Pirmajā pusgadā AS Madara Cosmetics īpaši svarīgs projekts bija pievienošanās process jaunam nozīmīgam tirgus segmentam – dekoratīvajai kosmētikai – un ar to saistītie sagatavošanās uzdevumi, šā gada pirmā pusgada pārskatā norāda AS Madara Cosmetics.
Dekoratīvā kosmētika pasaulē veido trešo lielāko skaistumkopšanas nozares kategoriju pēc ādas kopšanas/saules aizsargkrēmu un matu kopšanas produktiem. Dekoratīvās kosmētikas segments pasaulē turpina augt ar stabilu 6% rādītāju. Sociālie plašsaziņas līdzekļi, tostarp selfiju kultūra, veicina kategorijas izmaiņas un attīstību, sniedzot interesantas iespējas jaunu produktu ieviešanai tirgū, norāda uzņēmuma pārstāvji.
Lai gan aizvien populārākas kļūst dabiskās tendences, dekoratīvās kosmētikas segmentā joprojām dominē ierastie dekoratīvās kosmētikas zīmoli, kuru dabiskuma jēdzieni ir ļoti ierobežoti. Ņemot vērā tirgus gatavību un sekojot īpaši veiksmīgai saules aizsarglīdzekļu, tostarp CC (toņa korekcijas) krēmu ieviešanai tirgū, kas ir ādas kopšanas un dekoratīvo kosmētiku apvienojoši produkti, uzņēmums ir nolēmis turpināt ieguldījumus pigmenta formulu izpētē un attīstībā un ražošanas metodēs.
Dekoratīvās kosmētikas projekta mērķis 2019. gada pirmajā pusē bija attīstīt ražošanas metodes un formulas, kas atbilst svarīgu kritēriju un prasību kopumam, kas tostarp iekļauj dabiskas/ organiskas sastāvdaļas, «ECOCERT»/«COSMOS» sertifikāciju, vegāniem piemērotus produktus, talku nesaturošus produktusun citus kritērijus.
Pārskata periodā uzņēmums ir noslēdzis divus jaunus līgumus par pētniecības un attīstības projektu realizēšanu Latvijas Kompetences centru programmas ietvaros, kur līdz 2020. gada beigām ir paredzēts saņemt līdzfinansējumu 0,3 miljonu eiro apmērā. Sākot ar 2019. gada 1. martu, uzņēmums īsteno 2 pētījumus Farmācijas, biomedicīnas un medicīnas tehnoloģiju Kompetences centra un Viedo Materiālu un Tehnoloģiju Kompetences centra projektu ietvaros.
Tāpat Madara Cosmetics ražotnē ir uzstādītas divas jaunas ražošanas iekārtas – reaktors augstas pigmentācijas produktiem un automātiska dekoratīvās kosmētikas iepildīšanas un aizvākošanas iekārta.
2019. gada pirmajā pusgādā uzņēmums ir sasniedzis 20% apgrozījuma pieaugumu salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn. Uzņēmuma konsolidētais 6 mēnešu apgrozījums veido 5,59 miljonus eiro.
Izaugsmes pamatā ir bijusi darbība esošajos tirdzniecības kanālos, zīmola atpazīstamības stiprināšana un jaunu produktu ieviešana tirgū. 2019. gada pirmajā pusē zīmola MADARA piedāvājums tika paplašināts ar jauniem saules aizsardzības un funkcionālajiem matu produktiem.