Ar displejiem mēģinās nobremzēt ātros braucējus 

Ņemot vērā traģisko satiksmes negadījumu statistiku, tuvākajā laikā uz bīstamākajām šosejām Latvijā parādīsies informatīvie displeji. To uzdevums būs uzrādīt ātrumu, kādā garām brauc katra konkrētā automašīna, trešdien raksta laikraksts Diena.

Dienas Bizness, 02.9.2015
1/3

Foto: Aivars Liepiņš, Dienas mediji

Ja atļautais braukšanas ātrums tiks ievērots, ekrānā parādīsies smaidīga zaļa sejiņa, ja ne – dusmīga un sarkana. Latvijas valsts ceļu vadītājs Jānis Lange Dienai atklāj, ka kopumā paredzēts uzstādīt 11 šādu ekrānu.

Uz jautājumu, vai lielāks efekts nebūtu no fotoradaru uzstādīšanas, viņš īsti neatbild: «Mūsu mērķis nav sodīt, bet panākt, lai cilvēki ievērotu noteikto braukšanas ātrumu. Ārvalstu pētījumi apliecina, ka ātrums šajās vietās samazinās par apmēram 10 km/h.»

Uz to, vai fotoradaru darbošanās laikā uz ceļiem gāja bojā mazāk cilvēku, ļoti precīzi atbild statistika. 2012. gadā, kad darbojās Vitronic fotoradari, ceļu satiksmes negadījumos bojā gāja 177 cilvēki. 2013. gadā radari tika novākti, un statistika liecina, ka uz ceļiem dzīvība tika atņemta 179 cilvēkiem. Pērn bojāgājušo skaits sasniedza 212, tomēr šis skaitlis ne tuvu nav rekords.  Piemēram, 2003. gadā satiksmes negadījumos nomira 532 personas. Deviņdesmito gadu sākumā šis skaitlis teju sasniedza tūkstoti.

Ceļu satiksmes un drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Ieva Bērziņa gaidāmo informatīvo displeju parādīšanos atturējās vērtēt: «Mums par tiem nav nekādu pētījumu. Ja Latvijas valsts ceļi uzskata, ka samazinājums būs, tad mēs ticam.» Patlaban Latvijā darbojas 15 radari. I. Bērziņa teic, ka vietās, kur radari atrodas, vidējais ātrums samazinās, jo cilvēki tās ielāgo. Kā liecina pētījumu aģentūras Latvijas fakti jūnijā veiktais pētījums, 27,4% autovadītāju uzskata, ka tieši fotoradari uz autoceļiem atturētu pārsniegt braukšanas ātrumu. Paredzēts, ka nākamā gada pirmajā pusē papildus tiks izvietoti vēl 20 fotoradari.

CSDD atsaucas uz starptautiskajiem pētījumiem, kas liecina – ja vidējais ātrums samazinās par 5%, tad smagi ievainoto skaits samazinās par 15% un bojāgājušo skaits – par 20%.

Žurnālists un satiksmes drošības eksperts Pauls Timrots atbalsta ieceri novietot displejus un tic, ka tie tiks izvietoti vietās, kur tas tiešām ir ļoti vajadzīgs.

Plašāk lasiet rakstā Ātrums kā uz delnas trešdienas, 2.septembra laikrakstā Diena (5.lpp)!

 

No šīs sadaļas

Valdība šodien atbalstīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM)...

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB), iespējams, lūdzis Ģenerālprokuratūru...

Valdība šodien uzklausīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM)...

5.septembrī Rīgā sāksies Eiropas čempionāts basketbolā un Arēnā Rīga jau tagad notiek...

Šonedēļ Krišjāņa Barona ielā sāksies vērienīgi rekonstrukcijas darbi, informē Rīgas dome....

Remontdarbi Bauskas šosejas posmā no Ķekavas līdz Iecavai (25.-43. km) šodien ir...

Būvniecības valsts kontroles birojs (BVKB) pieņēmis ekspluatācijā pirmās trīs ēkas - Variešu...

Otrdien, 1. septembrī, Ministru kabineta (MK) sēdē plānots izskatīt grozījumus Azartspēļu un...

2015. gada jūlijā Latvijā bija nodarbināti 890,5 tūkstoši iedzīvotāju – par 0,4%...

Tieslietu ministrija (TM) sagatavojusi grozījumus Krimināllikumā un Sporta likumā, kas paredz kriminālatbildību...