Pakalpojumi

Jelgavā ielu laternu uzturēšana kļuvusi teju uz pusi dārgāka

Lelde Petrāne,07.12.2011

Jaunākais izdevums

Tāpat kā pēdējos trīs gadus arī nākamos trīs par apgaismojumu Jelgavas ielās būs atbildīga vietējā firma SIA Mītavas elektra. Tā vienīgā pretendējusi pašvaldības aģentūras Pilsētsaimniecība izsludinātajā konkursā par Jelgavas pilsētas ielu apgaismojuma tīklu uzturēšanu, informē reģionālais medijs Zemgales Ziņas.

Kā liecinot konkursa rezultāti, Mītavas Elektra «apetīte» teju dubultojusies – par laternu apsaimniekošanu gada laikā tā prasa gandrīz 170 tūkstošus latu līdzšinējo 107 tūkstošu vietā.

Iepirkuma rezultāti liecinot, ka kopējā līguma summa, par kādu SIA Mītavas elektra gatava apkopt Jelgavas ielu apgaismojumu, ir 506,5 tūkstoši lati (bez PVN) uz nākamajiem 36 mēnešiem.

Aģentūras Pilsētsaimniecība direktors Andrejs Baļčūns gan teicis, ka tā ir tikai maksimālā konkursā nosolītā cena, bet līgums ar uzņēmumu paredz maksāt tikai par padarītajiem darbiem. Tādējādi nevarot apgalvot, ka visi 506 tūkstoši nonāks Mītavas elektra rīcībā.

Saskaņā ar Pilsētsaimniecības informāciju, ielu apgaismojuma tīklu kopgarums Jelgavā ir 227 kilometri, pilsētā apgaismojumu nodrošina 4700 laternas. Tādējādi Zemgales Ziņas rēķina, ka viena kilometra apgaismojuma līniju uzturēšana pilsētai izmaksā 743 latus (bez PVN) gadā, atskaitot elektrības izmaksas.

2008. gadā par ielu apgaismojumu rūpējusies SIA A.C./D.C., kas to darījusi par 102 tūkstošiem latu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir izstrādājusi izmaiņas 11., 22. trolejbusa un 3., 6., 13., 47., 50., 51. un 52. autobusa maršrutiem.

11.trolejbusa maršruts – slēgts. Mēneša biļetes, kas iegādātas minētajam maršrutam, var izmantot 13.trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas.

22.trolejbusa maršruts virzienā uz Centrālo staciju brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem brauc pa maršrutu līdz Avotu ielai, tālāk pa Avotu ielu, J.Asara ielu, Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

3. un 6.autobusa maršruts virzienā uz Daugavgrīvu, Abrenes ielu brauc pa maršrutu līdz A.Deglava ielai, tālāk pa A.Deglava ielu, Nīcgales ielu, Dzelzavas ielu, Vaidavas ielu, Ieriķu ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, A.Čaka ielu, Pērnavas ielu un tālāk pa maršrutu. Virzienā uz Pļavniekiem, Dreiliņiem brauc pa maršrutu līdz Pērnavas ielai, tālāk pa Pērnavas ielu, A.Čaka ielu, Jorģa Zemitāna tiltu, Dzelzavas ielu, Nīcgales ielu, A.Deglava ielu un tālāk pa maršrutu.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) pie Rīgas Biržas nama uzstādījusi sešas čuguna laternas. Projekts ir nozīmīgs solis Rīgas pilsētas vēsturiskā un arhitektoniskā mantojuma saglabāšanā, norāda VNĪ valdes loceklis Andris Vārna.

“Senatnīgo laternu atjaunošana ir būtisks ieguldījums Rīgas arhitektūrā un kultūrvēsturē. Esam gandarīti, ka projektu izdevies realizēt un laternas pie Biržas nama priecēs iedzīvotājus un pilsētas viesus, nodrošinot, ka Rīgas mantojums tiek saglabāts nākamajām paaudzēm. Liels paldies visiem iesaistītajiem, kas palīdzēja šo desmitgades projektu novadīt līdz galam. Lai gan mazs projekts, tas bija gana sarežģīts,” norāda VNĪ valdes loceklis Andris Vārna.

Laternas uzstādīja SIA “Marivent”. Līguma kopējās izmaksas ir 28 420,98 eiro bez PVN, un tās tika segtas no VNĪ budžeta līdzekļiem.

Vēstures liecības norāda uz to, ka pie Biržas nama atradušās Biržas arhitekta Haralda Jūliusa fon Boses zīmētās laternas, kas diemžēl laika gaitā ir zudušas. Pēdējās trīs bagātīgi rotātās laternas tika demontētas 1989. gadā, un to turpmākais liktenis nav zināms. Nav saglabājušies arī vēsturiskie laternu zīmējumi, tādēļ vienīgā informācija par to izskatu nāk no dažiem veciem fotoattēliem un līdzīgām laternām, kuras Bose zīmējis Sanktpēterburgai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brasas tilta būvdarbu dēļ no 18. jūlija tiks slēgts 11. tramvaja maršruts. Līdz būvniecības darbu beigām pasažieru pārvadājumus organizēs ar 11T maršruta autobusiem.

Brasas tilta būvniecības laikā pašvaldība seko līdzi, lai tilta šķērsošana ar sabiedrisko transportu būtu droša. Brasas tiltam regulāri veikta drošības un dinamisko svārstību novērtēšana, lai savlaicīgi konstatētu iespējamos riskus un nepieciešamības gadījumā tiltu slēgtu arī sabiedriskā transporta satiksmei.

“Šā gada 19. maijā pašvaldība jau informēja ka gadījumā, ja tiks konstatēts, ka būvniecība var radīt riskus sabiedriskā transporta drošībai un to izmantot nevarēs, tiks slēgta kustība pār tiltu un nodrošināti aizvietojošie maršruti. Tā kā tuvākajā laikā būvniecības darbi tiks intensificēti, lai novērstu drošības riskus, esam pieņēmuši lēmumu Brasas tiltu slēgt visa veida satiksmei. Satiksmes dalībnieku un būvdarbu drošība ir prioritāte,” skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Jānis Vaivods.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Oļegs Burovs (GKR) licis nekavējoties, jau no šodienas slēgt tramvaju satiksmi pār Brasas tiltu, informēja Burovs.

Viņš norādīja, ka 17.maijā sanāksmē ar Valsts policiju un Būvniecības valsts kontroles biroju nolemts noteikt ierobežojumu, ka pār tiltu nevar kursēt transports virs 30 tonnām. Tā kā «Rīgas satiksmes» zemās grīdas tramvaji šo svaru pārsniedzot, pagaidām nolemts tramvaju kustību slēgt.

Pēc Burova teiktā, viņš patlaban dodoties uz operatīvo sanāksmi «Rīgas satiksmē", kurā tiks uzdots izvērtēt, vai pār tiltu iespējams laist, piemēram, vecāka modeļa tramvajus vai autobusus, kas svara kategorijā iekļaujas.

«Kamēr mums nav pārliecības par tilta tehnisko stāvokli, drošība ir primārais,» norādīja Burovs.

Vienlaikus pār tiltu virzienā prom no centra joprojām drīkst kursēt privātais transports.

Foto

Rīgas dome iesaka maršrutus Jaunā Viļņa diskotēkas dēļ slēgtā posma apbraukšanai

Gunta Kursiša,27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienas pusdienlaikā uz Vanšu tilta jau tikusi apgrūtināta transportlīdzekļu satiksme un Rīgas dome aicināja autovadītājus izmantot Akmens tiltu, uz kura satiksmes plūsma ap pusdienlaiku ritējusi raiti.

Ap plkst. vieniem dienā satiksme uz abiem tiltiem ir normalizējusies, Db.lv norādīja domes pārstāve Una Ahuna-Ozola. Viņā pauda, ka nevar viennozīmīgi apgalvot, ka satiksme uz Vanšu tilta bijusi apgrūtināta gaidāmās Jaunā Viļņa diskotēkas dēļ.

Tāpat Rīgas domes Satiksmes departaments publicējis karti ar maršrutiem, kā apbraukt slēgto 11. Novembra krastmalas posmu Jaunā Viļņa diskotēkas laikā.

Jāatgādina, ka saistībā ar mūzikas festivāla Jaunais Vilnis diskotēku laikā no 27. jūlija līdz 28. jūlija pulksten 16.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme 11. Novembra krastmalas posmā no Akmens tilta līdz Muitas ielai.

Auto

«Dienas bez auto» ietvaros slēgs satiksmi Stokholmas un Miera ielas posmā

Gunta Kursiša,21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Mobilitātes nedēļas akcijas «Diena bez auto» ietvaros tiks slēgta trasnportlīdzekļu kustība Stokholma ielas posmā no Stendera ielas līdz Kokneses ielai, kā arī Miera ielas posmu no Brīvības līdz Palīdzības ielai.

Transportlīdzekļu kustība Stokholmas ielas posmā tiks slēgta 22. septembrī no pulksten 11 līdz pulksten 16.

Slēgto Stokholmas ielas posmu būs iespējams apbraukt pa Visbijas prospektu vai Klaipēdas ielu, Glika ielu un Kokneses prospektu, informē Satiksmes departaments. Braucot pa Kokneses prospektu, apbraukt slēgto Stokholmas ielas posmu varēs, veicot pagriezienu uz Glika ielu un tālāk veicot kreiso pagriezienu uz Klaipēdas ielu un Stendera ielu vai arī veikt kreiso pagriezienu uz Visbijas prospektu. Mežaparka ielu svētku laikā apmeklētāji varēs piedalīties veloparādē, kurā tiks vērtēti interesantākie braucamrīki, ekstravagantākais braucējs un košākā komanda. Tāpat notiks velosipēdu ātrbraukšanas un lēnbraukšanas mači, florbola un strītbola spēles, kā arī orientēšanās pasākums Mežaparkā un ielu slēpošanas sacensības un koncerts.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra “Minska” nomnieks un attīstītājs SIA “APEX INVESTMENT” Rīgas domes vicemēram Edvardam Ratniekam apstiprinājis, ka no 14. marta sāksies centra galvenās izkārtnes “Minska” demontāžas darbi, kas varētu ilgt līdz šā gada 18. martam, informē Rīgas domē.

Pēc rīdzinieku saņemtajiem ierosinājumiem un plašsaziņas līdzekļu izrādītās intereses E.Ratnieks vērsās pie viena no tirdzniecības centra “Minska” nomniekiem- SIA “APEX INVESTMENTS” ar aicinājumu mainīt šā centra galveno izkārtni, atbilstoši šā brīža ģeopolitiskajai situācijai un stiprināt Rīgas pilsētvidi nacionālajās vērtībās.

“Baltkrievija jau vairāku gadu garumā atbalsta Krievijas militāro agresiju pret Ukrainu un ņemot vērā to, ka Latvija pēc šī notikuma atbrīvojas no vietvārdiem, simboliem un pieminekļiem, kuri simbolizē padomju varu, agresorvalsti un to sabiedrotos, tad arī Rīgas pilsētvidē nebūtu vēlami šāda veida nosaukumi, kas popularizē un rada šķietamu atbalstu Baltkrievijas ģeopolitiskajai nostājai. Rīgas pašvaldībai ir konsekventa un stingra nostāja pret Krievijas pilna mēroga militāro agresiju pret Ukrainu. Augsti novērtējam, ka uzņēmums ir vērsts uz sadarbību un apstiprinājis, ka demontēs tirdzniecības centra galveno izkārtni “Minska” un jau plāno darbības, lai šim centram piešķirt jaunu nosaukumu. “Minska” ir nozīmīga iepirkšanās vieta, kuru apmeklē daudz rīdzinieku, tāpēc būtiski ir mainīt šo nosaukumu,” atzīst Rīgas vicemērs Edvards Ratnieks.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pakrojas muižā, Lietuvā norisinās festivāls "Lielās Ķīnas laternas: Visuma zīmes", kura ietvaros apskatāmas ar rokām gatavotas trīsdesmit gaismu laternu kompozīcijas.

Festivāla eksponāti izgatavoti Ķīnā.

Laternas uzstādītas, izmantojot 16 000 metru ķīniešu zīda, vairāk nekā 10 00 spuldzīšu, kurām strāvas padevi nodrošina 6 kilometrus garš elektrības kabelis. Viss atceļojis sešos jūras konteineros no Ķīnas.

Pakrojas muižas teritorijā skatāma Āfrikas dzīvnieku pasaule, polārlāču ledāji, dzērvju sala, persiku koku mežos spēlējas pērtiķi, redzama arī Ziemassvētku eglīte, ap kuru norisināsies pasaka par Riekstkodi. Festivāla centrālais objekts ir ķīniešu Jaunā gada simbols monstrs Nian. Nākamajam, Cūkas gadam, veiksmi nesīs cūkas templis un eksotiskās ķīniešu zodiaka zīmes. No porcelāna izgatavota trīs metrus augsta pūķa un fēniksa skulptūra.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme informē, ka no 1. jūlija tiks atklāts jauns autobusa maršruts – Nr. 60, kas brauks pa Dienvidu tiltu, savienojot Ziepniekkalnu ar Ķengaragu, informē Rīgas satiksme.

Jaunais maršruts būtiski atvieglos Bišumuižas, Ķengaraga, Valdlauču un Ziepniekkalna iedzīvotāju pārvietošanos un nodrošinās plašu piekļuvi citām Rīgas apkaimēm. Braucot virzienā no Ķengaraga pasažieriem, būs iespēja ērti pārsēsties Ziepniekkalna, Bišumuižas un Valdlauču apkaimē esošajos sabiedriskajos transportlīdzekļos, tādos kā 19., 24. un 27. trolejbusa maršruts, 12., 23., 26., 40., 44., 46., 56. autobusa maršruts, 10. tramvaja maršruts. Braucot virzienā no Ziepniekkalna, Bišumuižas, Valdlaučiem pasažieriem būs iespēja ērti pārsēsties Ķengaraga apkaimē esošajos sabiedriskajos transportlīdzekļos, tādos kā 3., 7. un 9. tramvaja maršruts, 15., 31., 49. autobusa maršruts. Visi iepriekš minētie maršruti nodrošina plašu piekļuvi citām Rīgas apkaimēm.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam paredzēta arī iespēja iedzīvotājiem nokļūt nacionālas vai reģionālas nozīmes centrā pa līdzenu un drošu autoceļu, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi un īsteno transporta politiku tikai attiecībā uz valsts autoceļiem. Attiecībā uz pašvaldību ielu un ceļu tīklu, kas veido 53% no visa kopējā autoceļu tīkla, vienotas politikas nav, secinājusi Valsts kontrole.

Pašvaldībām ik gadu mērķdotācijas veidā tiek piešķirti valsts budžeta līdzekļi vismaz 42 miljonu eiro apmērā, kas paredzēti ceļu un ielu infrastruktūras darbiem. Veicot revīziju Satiksmes ministrijā un piecās pašvaldībās – Valmieras un Jēkabpils pilsētā, Durbes, Jelgavas un Iecavas novadā -, Valsts kontrole konstatējusi, ka no šiem līdzekļiem tikai neliela daļa tiek novirzīta ceļu infrastruktūras attīstībai.

Būtiski lielākā daļa naudas (visās pašvaldībās, izņemot Rīgas pilsētas pašvaldību, pēdējos gados sasniedzot pat 92% līdzekļu) tiek tērēta pasākumos, kuri nodrošina tikai ceļu tīkla uzturēšanu, ne attīstību. Saskaņā ar prognozēm 2016.gadā ceļu tīkla uzturēšanai atvēlētie līdzekļi pieaugs līdz 96%.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

« Krišjāņa Barona ielu var izveidot par tādu pašu zīmolu kā Oksfordstrīta Londonā vai 5. avēnija Ņujorkā, un tas varētu piesaistīt tūristus,» medijiem stāstīja uzņēmuma Retail Baltic vadītājs Zulfukars Tosuns. Kr. Barona iela turpmāk tiks attīstīta kā Baltijas garākā iepirkšanās iela, un tas notiks neatkarīgi no tā, vai Rīgas dome akceptēs vai neakceptēs Kr. Barona ielas pārdēvēšanu par gājēju ielu, piektdien medijiem norādīja Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusevičs.

H. Danusevičs informēja, ka Kr. Barona iela ir daudz piemērotāka iepirkšanās ielas statusam, jo uz tās patlaban jau atrodas trīs enkurnomnieki - Galerija Centrs ielas sākumā, Barona centrs ielas vidū un Bērnu pasaule ielas galā, tāpat tajā jau patlaban iespējams iegādāties visu preču spektru.

«Lai gan Rīgas dome patlaban ieņēmusi pozīciju, ka vienīgā iespējamā gājēju un iepirkšanās iela Rīgā varētu būt Tērbatas iela, tomēr neatkarīgi no domes nostājas Kr.Barona iela tiks popularizēta kā Baltijā garākā iepirkšanās iela,» sacīja H. Danusevičs.

Z. Tosuns informēja, ka Kr. Barona ielas garums ir 3,3 kilometri, savukārt Tērbatas ielas garums ir 1,8 kilometri, Ģedimina prospekta Viļņā garums ir 2,2 kilometri, bet Tallinā visas iepirkšanās ielas ir īsākas.

Būve

Rīgā tiks slēgta Mazā Bezdelīgu iela

Lelde Petrāne,23.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītājiem jāņem vērā, ka no sestdienas, 28.janvāra, Rīgā būs slēgta satiksme Mazajā Bezdelīgu ielā.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods šodien preses konferencē iepazīstināja ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansētā projekta Krišjāņa Valdemāra un Daugavgrīvas ielu satiksmes mezgla rekonstrukcija īstenošanu, līdz šim paveikto un turpmāk veicamajiem būvdarbiem.

Kā akcentēja E.Strods, pagājušā gadsimta 80. gados, kad būvēja Vanšu tiltu, tilta kreisā krasta satiksmes organizācija netika realizēta pilnībā un projektu aiz Zunda kanāla neīstenoja. Satiksmes departaments tuvākajos gados plāno ievērojami uzlabot satiksmes organizāciju Daugavas kreisajā krastā pie Vanšu tilta.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu infrastruktūras stāvoklis Latvijā ir spogulis tam, kādus lēmumus un kādu finansējumu ir atvēlējuši pie varas esošie politiskie spēki. Vienlaikus nereti, ko vieni politiskie spēki uzskatījuši par labu, to nākamie pametuši novārtā, situācijas maiņai nepieciešama ilgtermiņa attīstības stratēģija ar atbilstošu finansējumu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ceļu būves SIA Binders projektu(Ķekavas apvedceļa, Saulkrastu apvedceļa būvniecības, Liepājas un Lielvārdes lidlauku rekonstrukcijas darbu) vadītājs ar gandrīz 30 gadu darba pieredzi Aldis Vigulis.

Viņš atzīst, ka pēdējo gadu laikā ir pieaugušas ceļu būvniecības un remonta izmaksas, vienlaikus ir samazinājies atvēlētais valsts finansējums, kā rezultātā arvien mazāk ceļu kilometru piedzīvos remontus.

Kāda ir situācija ar ceļiem un ielām Latvijā?

Atbildi uz šo jautājumu var iegūt kardināli atšķirīgu, atkarībā no tā, kādus ceļus un ielas konkrētais autovadītājs izmanto. Kopumā vienmēr var secināt, ka ceļu un ielu infrastruktūra varētu būt labāka. Tomēr būtiskākais arguments ir pašreizējā stāvokļa salīdzināšana ar to, kāds tas bija pirms 15–20 gadiem konkrētā ceļu un ielu segmentā.

Būve

Jaunjelgavā par 2,5 milj. Ls atjaunos tranzīta ielas

Gunta Kursiša,02.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunjelgavas novada dome noslēgusi atklātu iepirkumu konkursu par tranzīta maršruta ielu rekonstrukciju, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Par kopējo summu 2,568 miljoni latu Jaunjelgavā tiks rekonstruēta Jelgavas, Brīvības, Rīgas un Jēkabpils iela.

Iepirkumu konkursā tika iesniegti astoņi piedāvājumi, bet par uzvarētāju tika atzīta a/s Ceļu pārvalde – uzņēmums, kas piedāvāja viszemāko cenu.

Ielu rekonstrukcija notiks Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta «Tranzīta maršruta ielu rekonstrukcija Jaunjelgavas pilsētā» ietvaros.

Jau vēstīts, ka projekti par tranzītielu sakārtošanu 20 Latvijas pilsētās tika apstiprināti 2010. gada jūlijā. Tranzītielu sakārtošanas darbus tika paredzēts īstenot par vairāk nekā 30 miljoniem latu, izmantojot ERAF līdzekļus, pašvaldību un valsts budžeta līdzfinansējumu. Iesniegtajos projektos pašvaldības iecerējušas rekonstruēt šādas ielas: Jēkabpilī - Neretas ielu, Līvānos – Rīgas ielu, Daugavpilī – tranzītielu A13 pilsētas teritorijā, Tukumā – Jelgavas ielu, Madonā veikt pilsētas tranzīta ielu rekonstrukcijas I kārtu, Dobelē - Brīvības ielu, Gulbenē veikt tranzītielu rekonstrukciju, Kārsavā – Vienības ielu, Krāslavā – Augusta un Rīgas ielas, Aucē – tranzīta maršrutu ielas, Alūksnē – Pils ielu, Cēsīs – Pētera ielu, Aknīstē – Augšzemes un Skolas ielas, tai skaitā arī tiltu pār Dienvidsusēju. Papildus apstiprināti vēl septiņi projekti, kas paredz rekonstruēt Daugavas ielu Smiltenē, Skolas ielu Ikšķilē, Latgales ielas posmu Ludzā, Valkas ielas posmu Strenčos, Bērzpils ielas posmu Balvos, Ventspils ielas posmu Kuldīgā un tranzīta maršruta ielas Jaunjelgavā.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome piektdien, 28.jūnijā, pieņēma jaunus saistošos noteikumus par ielu tirdzniecību, kas paredz vienkāršotu tirdzniecības vietu saskaņošanas kārtību un atļauju izsniegšanu, precizētus darba laikus āra kafejnīcām, regulējumu par skaņu pastiprinošo iekārtu izmantošanu un vairākkārt lietojamu dzērienu glāžu sistēmas ieviešanu.

Jaunajos ielu tirdzniecības noteikumos saglabāta līdzšinējā saistošo noteikumu "Par kārtību kādā tiek saskaņota un organizēta ielu tirdzniecība" redakcija, papildus ietverot dažus būtiskus jaunumus.

Kā viens no jaunumiem turpmāk paredz vienas pieturas principu dokumentu iesniegšanai pašvaldībā, attiecīgi, visu nepieciešamo dokumentāciju iesniedzot Rīgas Apkaimju iedzīvotāju centrā (RAIC). Līdz ar jauno saistošo noteikumu stāšanos spēkā, RAIC būs iespējams iesniegt arī atļaujas ielu tirdzniecībai reģistrētā ielu tirdzniecības vietā. Pārējiem ielu tirdzniecības veidiem šāda principa ievērošana ir ieviesta jau iepriekš.

Precizēti arī nosacījumi atļauju saņemšanai atvieglotā kārtībā ielu tirdzniecībai jau reģistrētajās tirdzniecības vietās un sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai, ja tirdzniecības vietas risinājumā plānots izmantot iepriekšējos gados Rīgas pašvaldības Pilsētas attīstības departamentā (PAD) saskaņoto tirdzniecības vietas risinājumu. Turpmāk šāda atvieglotā kārtība ielu tirdzniecības atļaujas saņemšanai tiks piemērota, ja kopš PAD saskaņojuma sniegšanas būs pagājuši ne vairāk kā pieci gadi. Šāds lēmums pieņemts, jo tirdzniecības vietas risinājumi ārtelpā piecu gadu laikā, dažādu ārēju laika apstākļu, piemēram, lietus un sniega ietekmē, zaudē savu sākotnējo izskatu un kvalitāti.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu industriālās maģistrāles būvniecība Valmierā varētu sākties vasarā vai rudens sākumā, atkarībā no iepirkuma procedūras ilguma, informē Valmieras novada pašvaldībā.

Valmieras novada pašvaldība parakstījusi līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu projekta "Valmieras pilsētas Dienvidu industriālā maģistrāle - Linarda Laicena ielas savienojums ar TEN-T tīklu" īstenošanai.

Projektā paredzēts pārbūvēt L. Laicena ielu, paralēli vecajam dzelzceļam posmā no L. Laicena ielas līdz Cēsu ielai izbūvēt jaunu ielas posmu, kā arī rekonstruēt Cēsu ielu posmā no vecā dzelzceļa līdz valsts vietējam autoceļam. Projekts tiks īstenots līdz 2023.gada decembrim.

Valmieras novada pašvaldības ceļu būvinženiere Inese Kokenberga norāda, ak Dienvidu industriālās maģistrāles būvprojektu paredzēts apstiprināt Valmieras novada būvvaldē šī gada maija beigās vai jūnija sākumā. Pēc tam nekavējoties tiks izsludināts būvdarbu iepirkums, lai būvdarbu veicējs varētu paspēt pabeigt maģistrāles izbūvi līdz 2023.gada beigām. Maģistrāles izbūve turpināsies arī ziemā, lai varētu iekļauties noteiktajā termiņā.

Būve

Siguldas novada satiksmes infrastruktūras attīstībā investē gandrīz 5 miljonus eiro

Rūta Cinīte,26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novada pašvaldība šogad novada ielu un ceļu uzturēšanā un pārbūvē jau investējusi turpat piecus miljonus eiro. Darbi šajā būvniecības sezonā tuvojas noslēgumam – lielākā daļa ielu, ceļu, kā arī gājēju ietvju jau nodotas iedzīvotāju lietošanā, savukārt daļā objektu turpinās nepieciešamās dokumentācijas sakārtošana, lai tos nodotu ekspluatācijā. Dažviet novadā infrastruktūras darbi turpināsies līdz gada beigām, informē pašvaldībā.

Šajā gadā vērienīgi pārbūves darbi 1,7 kilometrus garā posmā no Vidzemes šosejas līdz autoceļam P8 Inciems–Sigulda–Ķe­gums veikti Zinātnes ielā. Ar Eiropas Savienības atbalstu tur rekonstruēts brauktuves segums, izbūvēti lietus ūdens kanalizācijas tīkli un veikta ūdensvada rekonstrukcija, kā arī krustojumu un no­brauktuvju uz privātīpašumiem pārbūve. Zinātnes ielas krustojumā ar Institūta ielu izveidota izgaismota gājēju pāreja, savu­kārt pirms krustojuma izbūvēta jauna sa­biedriskā transporta pietura. Ielas rekons­trukcija neskāra jau izbūvēto apgaismoto gājēju ietvi gar Zinātnes ielu posmā no šo­sejas līdz Helmaņa ielai, savukārt jauna apgaismota gājēju ietve Zinātnes ielā izbūvēta posmā no krustojuma ar Helmaņa ielu līdz darbnīcām.

Foto

Sakārtojot pilsētvidi, Jelgava tiecas pēc statusa un identitātes

Uldis Andersons,25.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baznīcas tornim, labiekārtotiem Lielupes un Driksas krastiem ar promenādēm un gājēju tiltu, kā arī atpūtas zonai Pasta salā nākotnē jākļūst par Jelgavas vizītkarti

Pilsētvides un publiskās ārtelpas sakārtošana Jelgavā ir viena no pēdējo gadu prioritātēm, kas uzsvērta arī pilsētas attīstības plānos. Jelgava tiecas kļūt atpazīstama un cenšas radīt jaunu pilsētas vizītkarti tās vietā, kas neatgriezeniski pazaudēta vēl II Pasaules kara laikā. Šobrīd Jelgavā jau ir pabeigti un vēl tiek realizēti vairāki vērienīgi pilsētvides projekti, kam jāveido jauno pilsētas tēlu.

Jelgavas domes Attīstības un pilsētplānošanas nodaļas vadītāja Gunita Osīte uzsver, ka pēdējo gadu aktivitātes pilsētā varējušas notikt, galvenokārt pateicoties Eiropas struktūrfondu atbalstam. Aktivitātes “Nacionālas nozīmes attīstības centru izaugsmes veicināšana līdzsvarotai valsts attīstībai” ietvaros kopumā Jelgavas pašvaldībai projektu īstenošanai pilsētvides konkurētspējas, sasniedzamības, pieejamības un pievilcības faktoru attīstībai maksimāli pieejamās ERAF attiecināmās izmaksas ir vairāk nekā 18 miljoni latu. Aktivitātes ietvaros jau ir atbalstīti pieci projekti, kopējā noslēgto līgumu summa sasniedz 19,9 miljonus latu, no tiem 15,9 miljonus finansē ERAF, pārējo summu veido Jelgavas pašvaldības un valsts finansējums.

Enerģētika

Nākošajā desmitgadē dominēs LED tehnoloģijas

Sandris Točs, speciāli DB,27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«LED gaismekļi ir tā niša, kur Latvijas uzņēmēji var un spēj iesaistīties lielajā Eiropas tirgū ar šo tehnoloģiju izstrādēm.»

To intervijā DB saka SIA Moduls interjers Projektu nodaļas vadītājs Ingars Ozoliņš.

Nesen tapis atvērts Mārupes Rimi projekts, kas ir lielveikals, kurā izmanto tikai LED apgaismojumu. Vai tā ir tendence?

Tā neapšaubāmi ir tendence. Jā, pilnīgi visur Mārupes Rimi projektā tiek izmantots LED apgaismojums – gan veikala tirdzniecības zālē, gan īrnieku telpās, noliktavās un teritorijā ārpusē. Šis ir pirmais pilnībā ar LED apgaismojumu aprīkotais Rimi veikals Latvijā. Uzņēmums mainīja veikala būvniecības projekta konceptu. Pamatiemesls, kāpēc tas bija jādara, bija uzstādītās jaudas trūkums, taču LED apgaismojuma ieviešana nebija vienīgais energoefektivitātes projektā, kas ļāva ietaupīt jaudu. Bija nepieciešams paveikt ko kardinālu, lai ietaupītu jaudu. Rezultātā tika panākts elektrības ietaupījums, līdz ar to investīcijas pašam Rimi kā attīstītājam atmaksājās. Tomēr jāsaka, ka LED apgaismojumu Rimi veikalos sadarbībā ar Moduls interjers projektu nodaļu sāka ieviest jau 2014. gadā. Taču pilnībā neviens veikals tikai uz LED apgaismojumu vēl līdz šim nebija pārgājis, jo LED tehnoloģijas tam vēl nebija gatavas. Lai gan minētās tehnoloģijas attīstās ļoti strauji, sākotnēji simtprocentīgas pārliecības nebija. Jo tehnoloģija ir jāpārbauda, pirms varam to pielietot klienta vajadzībām.

Būve

Ventspils pērnā gada pēdējā dienā paspējusi noslēgt 12 miljonus eiro vērtu ielu rekonstrukcijas projektu

Dienas Bizness,02.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada 31. decembrī noslēgta projekta «Ielu infrastruktūras attīstība Ventspilī, II kārta» īstenošana, kuras ietvaros Ventspilī kopš 2010. gada rekonstruēti vai no jauna izbūvēti 79 ielu posmi un publiskās infrastruktūras objekti gan pilsētas centrā, gan Ostgalā, gan Gāliņciemā, Kurpniekciemā, Čikstiņciemā, Jāņciemā, Žāžciemā, Krēķciemā un Zaķciemā.

Projekta kopējās investīciju izmaksas veido 12,1 miljoni euro (8,5 miljoni latu), tajā skaitā Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums 10,3 miljoni euro (7,2 miljoni latu) (84,79% no attiecināmajām izmaksām), valsts budžeta finansējums 273 tūkstoši euro (192 tūkstoši latu) jeb 2.25% no attiecināmajām izmaksām, savukārt pašvaldība Projekta īstenošanā ieguldījusi 1,6 miljonus euro (1,1 miljonus latu), kas veido 12,96% no Projekta attiecināmajām izmaksām.

Projekts īstenots ciešā saistībā ar ūdenssaimniecības attīstības projektu, lai vienlaicīgi ar ūdensvada un kanalizācijas tīklu izbūves un rekonstrukcijas darbiem ielu posmos tiktu nodrošināta kompleksa infrastruktūras sakārtošana – brauktuves, stāvvietas, ietves, apgaismojums un apstādījumi.

Transports un loģistika

Veiktas būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas vairākos Rīgas krustojumos

Lelde Petrāne,10.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu satiksmes drošību, Rīgas domes Satiksmes departaments ir veicis būtiskas satiksmes organizācijas izmaiņas vairākos ielu krustojumos.

Satiksmes departamenta speciālisti, izvērtējot satiksmes organizāciju, veicot satiksmes plūsmas skaitīšanu un analizējot ceļu satiksmes negadījumus, lēma veikt nepieciešamos satiksmes uzlabojumus - Vietalvas un Vestienas, Vīlandes un Elizabetes, kā arī Meža un Eduarda Smiļģa ielu krustojumos.

Vietalvas un Vestienas ielu krustojums

Turpmāk no Braslas ielas puses uz Slāvu satiksmes mezglu var braukt tikai pa vienu braukšanas joslu, savukārt labo malējo joslu autovadītāji var izmantot, lai veiktu manevru uz Vietalvas ielu un Vestienas ielu. Savukārt Vestienas ielas posms ir pārveidots par divvirzienu ielu, lai autovadītāji varētu nokļūt ielu pieguļošajām teritorijām virzienā no Pildas ielas.

Citas ziņas

Vairākām ielām Rīgā piešķirs, mainīs vai likvidēs nosaukumus

Dienas Bizness,07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot adresācijas sakārtošanu galvaspilsētā, šodien, 7.jūlijā Rīgas domes deputāti sēdē nolēma piešķirt, mainīt vai likvidēt vairāku ielu nosaukumus.

Par Nordeķu ielu pārdēvēs Lielezeres ielas posmu no Dzirciema ielas ziemeļu virzienā līdz Slokas ielai. Dārza ielas posmu no Jūrmalas gatves līdz adresei Dzirciema iela 23 pārdēvēs par Usmas ielu.

Savukārt Sēlpils ielas atzaru līdz Purva ielai pārsauks par Veco Sēlpils ielu.

Ielas posmam no Mārupes ielas līdz zemes vienībai, kas pašreiz atrodas Mārupes ielā 19, piešķirs Gardenes ielas nosaukumu.

Fridriha Candera ielas nosaukums piešķirts ielai bez nosaukuma no Kalnciema ielas līdz Lielirbes ielai, nosakot Fridriha Candera ielas novietni no Smārdes ielas līdz Lielirbes ielai. Ielu bez nosaukuma no Mežmalas ielas līdz Rikšotāju ielai sauks Platones iela, nosakot šīs ielas novietni no Nīkrāces ielas līdz Rikšotāju ielai.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

70 metrus garajā Laipu ielā iegriežas vien retais, lai gan šīs ieliņas burvība un varētu pat teikt, franču šarms neesot pienācīgi novērtēts.

Par spīti faktam, ka Laipu iela nebūt neatrodas Vecrīgas nostūrī, bet starp Līvu laukumu un Šķūņu ielu, kur par cilvēku plūsmu sūdzēties nevarētu, šo mazo, kluso ieliņu pamanot vien retais. Vasarās skatu aizsedzot kafejnīcu terases, bet tagad vērība vairāk tiekot pievērsta Ziemassvētku tirdziņam, kas jau iekārtots Līvu laukumā. Pirms vairākiem gadiem uz Laipu ielas esot bijusi lielāka rosība un vairums uz šīs ielas esošo uzņēmumu bijuši radošo profesiju pārstāvji – amatnieki un mākslinieki. Pirmskrīzes gados pat notikuši Laipu ielas svētki, kad cilvēki aicināti piedalīties dažādās radošajās darbnīcās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome pieņēmusi jaunus ielu tirdzniecības noteikumus, kas paredz sniegt atbalstu uzņēmējiem Covid-19 krīzes seku mazināšanai, būtiski atvieglojot ielu tirdzniecības vietu un vasaras terašu saskaņošanu, vienlaikus samazinot arī saskaņošanai nepieciešamo procedūru skaitu.

Lai veicinātu uzņēmējdarbību, tiks atļauts izvietot saskaņotā vasaras terasē leti ēdiena izsniegšanai un norēķinu veikšanai. Letes dizaina risinājumam būs jābūt integrētam vasaras terases dizaina risinājumā (izmaiņas uz laiku, kamēr valstī būs spēkā regulējums, sabiedriskās ēdināšanas vietām atļaujot izsniegt ēdienu tikai līdzņemšanai).

Līdzšinējais saistošo noteikumu regulējums ļāva ielu tirdzniecības vietās sabiedriskās ēdināšanas pakalpojumu sniegšanai tirgot pārtikas preces tikai patērēšanai tirdzniecības vietā. Tāpēc tika sagatavotas izmaiņas, kas paredz iespēju izmantot āra terases ēdienu izsniegšanai klientiem līdzņemšanai, kā arī būs atļauts izvietot ēdienkartes slietņus.