Jaunā «STOCKMANN» grupas biznesa stratēģija, kura tika ieviesta 2016. un 2017.gadā, uzrādījusi sekmīgu rezultātu – 2018.gadā SIA «STOCKMANN» peļņa veidojusi 1,27 miljonus eiro.
Kā norāda uzņēmumā, iegūtie rezultāti uzrāda, ka tiek realizēts konkurētspējīgs biznesa modelis. Arī 2019.gadā plānots īstenot izvēlēto stratēģiju.
«STOCKMANN» Baltijas noliktavas procesu pārcelšana uz jauno distribūcijas centru Somijā 2017.gada beigās, kā arī koncesijas biznesa modeļa uzsākšana 2018.gada sākumā ir bijuši nepieciešamie biznesa stratēģijas soļi, kas 2018.gada rezultātos uzrāda SIA «STOCKMANN» kopējā neto apgrozījuma samazinājumu par 13,9%, bet ļauj strādāt ar lielāku peļņu, koncentrējoties uz pamatdarbības attīstību.
Kā teic Dace Goldmane, universālveikala «STOCKMANN» direktore Latvijā: «Gan pieredze, ko esam guvuši Latvijā darbojoties jau vairāk nekā 15 gadu garumā, gan jaunās stratēģijas realizēšana apliecinājusi, ka veiksmīga biznesa īstenošanā vienlīdz svarīgi ir kā ilgtspējīgi risinājumi, tā progresīvas inovācijas. 2018.gadā turpinājām attīstīt četrus galvenos darbības segmentus – modi, kosmētiku, mājas preces un pārtiku. Tāpat ieviesām jaunus digitālos risinājumus darbības efektivizācijai, kā arī īstenojam veiksmīgu sadarbību ar universālveikala nomniekiem. 2018.gadā arī investējām vides aizsardzības pasākumos un sadarbojāmies ar Pasaules Dabas fondu.»
Universālveikala direktore informē, ka arī 2019.gadā plānots sasniegt pozitīvus peļņas rādītājus, gan piedāvājot vēl plašāku preču klāstu (piemēram, no šā gada universālveikalā pieejamas arī sporta preces), gan attīstot digitālus projektus. Vairāk nekā 200 tūkstošus eiro plānots ieguldīt iepirkšanās vides uzlabošanā. 2019.gadā plānota «Salesforce» (klientu vadības sistēmas) ieviešana un mobilās maksājumu sistēmas «Alipay» uzsākšana, ko ērtuma un izdevīguma dēļ iecienījuši izmantot tūristi no Āzijas valstīm. «Alipay» ir pasaules lielākais mobilo maksājumu tīkls, kam ir vairāk nekā miljards aktīvo lietotāju un vairāk nekā 100 miljonu darījumu dienā.
Būtisks solis 2019.gadā tiks sperts arī pārtikas departamenta attīstībā – šogad Latvijas universālveikals kopā ar Igaunijas «STOCKMANN» plāno izstrādāt jaunu pārtikas stratēģiju, ko iecerēts ieviest 2020.gadā. Stratēģijas izveidē pieaicināts ārējais sadarbības partneris, kā arī tiks iesaistīti universālveikala darbinieki.
2019.gadā klientiem tiks piedāvāti jauni zīmoli:
- sporta preču segmentā: «Fila», «Casall», «Ellesse» , «Under Armour», «Tommy Sport», «Calvin Klein Performance»;
- sievietēm: «DKNY», «Gustav»;
- bērnu preču nodaļā: «Only Kids», «Jack & Jones Junior», «Hebe», «Geox», «Bundgaard»;
- vīriešiem: «Geox», «Icebug», «Sneaky Steve»;
- mājas preču nodaļā: «Aida», «Epiqurean».
«STOCKMANN», dibināts 1862.gadā, ir Somijas biržas sarakstā iekļauts uzņēmums, kas nodarbojas ar mazumtirdzniecību. Tajā ir gandrīz 44 000 akcionāru un aptuveni 7000 darbinieku. «STOCKMANN» grupas ieņēmumi 2018.gadā bija vairāk nekā 1 miljards eiro. «STOCKMANN» ir trīs nodaļas – «STOCKMANN» mazumtirdzniecība, tajā skaitā 8 universālveikali Somijā, Igaunijā un Latvijā, kā arī tiešsaistes veikals Somijā, nekustamā īpašuma pārvaldīšana, kas pārvalda «STOCKMANN» pašu un nomāto nekustamo īpašumu, kā arī modes ķēde «Lindex», kas darbojas 474 veikalos 18 valstīs un tiešsaistes veikals 30 valstīs.