Vajadzētu censties, lai vietējo attīstītāju īpatsvars tomēr būtu nedaudz lielāks. Esmu patriots, tāpēc gribētu, lai uzņēmumu nopelnītā nauda paliktu Latvijā, nevis aizplūstu pāri robežām un celtu citu valstu labklājību, intervijā Dienas Biznesa speciālizdevumam Nekustamais īpašums stāsta Tepat Grupa līdzīpašnieks un vadītājs Voldemārs Siliņš.
Brīvo zemes gabalu piedāvājums Rīgā ir limitēts, tāpēc attīstītājiem un pašvaldībai būtu kopīgi jāmeklē risinājumi, kā sakopt pilsētu un veicināt jaunu namu būvniecību galvaspilsētā, domā V.Siliņš.
Tepat Grupa tirgū darbojas kopš 2014. gada. Kā jums šo gadu laikā ir veicies?
Kopumā jāsaka, ka mums veicies labi. Pēdējie gadi nenoliedzami ir bijuši gana izaicinoši, taču mēs spējām pielāgoties jaunajiem apstākļiem un strādājām ar peļņu. Pandēmijas un kara ietekmē peļņas rādītāji gan, protams, samazinājās, jo būvniecības izmaksas strauji auga. Parasti mūsu mājās dzīvokļi tiek rezervēti ļoti laicīgi, un mēs nebijām paredzējuši tādu izdevumu kāpumu. Principā mēs namus uzbūvējām par jau salīdzinoši augstu cenu, bet dzīvokļus pārdevām par zemu cenu. Tajā pašā laikā mēs veiksmīgi spējām realizēt visus iecerētos projektus un šobrīd ar pozitīvu skatu raugāmies uz priekšu.
Kas, jūsuprāt, bija jūsu veiksmes atslēga, kas ļāva noturēties virs ūdens un tomēr strādāt ar peļņu?
Domāju, ka tas saistīts ar faktu, ka mēs esam arī ģenerālbūvnieks, kas nozīmē, ka lielāko daļu darbu objektos mēs veicam paši. Šī iemesla dēļ mēs spējām diezgan ātri reaģēt uz izmaiņām tirgū, un mirklī, kad sapratām, ka būvmateriālu cenas būtiski pieaugs, mēs nekavējoties ieguldījām visus pieejamos līdzekļus nepieciešamo materiālu iegādē. Principā iepirkām daudz ko par salīdzinoši zemām cenām, kā ietekmē mēs spējām pašizmaksu noturēt vismaz kaut kādos rāmjos. Pirkām visu, ko vien varējām!
Cik viegli vai grūti vispār ir būt vietējam attīstītājam Latvijā un tirgū konkurēt ar globāliem nekustamā īpašuma nozares milžiem, kam aiz muguras ir milzīgas mātes kompānijas un attiecīgi - arī lielākas finanses?
Sūdzēties būtu grēks, bet konkurence ir gana sīva. Tāpat jāpiekrīt - fakts, ka esam salīdzinoši neliels vietējais uzņēmums, ietekmē finanšu līdzekļu pieejamību. Naudas ir tik, cik tās ir! Strādāt mēs varam pietiekami labi, taču apjomu ziņā konkurēt, piemēram, ar Skandināvijas attīstītājiem ir gana sarežģīti, un mēs to pat īsti vēl necenšamies darīt. Šobrīd visus mūsu projektus cenšamies izpārdot līdz nodošanai ekspluatācijā un tad ķerties klāt nākamajam projektam. Tādā veidā mēs organizējam sev gana ātru naudas plūsmu - uzbūvējam, pārdodam, būvējam nākamo! Mēs nevēlamies nonākt situācijā, kad gadu vai divus pēc nama uzbūvēšanas visi dzīvokļi nav izpārdoti, jo tādā gadījumā mums nebūtu pieejami finanšu līdzekļi nākamajiem projektiem. Mēs cenšamies konkurēt ar cenu un kvalitāti - piedāvājot par to pašu cenu kaut ko nedaudz vairāk nekā mūsu konkurenti, piemēram, nedaudz lielākus dzīvokļus, nedaudz labāku apdari vai kādus citus bonusus. Mūsu produkts nav ekonomiskās klases dzīvoklis ar visu lētāko, kas vien ir iespējams, taču mēs cenšamies panākt maksimāli labāko cenas un kvalitātes attiecību.
Visu rakstu lasi jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.