Līdz ar auto dīleru tīkla “Moller Auto” jaunā “Audi” centra atklāšanu šī gada sākumā Rīgā, Kārļa Ulmaņa gatvē, uzņēmuma līdzšinējais dīleru salons Rīgā, Sergeja Eizenšteina ielā, pārtapis par Latvijā jauna koncepta lietotu auto centru “Moller Auto Outlet”.
Tas ir pirmais mazlietotu auto centrs Latvijā, kurā daļa lietotu auto apskatāmi salona iekštelpās, nodrošinot tādu pašu klientu pieredzi kā iegādājoties jaunu auto. Papildus tam, Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, norāda, ka, mūsdienās pieaugot ilgtspējīgu izvēļu nozīmei un lietotu auto kvalitātei, arī to iegādes process ir transformējies.
“Moller Auto Outlet” kopējā telpu platība, kurā pieejams mazlietotu auto piedāvājums, ir 750 m2, savukārt āra zonas platība, kas arī tiek izmantota automašīnu izvietošanai tirdzniecībai - aptuveni 1300 m2. “Moller Auto Outlet” kopumā apskatei ir pieejami aptuveni 60 dažādu zīmolu auto, tostarp “Volkswagen”, “Audi”, “Škoda”, “Nissan”, “Subaru”, “Toyota”, “Volvo”, “Hyundai”, “Renault”, “Peugeot”, “BMW”, “Seat Ateca”, “Citroen” un “Cupra” zīmolu spēkrati.
Izīda Gerkena, “Moller Auto” uzņēmumu grupas izpilddirektore Baltijā, pauž pārliecību, ka lietoto auto tirgus būtiski virzīs auto tirdzniecību arī tuvākajos gados. “Saskaņā ar mūsu datiem, pērn Baltijas valstīs lietotu auto segmenta pārdošanas apjomi auga par 26%, salīdzinot ar 2022. gadu, un līdzīgu dinamiku tendencēs jūtam arī šobrīd. Līdz ar to varam secināt, ka lietotu auto tirgum joprojām ir liels potenciāls, tam veicinot auto tirgus kopējo vērtību arī ilgtermiņā. Tāpat, laikam ejot, būtiski mainījušies pircēju paradumi un veidi, kādos cilvēki meklē un iegādājas auto, šobrīd centrālo lomu ieņemot digitālajai videi un auto rezervācijai attālināti. Ja vēl pirms pāris gadiem auto iegāde notika tikai lietotu auto “plačos”, šodien situācija ir pārmaiņu priekšvakarā. Pieaugot pircēju interesei iegādāties lietotus auto dīleru salonos, tā iegūstot pārliecību par spēkrata izcelsmi un kvalitāti, secinājām, ka šajā biznesa segmentā jāveicina pieejamība un klientu serviss, vēl vairāk piepildot klientu gaidas un vajadzības. Šobrīd “Moller Auto Outlet” piedāvā mazlietotas automašīnas augsta līmeņa auto salona telpās, nodrošinot pircējiem līdzvērtīgu pieredzi kā līdz šim pērkot jaunu auto,” pauž Izīda Gerkena.
Viņa uzsver, ka “Moller Auto Outlet” izveide ir arī daļa no uzņēmuma pērn ieviestā koncepta, kas paredz turpināt veidot “vienas pieturas dīlerus”, nodrošinot klientiem šobrīd modernākās lietoto auto iegādes iespējas un virkni saistītu pakalpojumu. Viņa uzsver, ka papildus auto iegādei, šobrīd “Moller Auto Outlet” ir pieejams arī auto abonēšanas pakalpojums “Moller Go” un auto apdrošināšanas pakalpojums “Moller Auto Insurance Services.”
“Uzņēmumiem ir regulāri jādomā, kā savu biznesu transformēt veidā, kas pircējiem ir vēl ērtāks, pieejamāks un viņu vajadzībām atbilstošāks. Lielisks piemērs ir digitalizācijas ienākšana auto tirdzniecībā – sākotnēji bija grūti noticēt, ka cilvēki auto varētu iegādāties attālināti, taču šodien tā ir realitāte, un arī “Moller Auto” ir veicis virkni uzlabojumu digitālajos pārdošanas kanālos, piemēram, ļaujot pircējam tiešsaistē rezervēt noskatīto lietoto auto. Dīleru centros pamatā sagaidām klientus, lai noformētu dokumentus un viņi dotos mājās ar iegādāto auto,” atzīst Izīda Gerkena.
Šobrīd “Moller Auto Outlet” strādā aptuveni 30 darbinieki.