Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātpersonas Latvijā dažādu vēlmju dēļ izvēlas vecu, lielu premium auto, nevis mazu, jaunu, ekonomisku ne premium zīmola spēkratu, laikrakstam Dienas Bizness saka Sixt vadītājs Baltijā, SIA Transporent valdes priekšsēdētājs Arnis Jaudzems.

Fragments no intervijas, kas publicēta 24. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kā vērtējat Latvijas auto parku? Vai mēs vēl aizvien Eiropas kontekstā izceļamies ar to, ka Latvijas iedzīvotāji brauc ar salīdzinoši vecām mašīnām?

Latvijas iedzīvotāju autoparks vēl aizvien ir salīdzinoši vecs, un arī jauno spēkratu pārdošanas apjomi nav īsti salīdzināmi ar veco automašīnu importu, kas ir aptuveni četras reizes lielāks jau vairākus gadus pēc kārtas. Pamatā arī neved iekšā mazlietotus auto, bet desmit un divpadsmit gadus vecas mašīnas. Protams, ir arī labs pieaugums jauno automašīnu tirgū, bet šobrīd tas ir zem 20 tūkst. auto gadā. Ja salīdzina ar kaimiņvalstīm Lietuvu un Igauniju, tad mēs šajā ziņā atpaliekam.

Iemesls ir cilvēku rocība?

Ja mēs analizējam, kas jaunos auto pērk, tad var redzēt, ka tie ir specializētie uzņēmumi, piemēram, auto nomas, kas arī veido lielu sadaļu – vismaz 10% – no visa jauno automašīnu tirgus. Jaunos auto iegādājas arī lielie korporatīvie klienti. Privātpersonas dažādu – gan nodokļu, gan privāto – vēlmju dēļ izvēlas vecu, lielu premium auto, nevis mazu, jaunu, ekonomisku ne premium zīmola spēkratu. Rietumeiropā iedzīvotāji priekšroku dod jaunam, mazam, ekonomiskam, parastam Ford, Fiat vai Peugeot. Pie mums visi vēlas braukt ar populārākajiem veco auto zīmoliem – Audi vai BMW.

Kura no valstīm izceļas ar visjaunāko auto parku?

Ja mēs runājam par auto kultu un to, cik pedantiski šoferi izturas pret savu spēkratu, tad jāizceļ Vācija. Viņi parasti priekšroku dod pazīstamo zīmolu trijniekam – Mercedes, Audi un BMW.

Visa intervija lasāma 24. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru