Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jolanta Karele turpina latviskās identitātes iedzīvināšanu un zīda lakatiem ar etnogrāfiskiem zīmējumiem piepulcina arī apģērbu kolekciju

Savu biznesa ideju imidža dizainere Jolanta Karele sāka attīstīt 2015. gadā, kad kopā ar vīru izveidoja zīmolu Karels JJ un bagātīgo latviešu rakstu un zīmju pūralādi stilizētā veidā pārnesa uz zīda auduma, no kura pēc tam tiek šūti dažāda izmēra lakati. Kopš tā laika Jolantai lakatu zīmola attīstīšana no hobija pāraugusi par biznesu. «Lakatu darināšanu jau varu saukt par biznesu, bet apģērbu līnija ir attīstības stadijā, un šis projekts pagaidām peļņu nenes, jo visu nopelnīto ieguldām attīstībā, lai atgūtu sākotnējās investīcijas. Abi biznesi ir sadalīti – lakati ir tikai un vienīgi mans un vīra bizness, bet apģērba uzņēmumu attīstu ar vēl divām līdzīpašniecēm, ar kurām kopā esam dibinājušas uzņēmumu SIA Karels un partneri. Viņas nāca ar finansējumu, es – ar gatavu zīmolu Karels JJ, klientu bāzi un savu dizainu,» teic zīmola Karels JJ (SIA Jooole) īpašniece Jolanta Karele.

Papildinās muzeja krājumu

Vērtējot uzņēmuma attīstības tempu, Jolanta atzīst, ka zīda lakati popularitāti ieguva diezgan ātri un zīmols kļuva atpazīstams gan individuālo pircēju vidū, gan korporatīvajā vidē, jo tos kā biznesa dāvanu izvēlas gan valsts iestādes, gan uzņēmumi, piemēram, nesen tos pasūtīja arī Eiropas Parlaments.

DB jau 29.09.2015. rakstīja, ka Jolanta Karele pirmos zīda lakatus radīja ar dažādām apdrukām: Māras zīmi, stilizētu Krustpils jostas rakstu un Austrumvid- zemes cimdu rakstu, stilizētu Lielvārdes cimdu rakstu un Lielvārdes sievu cepures izšuvumu. Pirmais lielais pasūtījums bija dziesmu un deju svētkos, kad zīda lakatiņus dāvināja kolektīvu virsvadītājiem.

«Esmu apritē, un tas ir labi. Tomēr šāda sadarbība ir svarīga prestižam, ne tik daudz finansiālam labumam, jo korporatīvo dāvanu pasūtītāji vēlas arī zemāku cenu, līdz ar to lakatus pārdodu tuvu paš- izmaksai. Turklāt pēdējos gados aizvien kāpj zīda cena, kas produktu vēl vairāk sadārdzina,» atzīst Jolanta.

Pozitīvi, ka lakati ceļo arī ārpus Latvijas robežām un aptuveni 10% no apgrozījuma veido eksports uz dažādām pasaules valstīm. Pārsvarā tos iegādājas ārzemju latvieši, kā arī tie ir cieņā Latvijā dzīvojošo ārzemnieku vidū. «Pagaidām eksporta apjoma veicināšanai neesmu pievērsusi pastiprinātu uzmanību, bet domāju tuvākajā nākotnē to labot. Lūkošos pēc atbalsta iespējām, piemēram, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, lai varētu piedalīties kādās ārvalstu izstādēs. Ar interneta veikalu un aktivitāti sociālajos tīklos vien ir par maz, lai palielinātu eksporta īpatsvaru apgrozījumā,» teic Jolanta, kura akcentē, ka šobrīd līdz ar Facebook algoritmu maiņu šī sociālā platforma vairs nav kā brīvais reklāmas laukums, kas ļoti palīdzēja zīmola attīstības sākuma posmā. «Šobrīd Facebook reklāmā jāiegulda daudz līdzekļu, un tur ar 50 vai 100 eiro neko panākt nevar. Mums ir plāns vairāk attīstīt Instagram profilu, kas šobrīd ir atstāts novārtā,» atklāj Jolanta.

Visu rakstu lasiet 25. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru