Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Top jauns reklāmas projekts, kura ietvaros reklāma tiks izvietota uz spēļu kārtīm ar Rīgas skatiem. Šīs kārtis būs bez maksas pieejamas starptautiskās lidostas Rīga birojā Sveicināti Rīgā! un lidostu apkalpojošajos Red Cab sarkanajos taksometros.

Kā biznesa portālam db.lv pastāstīja SIA Upstreak pārstāvis Kristaps Kovaļevskis, reklāma paredzēta vienai no maksātspējīgākajām mērķa grupām - tūristiem, kuri kāršu komplektu varēšot izmantot arī kā suvenīru no Rīgas. Papildus informācijai, kura būs izvietota uz kārtīm, tiks izveidota arī mobilajiem telefoniem draudzīga web vizītkarte.

SIA Upstreak ir spēļu izstrādes un ražošanas uzņēmums, kas dibināts 2012. gada novembrī. Šobrīd tirgū jau ir pieejams tā pirmais produkts - ballīšu spēle KAVA. Spēles ražošana tika organizēta Ķīnā, un šo praksi uzņēmums turpina.

Uz db.lv jautājumiem atbild K. Kovaļevskis:

Kā radās šāda projekta ideja?

Ideja radās pavasarī, kad tuvojās vasaras sezona, kurā samazinās pieprasījums pēc galda spēlēm, kas nozīmē, ka to izstrāde un sagatavošana ražošanai ir jāpiebremzē, bet bremzēt neko negribam, tādēļ sākām izskatīt iespējas sadarbībā tieši ar uzņēmumiem, piedāvājot organizēt individuāla dizaina spēļu kāršu ražošanu prezentācijas reklāmai un/vai tirgošanai.

Tā kā ražošanu organizējam Ķīnā, tad, lai pilnībā izmantotu viņu zemās cenas piedāvājumu, ir jāveido pasūtījumu vismaz 5000 paciņu apmērā, kas uzņēmumiem prasa pāris tūkstošu latu investīcijas un biežākās atbildes bija, ka tas ir pārāk liels ieguldījums, kura atmaksāšanos ir grūti prognozēt. Domājot par iespējām sadalīt ieguldījumu starp vairākiem uzņēmumiem, arī radās ideja izveidot reklāmas kārtis, uz kurām katrs uzņēmums varētu piedalīties ar mazāku ieguldījumu. Tā, apdomājot projekta realizācijas iespējas, radās doma par to, ka kārtis ir jādod bez maksas un jāpievieno Rīgas skati un apskates objekti, lai tās pārvērstu no reklāmas bukleta kāršu formātā par Rīgas suvenīru, ko saglabās visu laiku, kamēr atradīsies Rīgā un vēl ilgāk.

Apsverot iespējas kā sevi aizsargāt no iespējamiem konkurentiem, izdomājām šīm kārtīm pievienot papildus vērtību, katrai kārtij izveidojot savu web vizītkarti, kurā uzņēmumi varēs ievietot plašāku informāciju par sevi (karte, foto, citi pakalpojumi, ....). Web vizītkartes ar kārtīm būs saistītas QR koda un web adreses veidā. Web vizītkaršu sagatavošana un izstrāde palielina ieguldījumus reklāmā, bet uzņēmumiem šāda papildus iespēja ļauj pastāstīt par jauno piedāvājumu, kas reklāmas laikā var izmainīties.

Cik lielas ir izmaksas/investīcijas?

Tā kā projekts ir nebijis un mums sevi jāpierāda, tad uzņēmuma investīcija projekta izstrādē ir apmaksāts dizaineru un programmētāju darbs pie kāršu maketu un web vizītkartes izstrādes. Ražošanas, transporta, muitas izmaksas būs mazliet zem LVL 2700. Dizainera un programmētāja darbu prognozējot vērtējam ap LVL 2000, sagatavojot 54 spēļu kārtis un tām piesaistītās web vizītkartes.

Kas finansē šo projektu?

Izdevumus plānots segt no reklāmas laukumu tirdzniecības, ja tas neizdosies esam gatavi piedalīties, apmaksājot speciālistu darbu no SIA Upstreak budžeta.

Kad tas reāli sāks darboties un cik daudz kāršu komplektu tiks izplatīti?

Šobrīd tiek komplektēts pirmā pasūtījuma reklāmas saturs. Tirāža būs 10 000 spēļu kāršu kavas un tās tiks izplatītas 1 līdz pusotra mēneša laikā no 20. augusta.

Kur notiks šī projekta materiālu ražošana?

Reklāmas materiālu ražošana notiks Ķīnā. Ķīna tika izvēlēta arī mūsu pirmā produkta - ballīšu spēles KAVA, ražošanai tieši zemo ražošanas izmaksu dēļ. Varētu teikt, ka, realizējot ballīšu spēles projektu, esam guvuši labu pieredzi sadarbībā ar Ķīnu un atraduši uzticamu un profesionālu sadarbības partneri.

Kas ir uzņēmuma īpašnieki?

Juridiski uzņēmuma vienīgais īpašnieks esmu es pats - Kristaps Kovaļevskis, bet projektu realizācijā neatsverams atbalsts ir no mana biznesa partnera - brāļa Jāņa Kovaļevska, kurš tuvākajā laikā kļūs par līdzīpašnieku arī juridiski.

Šajā semestrī pabeigšu mācības RTU Būvniecības fakultātes - Siltuma, ūdens un gāzes tehnoloģiju programmā. Paralēli projekta realizācijai strādāju pie sava bakalaura darba izstrādes.

Vai sadarbības partneru loku paredzēts ar laiku paplašināt?

Protams. Esam atvērti sadarbībai gan Latvijas, gan Ķīnas pusē. Šobrīd veidojot pirmās spēles un šo reklāmas projektu, koncentrējamies uz spēļu kāršu formātu, bet, attīstot uzņēmumu, jau ir paredzētas vairākas galda spēles, kas būs arī citā formātā, kas nozīmē, ka būs jāstrādā ar jauniem Ķīnas piegādātājiem, kuri specializējas cita formāta galda spēļu ražošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Veicas labāk, nekā cerēts

Anda Asere, 07.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Upstreak izstrādātā spēle Oligarhi ir populārās spēles Mafija mazāk vardarbīga versija

SIA Upstreak īpašnieks Kristaps Kovaļevskis nav liels galda spēļu fans, bet kopā ar draugiem bieži spēlē Mafiju. Tajā spēlētāji visi apsēžas un sadala lomas – «sliktie» un «labie». «Sliktie» zina, kādas lomas ir visiem citiem, bet «labajiem» jāmēģina atšifrēt, kurš ir kurš. Mafijas uzdevums ir «nogalināt» visus citus, kamēr labie izskaitļo, kuri ir sliktie. «Mafija ir perfekta spēle, ja vien nebūtu nogalināšanas. Tāpēc nolēmu uzlabot spēli un atteikties no šīs detaļas. Sākumā nekas nesanāca, jo Mafijā punktu skaitīšana balstās tieši uz nogalināšanu. Bija jāizdomā, kā panākt, lai spēle varētu funkcionēt bez tās,» saka Kristaps. Viņa skatījumā, spēle ir noderīga ne tikai, lai socializētos, bet arī ikdienai, jo var vērot un analizēt cilvēku uzvedību. «Piemēram, Katanā var izskaitļot, kādi kuram ir kauliņi un kam uzbrukt, bet dzīvē to īsti nevar izmantot, ja vien neesi milzīga uzņēmuma īpašnieks. Taču, ja Mafijā tevi kāds «apčakarē», vari secināt, ka esi pārāk lētticīgs, un vari mācīties būt uzmanīgāks,» saka Kristaps.

Komentāri

Pievienot komentāru