Publicitātes foto

Apzināti bezpilota autobusa maršruti Jelgavā un Aizkrauklē 

Gatavojoties bezpilota transportlīdzekļu izmēģinājumiem Zemgalē, apzināti iespējamie maršruti, kuros Jelgavā un Aizkrauklē varētu veikt izmēģinājuma braucienus, informē Zemgales Plānošanas reģiona sabiedrisko attiecību speciālists Aigars Ieviņš.

Zane Atlāce - Bistere, 2019. gada 24. aprīlis plkst. 10:47

Sadarbībā ar Somijas partneriem, kas testus jau sākuši, Ceļu satiksmes drošības direkciju un pašvaldību pārstāvjiem izvērtēti potenciālie maršruti un pieņemts provizorisks lēmums par izmēģinājumu vietām abās pilsētās. Jelgavā testus plānots veikt uz salām starp Lielupi un Driksu, pasažierus vedot no Pils salas tējas namiņa līdz rekonstruētās Pasta salas aktīvās atpūtas zonai. Šāds maršruts izvēlēts, jo tajā nav intensīva satiksmes plūsma, kas varētu radīt bīstamas situācijas, taču vienlaikus tas ir gana izaicinošs, ar dažādiem šķēršļiem, kas pietuvināti ikdienas situācijām satiksmē. Savukārt Aizkrauklē plānots testus veikt maršrutā uz pilsētas Vēstures un mākslas muzeju - arī šeit transportlīdzekļu kustība ir samērā neliela, taču infrastruktūra ļauj pārliecināties par iespējām nākotnē bezpilota autobusu izmantot nozīmīgākos maršrutos, piemēram, no Aizkraukles dzelzceļa stacijas uz centru.

«Līdz šim vairums bezpilota transportlīdzekļi tikuši izmantoti slēgtās teritorijās, piemēram, parkos, lidostās vai lielās ražotnēs, un to izmantošana satiksmē - reālos apstākļos - ir izaicinājums ne vien šo produktu ražotājiem, bet arī pasūtītājiem,» skaidro Zemgales Plānošanas reģiona (ZPR) īstenotā Interreg Baltijas jūras reģiona projekta «Sohjoa Baltic» projekta vadītājs Latvijā Raitis Madžulis. Viņš uzsver, ka tuvējās Eiropas valstīs ir vien atsevišķi piemēri, kad šādi autobusi izmantoti pilsētas satiksmē - pirms dažiem gadiem Tallinā šāds autobuss izmantots tam īpaši paredzētā slēgtā joslā, bet pērn Helsinkos sākti izmēģinājumi salīdzinoši maz noslogotā ceļa posmā.

Jāatzīmē, ka nesenajā sadarbības vizītē pie projekta Polijas partneriem Gdaņskā projekta komanda apskatīja šajā pilsētā izvēlēto testa maršrutu variantus, kā arī iepazinās ar kolēģu pieredzi iepirkuma rīkošanā un apzināja potenciālos bezpilota autobusa piegādātājus. Kopš projekta sākšanas 2017. gada nogalē bezpilota transportlīdzekļu tirgus ir strauji attīstījies, un nozarē ienākuši aizvien jauni ražotāji ar plašākām iespējām un funkcijām. Vēloties Zemgales iedzīvotājiem sniegt labākos iespējamos risinājumus, ZPR projekta komanda turpina komunicēt ar potenciālajiem piegādātājiem un sinhronizēt viņu iespējas ar projekta mērķiem veikt testus līdz 2020. gada septembrim.

Tāpat paralēli tiek turpināts darbs pie cita šī projekta mērķa - juridisko jautājumu risināšanas un sinhronizēšanas ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm. Tā kā nepieciešamas kompleksas izmaiņas normatīvajos aktos, šobrīd kā risinājums tiek piedāvāts šādus transportlīdzekļus ekspluatēt ar «pavadoņa» līdzdalību, kas var pārņemt kontroli bīstamās vai sarežģītās situācijās.

Paralēli tam, projektā tiek izstrādāti operacionālie modeļi, kuros pašvaldībām tiks piedāvāti aprēķini un iespējas, kā tuvākā vai tālākā nākotnē šādus bezpilota elektriskos autobusus iekļaut pilsētas transporta plūsmā, uzsvaru liekot uz «pirmās/pēdējās jūdzes» pakalpojumiem - pasažieru transportēšanu, piemēram, no dzelzceļa stacijas līdz pilsētas centram.

Projekts «Pārrobežu sadarbība pārejai uz videi draudzīgu autonomo (bezvadītāju) pirmās/pēdējās jūdzes sabiedrisko transportu» tiks īstenots no 2017. gada oktobra līdz 2020. gada septembrim, un tā kopējais budžets ir 3,8 miljoni eiro, no kā 2,8 miljonus eiro līdzfinansē Interreg Baltijas jūras reģiona transnacionālās sadarbības programma. «Sohjoa Baltic» apvienojušies partneri no Dānijas, Igaunijas, Latvijas, Norvēģijas, Polijas, Somijas, Vācijas un Zviedrijas.


Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Regulāras un pietiekamas investīcijas zīmolā ir ļoti nozīmīgas, jo tieši tas dod...

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

Skolēnu ēdināšana kļūst par sociālo uzņēmējdarbību....

No šīs sadaļas
2019. gada 23. aprīlis plkst. 8:09

Neskatoties uz to, ka šodien Rīgā, pie Augusta Deglava ielas pārvada, viens...

2019. gada 22. aprīlis plkst. 12:10

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas...

2019. gada 19. aprīlis plkst. 9:29

Valsts policija (VP) no 19. līdz 22. aprīlim uz ceļiem veiks masveida...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 16:51

SmartLynx Airlines ir saņēmis gaisa kuģu operatora (AOC) sertifikāciju, ko piešķir Maltas...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 13:03

Lai pastiprinātu korupcijas risku novēršanu, «Rīgas satiksmes» jaunā pagaidu valde izveidojusi...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 12:36

Ņemot vērā AS «Pasažieru vilciens» klientu izteiktās vēlmes, šobrīd divi vilcieni ir...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 10:04

Problēmās slīkstošā Indijas aviokompānija Jet Airways uz laiku apturējusi visus iekšzemes un...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 8:15

Japānā testa lidojumu veikusi reģionālā lidmašīna Mitsubishi Regional Jet, kas varētu būt...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 7:35

Sākotnējās investīcijas kravas mikroautobusu koplietošanas platformas ieviešanā Latvijā ir...

2019. gada 18. aprīlis plkst. 6:31

Tallink liek uzsvaru uz jaunu, efektīvu floti; pamatbiznesu – jūras pārvadājumus –...