Iesaldē ideju par sabiedriskā medija nodevas ieviešanu; turpinās esošo finansēšanas modeli.

Latvijas Televīzijas (LTV) un Latvijas Radio (LR) apvienošanu paredz Ministru kabineta komitejas atbalstītā jaunā sabiedriskā elektroniskā medija izveides koncepcija, kura tiks virzīta izskatīšanai valdības sēdē. Pie plusiem tiek minēta mediju administratīvās puses apvienošana, ceļot efektivitāti. Savukārt kā iespējamie riski, saplūstot abiem medijiem, tiek minēta iespējamība, ka lielākā daļa no finansējuma tiktu novirzīta televīzijas vajadzībām, novārtā atstājot LR funkcijas. Juridiskā LTV un LR apvienošana ir paredzēta līdz 2015.gada 1.janvārim.


Lai noteiktu, kādā ir vienotā sabiedriskā medija sasniegtā auditorija, satura kvalitāte, uzticamība un finanšu efektivitāte, plānots ieviest sabiedriskā labuma testus, kas ietver sabiedriskā labuma un tirgus ietekmes izvērtējumu. 


«Arī citu valstu medijos, ieguldot sabiedrības līdzekļus, aktuāls ir jautājums par sabiedrisko labumu,» DB sacīja mediju eksperte Anda Rožukalne, vēršot uzmanību uz to, ka Latvijā kopumā būtu jāpalīdz sabiedrībai saprast sabiedriskā medija nozīmi. 
Mērķi ir paredzēts sasniegt ar dažāda veida aptaujām, pēc konkrētiem izvirzītiem kritērijiem. 


Eksperts, kas vēlējās palikt anonīms, DB gan iebilda, vai tad šobrīd LTV un LR darbs netiek vērtēts un vai sabiedriskā labuma testi reāli kaut ko ietekmēs. Vienlaikus ir būtiski, kas šāda veida aptaujas Latvijā veiks, jo valsts ir maza un lielākoties visi savstarpēji ir saistīti. Līdz šim šādi vērtējumi, balstīti uz konkrētiem kritērijiem, Latvijā nav bijuši, bet ir noteikti vajadzīgi, atbildēja A. Rožukalne.


Plānots, ka finansējuma modelis netiek mainīts, un pagaidām nodevas ieviešana ir atlikta.
 Tas, pēc A. Rožukalnes domām, nav pareizs solis, kas, visticamāk, ir skaidrojams ar politisko piesardzību. Tādējādi, pēc viņas domām, var būt situācija, kad tiek būvēti lieli plāni un izvirzītas augstas prasības jaunajam medijam, taču nepietiekama finansējuma dēļ iznākums var būt tāds pats kā iepriekš. Koncepcija atklāj, ka no 2014. līdz 2018.gadam investīcijas medija un IKT tehnoloģiju platformās, ēku rekonstrukcijā, un darbinieku apmācībās, satura licencēs ir plānotas 29,4 milj. Ls apmērā, bet jaunā sabiedriskā medija uzturēšanai 89,2 milj. Ls. 


Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra