Juvelierizstrādājumu veikalu tīkla īpašnieks AS Grenardi Group pērn audzējis apgrozījumu par 40%, kas bijis iespējams, pateicoties veiksmīgām obligāciju emisijām un investīcijām visā Baltijā. Nacionālā kapitāla uzņēmums iecerējis turpināt darbības paplašināšanu un veic nepieciešamos sagatavošanās darbus jaunu obligāciju emisijai, kas plānota jau šopavasar.
Vairāk par pēdējā gada sasniegumiem, grupas transformāciju, izaugsmes stratēģiju Baltijas tirgū un nākotnes plāniem Dienas Biznesam stāsta AS Grenardi Group valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Ģirts Rudzītis.
Fragments no intervijas
Nesen paziņojāt, ka plānojat jaunu obligāciju emisiju. Kāpēc šoreiz esat nolēmuši piedāvājumu izteikt arī privātajiem investoriem, ne tikai institucionālajiem investoriem?
Līdz šim esam īstenojuši divas nodrošināto obligāciju emisijas un jau toreiz redzējām lielu interesi no privātajiem investoriem, tostarp arī mūsu klientiem. Klienti vēlas būt daļa no mūsu veiksmes stāsta. AS Grenardi Group ir kļuvis par straujāk augošo nozares spēlētāju ar plašāko veikalu tīklu Baltijā, un tas ir labs piemērs, ka Latvija ne tikai var, bet var labi. Mūsu obligācijas – tā ir iespēja būt daļai no mūsu izaugsmes stāsta. Turklāt šīs obligācijas tiek nodrošinātas ar mūsu krājumiem, kurus pārsvarā veido zelta juvelierizstrādājumi, kas investoriem rada papildu drošības apziņu, un Baltijas kapitāla tirgū šāds obligāciju nodrošinājums ir reta parādība. Tāpēc mēs aicinām mūsu esošos un topošos klientus. Detalizētāka informācija par obligāciju publisko piedāvājumu tiks izziņota atbilstoši regulatora apstiprinātam pamatprospektam.
Kādi ir AS Grenardi Group mērķi šim nākamajam solim biržā, ņemot vērā, ka šobrīd divas obligāciju emisijas ir pieejamas otrreizējā tirdzniecībā?
Strauji attīstot savu veikalu tīklu un e-komerciju, mēs esam ieguvuši milzīgu izaugsmes potenciālu, kuru vēlamies izmantot, paplašinot mūsu produktu klāstu. Lai gan galveno uzmanību pievēršam esošā mazumtirdzniecības tīkla izaugsmes veicināšanai, vēlamies arī izmantot iespējas paplašināt savu veikalu tīklu stratēģiskās vietās. Uzņēmuma obligāciju iekļaušana biržā ļauj piesaistīt papildu kapitālu tālākai attīstībai, kā arī stiprināt uzticamību un redzamību, ko novērtē sadarbības partneri un klienti.
Cik noturīga ir juvelierizstrādājumu tirdzniecības nozare pret krīzēm un ekonomikas svārstībām, kuru pēdējos gados nav trūcis?
Mūsu pieredze liecina, ka, lai gan ekonomikas svārstībām var būt īslaicīga ietekme, juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecības nozari raksturo noturība. Uzņēmumā pievēršam lielu vērību biznesa nepārtrauktības jautājumiem. Tāpēc Covid laiku spējām daudz vieglāk pārvarēt, jo savlaicīgi attīstījām mūsu e-komercijas platformas, bijām padomājuši par veikalu tīkla diversificēšanu, atverot veikalus ne tikai lielākajos tirdzniecības centros, bet arī veidojām veikalus Latvijas pilsētu centrālās lokācijās, piemēram, uz gājēju ielām.
Visu interviju lasiet 5.marta žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.
Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!