildīt speciālistu prasības, kā arī ne vienmēr viņu kompetences un zināšanas atbilst tam, kas nepieciešams uzņēmuma darba nodrošināšanai.

«Latvijas Mobilais Telefons» viceprezidente novērojusi, ka visvairāk trūkst tieši mājas lapu programmētāju. «Šī profesija, kas ir apgūta pašmācības ceļā vai augstskolā, visbiežāk ir cilvēkiem, kuri paši plāno savu darba dienu. Uzņēmumam nepieciešams, lai konkrētas funkcijas tiktu veiktas konkrētā laikā. Tas ir ļoti svarīgi, lai uzņēmums varētu veiksmīgi darboties. Ņemot vērā, ka šobrīd ir attīstījusies millenium paaudze, viņi ļoti labi apzinās savu vērtību. Daudzi uzņēmumi pēc viņiem ilgojas un alkst, jo IT speciālisti ir ļoti nepieciešami. Kardināli ir mainījusies situācija darba tirgū, un tā vairs nav tāda kā pirms pieciem vai desmit gadiem. Mums ir jāpārskata atalgojuma robežas un sistēma, ņemot vērā vidējo atalgojumu. Runājot par tendencēm tuvākajiem diviem gadiem – jāsaka, ka Latvijas tirgū IT speciālistu trūkums pieaugs, jo šo speciālistu sagatavošana un profesionālo zināšanu apguve ir saistīta ar piedāvājumu darba tirgū. Manuprāt, šo IT speciālistu trūkumu būtu svarīgi attīstīt un veicināt arī valsts līmenī, piemēram, izveidojot atsevišķu augstskolu,» uzskata «Latvijas Mobilais Telefons» viceprezidente administratīvi juridiskajos jautājumos Laura Keršule.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple iPhone 7 kļuvis ūdensizturīgs un piedzīvojis dažas kosmētiskas izmaiņas, taču pārlieku atgādina iepriekšējās paaudzes modeli

Āboltelefonu lietotāji jau bija pieraduši pie ritma, ka ik pēc diviem gadiem viņiem tiek piedāvāts «pilnībā pārveidots» modelis. Tādēļ šogad ar nepacietību tika gaidīts, kādas dizaina izmaiņas būs piedzīvojis iPhone 7. Nez, vai kāds vispār pieļāva domu, ka septembra sākumā prezentācijā ieraudzīs to pašu pāris gadus seno iPhone 6 korpusu ar dažām niecīgām vizuālām pārvērtībām.

Par spīti Apple sarūpētajam pārsteigumam, Latvijā interese par iPhone nav mazinājusies, un šogad to gandrīz vienlaikus prezentēja neierasti daudz pārdevēju. Pie DB iPhone 7 testa modelis ieradās nevis no kāda mobilo sakaru operatora, bet gan no veikala iDeal, savukārt iPhone 7 Plus, ko aprakstīsim kādā no nākamajiem numuriem – no Euronics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saņemties nodibināt jaunu uzņēmumu jomā, ko nesaproti, iespējams, var tad, ja iepriekš vadītas trīs bankas

Tā jokojot teic elektrisko skrejriteņu koplietošanas platformas Fiqsy vadītājs un līdzīpašnieks Māris Avotiņš. Agrāk viņš vadīja Swedbank un Expobank Čehijā, bet šobrīd ir pievērsies savam biznesam. Viņš uzskata, ka jaunuzņēmumi ir interesants biznesa virziens un būtu grēks neizmantot savas zināšanas projektu un lielu organizāciju vadībā, jo katrs startup reiz cer kļūt par lielu un globālu kompāniju. Uzņēmēju saista gan mobilitāte, ko sniedz skrejriteņi, gan koplietošanas ideja, tāpēc viņš vēlas šo biznesu attīstīt ne vien Latvijā, bet plašāk. Vairāk par ambīcijām saistībā ar Fiqsy, pieredzi finanšu sektorā un vērtējumu par šobrīd notiekošo banku jomā M. Avotiņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvijas ražotājiem jāspēj maksāt nozares vidējās ES algas

Uldis Iltners, MADARA Cosmetics valdes loceklis, 25.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Latvijas uzņēmumi spēs celt ražīgumu un nodrošināt savās nozarēs Eiropas līmenī konkurētspējīgas algas, tas motivēs vēl vairāk cilvēku atgriezties. Izsludinot jaunas vakances savā ražotnē un birojā Mārupē, mēs arvien biežāk saņemam pieteikumus no latviešiem, kuri jau ilgstoši dzīvo ārpus dzimtenes, bet patlaban apsver iespējas atgriezties.

Ar dalītām jūtām medijos lasu uzņēmēju žēlošanos par darbaroku trūkumu. No vienas puses, tā ir problēma, ar kuru dažkārt saskaramies arī mēs un kuras risināšanai noderētu politiski lēmumi. No otras puses, tas ir arī jautājums gan par biznesa modeļiem un to, cik efektīvi strādā ražotājs, gan par izglītības sistēmu valstī. Mēs zinām, ka vidusskolās jaunieši nepietiekami apgūst fiziku, par maz iet mācīties uz inženieriem, līdz ar to trūkst kvalificētu speciālistu apstrādes rūpniecībā.

Daļu no profesijām, kuru darbinieki ir mums nepieciešami, Latvijas izglītības sistēma nesagatavo vai arī šādu speciālistu ar noteiktām kvalitātēm un zināšanām kosmētikas nozarē Latvijā ir par maz. Kosmētikas tehnoloģiju studiju Latvijā nav. Mēs to esam pieņēmuši – paši skolojam savus speciālistus un piesaistām darbarokas no saistītām nozarēm, piemēram, farmācijas un pārtikas tehnoloģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai cilvēks pēdējos simts gados ir kļuvis gudrāks? Tas ir jautājums, kam nav pareizās atbildes, taču viens ir skaidrs – mūsdienu cilvēkam viņa dzīves kvalitāte ir kļuvusi svarīgāka nekā jebkad iepriekš cilvēces vēsturē.

Rūpes par dzīves kvalitāti ir radikāli un neatgriezeniski mainījušas noteikumus visās būtiskākajās dzīves sfērās. Individuālisma triumfs paredz stratēģisku pieeju romantiskām attiecībām, dzīvesvietai un darbam.

Tieši izpratne par darbu pēdējos simts gados ir mainījusies visuzskatāmāk. Pēckara jeb baby boomer paaudze varēja strādāt jebkur un daudz, par darba jēgu un kvalitāti daudz nedomājot. Mūsdienu un nākotnes jaunie profesionāļi jau pieder pie Y paaudzes, kurai darbs vairs neasociējas ar sēdēšanu pie galda birojā ar iekaramajiem griestiem no deviņiem rītā līdz pieciem pēcpusdienā. Šodien darbs ir saplūdis ar cilvēka dzīvi un kļuvis par lielāko dzīvesstila sastāvdaļu, tādēļ laikam līdzi jāmainās arī darba videi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Bez precīzi definētiem mērķiem panākumus sasniegt grūti

Guntars Gūte, Diena, 23.11.2022

Neils Kalniņš: “Kā valsts esam mazi kad tirgus izmērā, gan dažādās citās kategorijās, bet vienlaikus – maziņš tas nenozīmē, ka tas ir slikti, un Latvija, manuprāt, ir izcila gan tajos uzņēmumos, kas šeit darbojas tieši tehnoloģiju laukā.”

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mums jāmāk dzīvot tehnoloģiju laikmetā, izmantot to iespējas valsts un sabiedrības labklājības paaugstināšanai, uzsver foruma 5G Techritory programmu direktors Neils Kalniņš.

Tehnoloģiju attīstība šobrīd notiek ļoti straujā tempā, dažādi jauni risinājumi tiek prezentēti teju ik nedēļu. Šķiet, savā ziņā to visu sekmē arī 5G sniegtās iespējas. Arī Latvijā tiek radītas dažādas jaunas lietas, kas arī sekmīgi tiek ieviestas mūsu ikdienā. Kādi mēs izskatāmies uz pasaules fona tehnoloģiju attīstības jomā?

Kā valsts esam mazi kad tirgus izmērā, gan dažādās citās kategorijās, bet vienlaikus – maziņš tas nenozīmē, ka tas ir slikti, un Latvija, manuprāt, ir izcila gan tajos uzņēmumos, kas šeit darbojas tieši tehnoloģiju laukā, gan arī caur šo savu mazumu mēs iegūstam ļoti lielu spēju būt elastīgiem, tādējādi daudz ātrāk spējam reaģēt uz dažādām pārmaiņām un globāliem un lokāliem izaicinājumiem. Protams, te jānovelk zināmu robežu starp tehnoloģiju pasauli un ikdienas dzīvi, jo vienmēr varam skatīties pagātnē – uz nesakārtoto izglītības sistēmu vai ne tik viediem pieņemtajiem lēmumiem saistībā ar Covid-19 apkarošanu vai enerģētikas nozari, kuru negatīvās sekas mēs šobrīd izjūtam – tie ir jautājumi, kurus vienmēr var kāds uzsvērt, norādot, ka nemaz tik sekmīgi mēs neesam un esam pēdējās vietās Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedpulksteņu popularitāte pēdējo gadu laikā ir strauji augusi, piesaistot lielu patērētāju uzmanību visā pasaulē. Kādi tad ir galvenie iemesli, kāpēc viedpulksteņi ir kļuvuši tik populāri un kādas funkcijas tie piedāvā, kas šo popularitāti ceļ (populārākie apkopoti šeit).

Viedpulksteņi vairāk ir noderīgi rīki veselības uzraudzībai, saziņai un informācijas saņemšanai nekā vienkārši aksesuārs. Lietotnēm bagātie viedpulksteņi sniedz plašas iespējas uzlabot savas dzīves kvalitāti.

Viedpulksteņu pieprasījuma dinamika

Pēdējo gadu laikā viedpulksteņu pieprasījums ir strauji pieaudzis, un arvien vairāk cilvēku izvēlas šīs modernās ierīces kā savu ikdienas aksesuāru. Ja agrāk pulksteņi tika izmantoti galvenokārt laika uzzināšanai un kā stila aksesuārs, tad tagad viedpulksteņi spēj piedāvāt daudz plašākas funkcijas. Piemēram, tie var uzraudzīt nēsātāja pulsu un dažādus fizisko aktivitāšu datus, veikt un saņemt zvanus vai pat nosūtīt paziņojumus no sociālajiem tīkliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotājiem paralēli stresam, ko rada darbs, veselības jautājumi, savstarpējas attiecības, ļoti bieži nākas saskarties arī ar satraukumu, ko rada finanses. Ikviens no mums ir bijis nonācis situācijā, kad pēkšņi nepieciešami papildu līdzekļi, izdevumi, kas nebija ieplānoti, piemēram, vizīte pie zobārsta vai cita ārsta, salūzis un vairs nav labojams auto. Līdzekļi var būt nepieciešami arī kādam lielākam pirkumam, piemēram, dzīvokļa, auto, elektropreču, darba aprīkojuma iegādei vai drošībai, dodoties garākā ceļojumā. Tādās situācijās, ja nav izveidots savs līdzekļu uzkrājums, rodas nepieciešamība naudas aizņemšanai no dažādām kredītiestādēm un aizdevējiem. Vēl lielāku satraukumu un stresa sajūtu cilvēkiem rada kredītdevēja izvēle, jo mūsdienās to klāsts ir ļoti plašs. Katrs no tiem uzrunā potenciālos klientus ar saviem izdevīgiem piedāvājumiem. Vai tas tiešām tā ir?

Šeit labs palīgs kredīta izvēlē var kalpot Elizings.lv tā saucamais kredītu salīdzināšanas portāls. Šis ir pakalpojums, kas cilvēkiem, kuri plāno aizņemties kredītu vai, piemēram, iegādāties auto līzingā, palīdz izvairīties no nelietderīga stresa un apjukuma, kā arī izvēlēties patiesi visizdevīgāko piedāvājumu un kredīta risinājumu.

Galvenā priekšrocība, ko sniedz elizings.lv, ir tā, ka klientam nav jāapmeklē katra kredītiestāde atsevišķi, lai aizpildītu pieteikumus, izvērtētu piedāvājuma izdevīgumu, tādējādi ietaupot laiku un savu enerģiju. Elizings piedāvā saviem klientiem jau gatavu sarakstu ar izdevīgākiem piedāvājumiem, kurus var izskatīt virtuālā vidē, un atliek tikai izvēlēties sev tīkamāko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma dibinātāja pamatmērķis ir kompānijas sekmīga darbība, ko ne vienmēr var panākt, pašam kļūstot par vadītāju

Tāpēc racionāli jāizsver, vai pašam uzņemties šo lomu vai meklēt par sevi spēcīgāku lietpratēju. Pārsvarā gan iesācēji un jauni uzņēmēji vismaz sākumposmā savu firmu vada paši, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Neviens nav piedzimis par vadītāju, tā ir evolūcija. Katram jāsaprot, vai viņš vispār grib būt vadītājs – jābūt aizrautībai, vēlmei to darīt,» saka Kristobals Alonso (Cristobal Alonso), Telenor Denmark pārmaiņu vadītājs. Lai izvērtētu, vai cilvēks var būt vadītājs, jāanalizē rezultāti – ja ilgāku laiku konkrētā cilvēka vadībā uzņēmums nesasniedz savus mērķus, ir viela pārdomām. «Jābūt patiesam pret sevi – vai kompānijai ir slikti rādītāji vai arī es pats nesasniedzu labus rezultātus. Dibinātāja lielākā interese ir, lai uzņēmums labi strādātu. Ja dibinātājs kā vadītājs nesasniedz mērķus, jāsaprot, ka kompānijai lielāks labums varētu būt no cita cilvēka. Šajā gadījumā svarīgi, lai būtu cilvēki, ar ko apspriesties par šo jautājumu, un lai būtu kāds, kurš pasaka, ko vadītājs dara labi un ko – slikti. Ir nepieciešams, lai kāds pateiktu jomas, kurās viņš ir spēcīgs, jo nekad cilvēks nevar būt perfekts it visā,» saka K. Alonso. Viņš vadītājam iesaka algot cilvēkus, kuri ir gudrāki par pašu. Neapšaubāmi ir uzņēmēji, kuriem ir grūti pieņemt šādu lēmumu. «Jomās, kurās cilvēks nav spēcīgs, jāatrod speciālists, kurš varētu būt gudrāks, zinošāks. Tas palīdzēs uzlabot kompānijas darbu un rezultātus,» viņš rosina.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Mākslīgais intelekts biznesā: uzticēties, vai vēl nē?

Rinalds Sluckis, biznesa tehnoloģiju uzņēmuma “Digital Mind” valdes priekšsēdētājs, 04.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsturiski ekonomiskā attīstība ir notikusi viļņveidīgi, jauni atklājumi un tehnoloģiski sasniegumi ir radījuši vairākus izrāvienus, ceļot produktivitāti un iedzīvotāju labklājību. Tomēr viss nezināmais vienlaikus ir ļoti vilinošs un reizē biedējošs.

Industriālās revolūcijas sākumā amatnieki demolēja rūpnīcu iekārtas, jo tās atņēma viņiem darbu. Ir jāpaiet zināmam laikam, lai katrs atrastu vietu jaunajā sistēmā, un tas ne vienmēr ir vienkārši. Šobrīd esam pietuvojušies mākslīgā intelekta izrāvienam, kas varētu ietekmēt lielu daļu nozaru; tas var šķist biedējoši, ne tikai mums kā indivīdiem, bet arī kā uzņēmumu vadītājiem. Vai un kā sākt uzticēties mākslīgajam intelektam uzņēmējdarbībā?

Biznesa programmatūras izstrādātāji savos produktos ir sākuši ieviest mākslīgā intelekta funkcionalitāti, sākot no uzlabotām analītikas spējām, līdz produktivitātes celšanas risinājumiem. Strauji izplatās dažādi ģeneratīvā mākslīgā intelekta risinājumi, ietekmējot daudzas radošās nozares, kas līdz šim jutušās pietiekami droši, un arvien grūtāk ir atšķirt mākslīgā intelekta un cilvēka radītus darbus. Dažu brīdi šķiet, ka mākslīgais intelekts drīz pārņems varu, taču tas nav tik vienkārši, jo pastāv milzīgs šķērslis – uzticēšanās. Tās veidošanās ir sarežģīts process, jo balstīts ne tikai uz racionāliem un loģiskiem argumentiem, bet arī saistīts ar mūsu individuālu uztveri, emocijām, pieredzi, intuīciju. Uzticēšanās ir pārliecība, ka sistēma rīkosies atbilstoši mūsu gaidām un izpildīs visas saistības un uzdevumus atbilstoši norādījumiem. Ja neticēsim, ka mākslīgais intelekts var kvalitatīvi veikt noteiktu darba daļu mūsu vietā, tā radītās iespējas neizmantosim, un zinātnes sasniegumiem nebūs nozīmes, lai cik pierādījumos balstīti tie būtu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta pakalpojumu platforma Bolt aizvadījusi pirmo elektroskrejriteņu sezonu Rīgā. Līdz ar aukstā laika iestāšanos, pārvietoties ar elektroskrejriteņiem vairs nav droši un patīkami, tāpēc, sākot ar oktobri, Bolt lietotnē elektroskrejriteņi vairs netiks piedāvāti.

Tie lietotnē atkal būs pieejami nākošajā pavasarī.

«Mēs ļoti priecājamies, ka mūsu klienti novērtēja un aktīvi izmantoja elektroskejriteņu servisu. Vasaras sākumā pakalpojumu uzsākām ar 100 elektroskrejriteņiem, taču pēc tam, kad pieprasījums un elektroskrejriteņu popularitāte auga, mēs skaitu palielinājām līdz 500. Mums ir jāņem vērā Latvijas klimata īpatnības un mūsu klientu drošība, tāpēc šobrīd elektroskejriteņu serviss tiks slēgts līdz nākamā gada pavasarim,» informē Kārlis Ķezberis, Bolt reģionālais vadītājs Latvijā.

Bolt vēlas saviem klientiem piedāvāt transportu, kas ļaus pārvietoties efektīvāk un ātrāk. Pirmais solis uzņēmuma vīzijā par dabai draudzīgāku satiksmi bija elektroskrejriteņu iekļaušana platformā, kas šovasar tika īstenota un iekaroja plašu popularitāti Rīgā. Uzņēmuma statistikas dati liecina, ka ļoti daudz klientu veikto braucienu Rīgā ir īsāki par 3 kilometriem, un elektroskejriteņi tiek izvēlēti kā alternatīva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Škoda Superb paplašina modeļu klāstu

Aldis Zelmenis, 02.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Škoda Superb limuzīna un universāla atjaunošanas procedūras ietver arī jauna un videi draudzīga 150 ZS dīzeļa, kā arī apakšmodeļa Škoda Superb Scout debiju

Šā brīža lielākais un glaunākais čehu ražotāja modelis vai precīzāk modeļi ir ieņēmuši īpašu vietu kompānijas attīstībā. Superb&SuperbCombi modeļa pastāvēšanas vēsture ir salīdzinoši īsa, bet izcili veiksmīga. Gan izskata, gan tehniskā un komforta izpildījuma dēļ Škoda Superb perfekti apvieno to, kas svarīgi labam dienesta auto, vienlaikus spējot lieliski pildīt reprezentatīvas funkcijas.

Pašmāju tirgū uzlabotie Škoda Superb un VW Passat ir cienīgi pretinieki, un tas, kuram dot priekšroku, drīzāk ir reliģiskās piederības jautājums. Bet, ja nopietni, tad to, kurš izrādīsies veiksmīgāks modelis, noteiks abu zīmolu importētāju, kā arī dīleru darbs ar privātajiem, bet vēl vairāk ar korporatīvajiem klientiem. Vēl viens būtisks jaunums, ka līdz ar modeļu atjaunošanas procedūrām ir dzimis pilnīgi jauns apakšmodelis Škoda Superb Scout. Labs ierocis, lai paplašinātu pircēju rindas vai vismaz pabaidītu tiešos un ne tik tiešos konkurentus - redz, mums arī ir liels un ērts auto, ietērpts mežsarga mundierī!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #15

DB, 12.04.2022

Dalies ar šo rakstu

Kāpēc jālej benzīns jau tā liesmojošā inflācijas ugunskurā? Intervija ar Latvijas Darba devēju konfederācijas prezidentu, zivju pārstrādes uzņēmuma Karavela / KAIJA līdzīpašnieku Andri Biti.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 12. aprīļa numurā lasi:

STATISTIKA. Ceļā uz pilnībā digitalizētiem norēķiniem

TĒMA. Vai kapitālieguldījumu kreditēšanā ņem pauzi?

AKTUĀLI. Bīstamā “gudrāks par tirgu” doma

TŪRISMS. Karš Ukrainā ietekmē tūristu vēlmi doties uz Latviju

Tendences

• Kad cenas sāks saēst pieprasījumu

• Recesiju sazīmē no procentu līkņu pētīšanas

• Paši saprognozē un sagaida recesiju

DB KONFERENCES. Rēķina visu no jauna, ņemot vērā aktuālo situāciju

PORTRETS. Miks Stūrītis, SIA Depozīta iepakojuma operators vadītājs

BRĪVDIENU CEĻVEDIS. Artis Rozentāls, DeskTime vadītājs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē mūsu iekārtas pašas izplānos elektrības patēriņa režīmu, samazinot izmaksas

Vai varat iztēloties situāciju, ka rūpnīcas ražotne sāk darbu nevis līdz ar ierasto darba dienas sākumu, bet brīdī, kad elektrība maksā vislētāk? Strādājošie jau dienu iepriekš tiek informēti, vai pie darba būs jāķeras dienas vidū, vakarpusē vai nakts melnumā, un var attiecīgi saplānot savu laiku. Lai arī šāda sistēma izklausās dīvaina, neierasta un var sadārdzināt darbaspēka izmaksas nakts maiņu dēļ, ietaupījums uz lētākas elektrības rēķina var būt mērāms pat vairākos tūkstošos eiro.

Šādu darba kārtību jau izmēģina atsevišķi Latvijas uzņēmumi, kuri testē februāra sākumā publiski pieteikto Lattelecom elektrības pakalpojumu tet. Pirmie rezultāti klientus esot iepriecinājuši, apgalvo produkta tet vadītājs Artūrs Pielēns-Pelēns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pieaudzis lietoto, pirmo reizi reģistrēto automobiļu vidējais vecums

Žanete Hāka, 21.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015. gadā Latvijā pirmo reizi ir reģistrēti 48853 lietoti auto, kas ir par 2% mazāk nekā gadu iepriekš, liecina Auto asociācijas dati.

Vēl vairāk – gada II pusē ir novērojams stabils samazinājums par 5% vidēji. «Ir skaidrs, ka kaut kas notiek, tam ir kaut kādi iemesli un tie visticamāk ir vairāki. Pirmkārt, ņemot vērā, ka ir samazinājies 5-7 gadu segments, bet nav būtiski pieauguši blakus segmenti varam secināt, ka vismaz daļa šīs auditorijas, ir atradusi iespējas un iegādājusies jaunu automobili. Tas ir ļoti ticami, sevišķi ņemot vērā ļoti atraktīvus un pastāvīgus piedāvājumus jaunu automobiļi tirgū. Otrkārt, no Latvijas turpina aizbraukt iedzīvotāji un tas noteikti atstāj iespaidu arī uz auto patēriņu. Treškārt, VID sadarbībā ar CSDD un Auto Asociāciju ir veikusi ievērojamu darbu krāpniecisku darījumu identificēšanā un izskaušanā lietotu automobiļu tirdzniecībā Latvijā. Darbs ir tikai pašā sākumā, ir lietas, kas ir jau izdarītas un ir vairākas labas iestrādes, kas tiks virzītas 2016. gadā. Ar to visu gribu teikt, ka noteikti ir sācis samazināties arī krāpniecisko darījumu apjoms. Ceturtkārt, es ticu, ka mūsu patērētājs ir kļuvis gudrāks un daudz mazāk uzraujas uz nezināmas izcelsmes un zemas kvalitātes auto,» komentē Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Failiem.lv/Files.fm vadītāju Jāni Vikli

Lelde Petrāne, 29.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Jānis Viklis, Failiem.lv / Files.fm vadītājs. Failiem.lv nodrošina failu glabāšanu un apmaiņu internetā gan uzņēmumiem, gan privātajiem lietotājiem.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Ar elektroniku, datorsistēmām un to uzbūvi esmu aizrāvies kopš deviņdesmito gadu vidus un kopš tā brīža neesmu zaudējis interesi. Datorzinātņu studijas Latvijas Universitātē nostiprināja šo aizraušanos, ne tikai pielietošanas veidos, bet arī jaunradē.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes BMW X5 ir apzināti nolicis malā jaunības trakulīgās manieres.

Auto ir vairāk nobriedis un kļuvis daudzpusīgāks. Par to liecina kaut vai tas, ka jaunajam BMW X5 pirmo reizi par papildsamaksu varēs dabūt Off-Road pakotni, kas ietver motora un aizmugurējā tilta aizsargus, diferenciāļa bloķēšanu, pneimopiekari uz abām asīm ar vairākiem braukšanas režīmiem. Skaidrs, ka lielākajai daļai šī ekstra nešķitīs svarīga, tomēr ziņa, ka tādu var dabūt, ir labs iegansts, lai dažu labu pircēju pārvilinātu no citiem zīmoliem. Turklāt X5 būs pneimopiekare gan uz aizmugurējās, gan uz priekšējās ass ar iespēju mainīt virsbūves attālumu līdz ceļa virsmai.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Eksterjera vizuālā revolūcija nav notikusi. Pat aizmugurējie lukturi, par ko daudzi nerima diskutēt – cik labi vai ne tik labi iederas kopējā BMW X5 dizainā, šobrīd drīzāk ir viens no retajiem atpazīšanas atribūtiem, kas nekļūdīgi ļauj atšķirt jauno X5 no iepriekšējās paaudzes modeļa. Nesalīdzināmi gudrāks un viedāks auto nekā iepriekš. Daudz jauninājumu automašīnas digitalizācijā. Joprojām pietiekami ērts auto. Tāpat kā iepriekš, arī jaunajam BMW X5 ir divdaļīgs bagāžnieka vāks. Stilīgi izskatās un arī ikdienā ļoti parocīgi izmantojams. Aiz šī vāka ir 650 litru liela bagāžas telpa, bet, noguldot aizmugurējos beņķus, tā sasniegs 1860 litrus. Lai iekrautu bagāžniekā kaut ko lielāku, BMW X5 var piesēdināt par četriem centimetriem tuvāk ceļa virsmai. Sport režīmā balstiekārta pieplaks tuvāk ceļam par 10–20 mm, tāpat arī tad, ja, piemēram, uz Vācijas autobāņa pārsniegsiet 140 km/h lielu ātrumu. No piedāvātā motoru klāsta standarta 265 ZS jaudīgais xDrive30d trīs litru dīzelis cenas un piedāvātās veiktspējas dēļ ir lielākās intereses objekts ne tikai Latvijā. Bāzes modeļa xDrive30d cena Latvijā – sākot no 57 769 eiro, bet, papildinot to ar daudziem vērtīgiem papildaprīkojuma elementiem, tā var sasniegt, piemēram, 93 520 eiro. Tieši tik liela cena bija šo rindu autora testētajam BMW X5 xDrive30d.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto

Aldis Zelmenis, 07.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 formāli ir mazinājis jaunības trakulību jeb palielinājis pašsaglabāšanās instinktus. Tas ir veids, kā audzēt pircēju auditoriju, kas spēs tikt galā ar šo izcilo personību

Pilnīgi noteikti auto nav kļuvis mazāk talantīgs braucējs. Drīzāk otrādi. Jaunais Porsche 911 ir kļuvis vēl gudrāks un daudzpusīgāks, lai pat nepieredzējušam braucējam pie auto stūres atļautu sajusties kā īstam sacīkšu braucējam. Kļūdas, ko pieļaus pilots, izlabos auto, turklāt arī tās, kuras iepriekšējais Porsche 911 nespēja izlabot. Citiem vārdiem sakot, rūpes par pilota drošību jaunajam Porsche 911 ir tikpat nozīmīga sastāvdaļa kā automašīnas kopējā veiktspēja.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Var tikai apskaust tos, kuri spēj un spēs atļauties Porsche 911. Ja finanses atļauj, es teiktu, ka jāņem gan klasiskās piedziņas Porsche 911 Carrera S, gan pilnpiedziņas 911 Carrera 4 S. Pēc situācijas un vēlmēm vienu no versijām var ņemt Cabrio izpildījumā ar mīksto audekla jumtu. Unikāls auto, kas joprojām draudzējas ar iekšdedzes boksertipa sešcilindru benzīnmotoru, sniedzot emocijas, kas ir pa spēkam tikai Porsche. Šis fakts ir divtik vērts, ka pats Porsche neslēpj, – modeļa izstrādes procesā nav bijis tālu no tā, lai Porsche 911 ar rūpnīcas kodu 992 būtu kļuvis par hibrīdu. Daudziem par prieku šoreiz vēl uzvarēja klasiskās vērtības. Līdz ar to ortodoksālas orientācijas Porsche fani var gavilēt, turklāt tās padara šo modeli vēl īpašāku, jo, kā atzina jaunā modeļa testa braucienu laikā Grieķijā sastaptais Porsche 911 «Master of engine» jeb Powertrain divīzijas direktors Matias Hofsteters (Matthias Hofstetter), nākamais jeb Porsche 911 ar kārtas numuru 994 jau būs «saprecināts» ar elektrību. Starp citu, M. Hofsteters pačukstēja, ka jau šobrīd aktīvi ar to nodarbojoties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem viesnīcu servisa tīkliem pasaulē Hilton Worldwide un IT nozares uzņēmums IBM ir paziņojuši par sadarbību, radot Connie – pirmo robotu, viesnīcas konsjeržu. Robota mērķis ir informēt viesnīcas viesus par tūrisma un pusdienošanas iespējām, kā arī citiem piedāvātajiem pakalpojumiem.

Connie, kas nosaukts par godu Hilton radītājam Konrādam Hiltonam, ir pirmais IBM radītais produkts viesnīcu industrijai. Šis robots strādās plecu pie pleca ar viesnīcas Hilton darbiniekiem un palīdzēs apkalpot lielo klientu skaitu. Connie personalizēs viesu pieredzi un sniegs tūristiem vairāk informācijas par dažādām aktivitātēm ārpus viesnīcas, palīdzot apmeklētājiem vieglāk saplānot savu laiku.

Ar katru apkalpoto viesi Connie papildinās savas zināšanas un kļūs arvien gudrāks, spēs labāk pielāgoties dažādām situācijām un galu galā uzlabos savas rekomendācijas, ko piedāvāt konkrētajam klientam. Viesnīcas personālam ir piekļuve robota arhīvam, kurā ir fiksēti visi jautājumi un atbildes, tādējādi darbiniekiem ir iespēja vēl vairāk uzlabot viesu apkalpošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru