Jaunākais izdevums

Basketbola klubs Rīgas Zeļļi pašlaik ir hobija līmeņa projekts, kurš balstās uz vairākiem privātiem sponsoriem, bet perspektīvā tam jākļūst par biznesu, kas rada kaut arī nelielu, bet tomēr peļņu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta sporta menedžmenta aģentūras EB23 Sports&Marketing īpašnieks un basketbola kluba Rīgas Zeļļi prezidents Edgars Buļs. Viņš atzīst, ka komandas izaugsme nebūs lēcienveidīga, jo visveselīgākā attīstība ir lēna un pakāpeniska, tāpēc ka tas ir ilgtermiņa projekts ar visām no tā izrietošajām darbībām, finansējumu un atbilstošu komplektāciju.

Ar ko nodarbojas Edgars Buļs?

Esmu sporta menedžeris, kas ietver sevī vairāku ar sportu saistīto jomu specialitātes — sava veida cilvēks orķestris. Papildus basketbola klubam pēdējos 12 gadus menedžēju vairākus individuālos sportistus, tāpat bieži esmu kameras otrā pusē – nodarbojos ar basketbola spēļu komentēšanu un TV raidījumu vadīšanu. 2004. gadā sāku strādāt par mārketinga menedžeri Latvijas Basketbola savienībā. Trešajā darba dienā vadīju preses konferenci, kurā tā laika Latvijas Basketbola savienības prezidents Ojārs Kehris parakstīja līgumu ar tā laika Latvijas vīriešu basketbola izlases galveno treneri Kārli Muižnieku. Tajā dienā radās pirmie sapņi, ka pēc daudziem gadiem tas varētu būt es, kurš kārtos lielas lietas basketbolā.

2007. gadā sāku komentēt NBA spēles, pēc pāris gadiem - LBL un Latvijas izlases mačus, kļuvu par vienu no jaunā viļņa atpazīstamajiem šī sporta veida komentētājiem. Galu galā labs komentētājs arī garlaicīgu spēli var padarīt skatītājiem, klausītājiem interesantu. 2009. gadā mana karjera Latvijas Basketbola savienībā beidzās. Tobrīd šķita, ka šāds pavērsiens ir katastrofa, bet dzīve pierādīja pretējo, jo tas pavēra citus darbības apvāršņus un neļāva iesūnot basketbola menedžera statusā.

2012. gadā izveidoju pats savu sporta menedžmenta aģentūru, kurai kā pirmais noticēja viens no labākajiem pludmales volejbolistiem Aleksandrs Samoilovs, pēc gada pievienojās viņa ilggadējais pārinieks Jānis Šmēdiņš, 2016. gadā - Latvijas labākā tenisiste Aļona Ostapenko, 2017. gadā - Latvijas labākā sieviešu pludmales volejbola komanda Tīna Graudiņa un Anastasija Kravčenoka (pašlaik Samoilova). Pēc sensacionālā 3x3 Latvijas basketbolistu triumfa Tokijas olimpiskajās spēlēs aģentūrai pievienojās arī olimpiskie čempioni Nauris Miezis, Agnis Čavars, Kārlis Lasmanis, Edgars Krūmiņš. Esmu strādājis arī Jūrmalas basketbola kluba valdē, kā arī leģendārajā TTT sieviešu klubā – savulaik kā ģenerālmenedžeris, pēdējos trijos gados pirms Zeļļiem kā mārketinga vadītājs. Pašlaik esmu jaunākā vīriešu basketbola kluba Rīgas Zeļļi prezidents.

Kas īsti ir basketbola klubs Rīgas Zeļļi - jūsu nerealizēta ambīcija, dārga rotaļlieta vai tomēr biznesa projekts?

Basketbols ir mana mūža lielā mīlestība. Lai arī esmu iepazinies ar citiem mīļākajiem — tenisu, pludmales volejbolu -, tomēr basketbolam vienmēr bijusi īpaša vieta manā sirdī. Iespējams, tas ir tāpēc, ka jaunībā pats diezgan nopietni trenējos grozabumbā, komentēju spēles televīzijā, daudz esmu redzējis basketbolu no iekšējiem procesiem un pie sevis nereti spriedu, ko konkrētā situācijā es darītu citādi. 2024. gads ir manas sporta menedžera karjeras 20 gadu jubilejas gads, tāpēc simboliski, ka 2023./2024. gada sezonā es dibinu savu basketbola klubu. Šo gadu laikā ir uzkrāta pieredze un zināšanas, un vienā mirklī uzšķiltā ideja par basketbola kluba izveidi šķita paceļama. Rezultātā ir radies basketbola klubs Rīgas Zeļļi, kuram perspektīvā būtu jākļūst par biznesa projektu, jo tik daudz naudas, cik nepieciešams ieguldīt profesionālajā sportā, man pašam nav, un līdz ar to par rotaļlietu to nevarētu saukt. Vēlos šo projektu ilgtermiņā izveidot tā, lai es pats no tā arī kaut ko nopelnītu un nebūtu jāinvestē savi līdzekļi, jo pretējā gadījumā tas pārvērtīsies par diezgan dārgu hobiju.

Visu interviju lasiet 24.oktobra žurnālā Dienas Bizness!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #43

DB, 24.10.2023

Dalies ar šo rakstu

Basketbola klubs Rīgas Zeļļi pašlaik ir hobija līmeņa projekts, kurš balstās uz vairākiem privātiem sponsoriem, bet perspektīvā tam jākļūst par biznesu, kas rada kaut arī nelielu, bet tomēr peļņu.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta sporta menedžmenta aģentūras EB23 Sports&Marketing īpašnieks un basketbola kluba Rīgas Zeļļi prezidents Edgars Buļs.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 24.oktobra numurā lasi:

* Statistika

Lietoto auto tirgus būs noteicošais parka nomaiņā uz elektroauto

* Tēma

Rezultāti pasliktinās, bet dala naudu jaunām prioritātēm

* Bankas

Populisms var apdraudēt kreditēšanu kopumā. SEB bankas vadītāja Ieva Tetere

* Mežsaimniecība

Mežsaimniecībā šogad strauju izmaiņu laiks

* Paēdusi sabiedrība – stabila valsts

Laimīgās planētas indekss – Latvija 136. vietā

* Atjaunojamā enerģija

Latvijai ir jāizmanto vēja enerģijas potenciāls. Inga Āboliņa, SIA Eolus valdes locekle

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elastīgu biroju telpu risinājumu uzņēmums “Workland” nolēmis vēl vairāk izvērst savu darbību Latvijā, vienojoties ar biroju kompleksu “Verde” paplašināt tur jau esošā “Workland” centra platību par teju 50%.

Abu uzņēmumu savstarpējais darījums paredz, ka sākot ar 2024. gada sākumu “Workland Verde” kopējā platība pieaugs līdz gandrīz 2200 m2, aizņemot ne tikai visu A ēkas 2. stāvu, bet arī daļu no 3. stāva.

“Workland Verde” pašlaik atrodas “Verde” biroju kompleksa 2. stāvā, paplašināšanas rezultātā kopējā platība pieaugs līdz 2200 m2 un aizņems daļu 3. stāva. Tajā tiks izveidoti pašreiz pieprasītākie risinājumi privātiem birojiem ar 1 līdz 4 darba vietām, kā arī mājīgas koplietošanas telpas, tai skaitā ar modernām tehnoloģijām aprīkotas sanāksmju zāles, individuālo sapulču un video zvanu mini-telpas, atpūtas stūrītis un ēdamzona.

“Workland” dibinātājs un izpilddirektors Indreks Hāls: “Ir vairāki iemesli, kāpēc nolēmām paplašināties tieši biroju kompleksā “Verde”. No stratēģiski daudzsološās lokācijas līdz videi draudzīgām ērtībām – “Verde” piedāvā ideālu vidi mūsu augošajam klientu lokam. Ņemot vērā pašreizējās ekonomikas tendences, kuru iespaidā uzņēmumi samazina tradicionālos birojus un meklē elastīgākas opcijas, mūsu paplašināšanās notiek pareizajā laikā. Šīs paplašināšanās galvenais mērķis nav tikai telpu piedāvāšana, bet gan kopienas veicināšana. Pasaulē, kurā attālinātais darbs kļūst par ikdienas normu, kopienas sajūta, ko nodrošina Workland, ir svarīgāka kā jebkad. Mēs ne tikai palielinām kvadrātmetru platību, mēs palielinām iespējas iepazīties un sadarboties. “

Komentāri

Pievienot komentāru