Tirdzniecība un pakalpojumi

AS Longo Group sasniedzis rekordlielu konsolidēto apgrozījumu

Db.lv, 03.03.2023

Jaunākais izdevums

Lietoto auto tirgotāja Baltijas valstīs "Longo Group" pērn konsolidētais apgrozījums pagājušā gada 12 mēnešos bija 44,7 miljoni eiro (50,4 miljoni iesk. PVN), kas ir par 48% vairāk nekā šajā pašā laika posmā gadu iepriekš.

Savukārt EBITA peļņa palielinājusies par 89% – no 820 tūkstošiem eiro 2021. gadā uz 1,55 miljoni eiro pērn.

“Pērn “Longo Group” turpināja pilnveidot un efektivizēt visus uzņēmuma departamentu procesus un īpaša uzmanība tika pievērsta uzņēmuma servisa centra jaudas palielināšanai,” norāda AS “Longo Group” dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Kā vienu no nozīmīgākajiem 2022.gada apstākļiem, kas ir ietekmējis uzņēmuma attīstību, E. Cērps min jaunu filiāļu atvēršanu. Paplašināšanās notikusi gan esošajā reģionā, gan paplašinoties reģionāli – atverot jaunu filiāli ārpus Baltijas robežas – Polijā. Papildus tam pērn “Longo Group” atvēra arī divas jaunas filiāles Lietuvā – Panevēžā un Klaipēdā. Pašlaik uzņēmums aptver četras valstis ar septiņām filiālēm, turklāt divas no tām darbojas pēc unikāla koncepta – kā tirdzniecības vieta lielveikalā jeb tā sauktais “šovrūms”. Šāds auto pārdošanas veids sniedz iespēju klientiem komunicēt ar tirdzniecības pārstāvjiem klātienē, ļaujot apspriest savas vajadzības, veikt auto testa braucienus un uzreiz iegādāties automašīnu. Šo konceptu turpināsim attīstīt, jo redzam, kā to novērtē mūsu klienti” – uzsver E. Cērps.

Vēl viens nozīmīgs pavērsiena punkts, kas nodrošināja “Longo Group” izaugsmi 2022. gadā, ir tā obligāciju iekļaušana “Nasdaq Baltic First North” biržā 31. martā.

Savukārt kā trešo apstākli E. Cērps min to, ka “digitālo kanālu nozīme lietotu automobiļu mazumtirdzniecībā pērn saglabājās spēcīga. Jau Covid-19 pandēmijas laikā patērētāji bija samazinājuši fizisko automobiļu tirdzniecības vietu apmeklējumu skaitu un tā vietā priekšroku deva auto iegādei tiešsaistē. Tā kā mūsu pamata pārdošanas kanāls jau no uzņēmuma dibināšanas ir internets, 2022. gadā mēs bijām labi sagatavojušies visaptverošas klientu apkalpošanas nodrošināšanai, efektīvi izmantojot digitālos kanālus, tostarp, sākot pirmo pilnībā tiešsaistes rezervēšanas sistēmu Baltijā.”

AS "Longo Group" ir lietoto automašīnu tirdzniecības uzņēmums Baltijā, kura obligācijas ir iekļautas Nasdaq Riga Baltijas First North obligāciju sarakstā.

Grupa darbojas kopš 2018.gada un nodrošina pilna cikla lietoto automašīnu iepirkuma un pārdošanas procesus. Automašīnas tiek iepirktas, izmantojot filiāles Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, savukārt transportlīdzekļu pārbaude, kvalitātes nodrošināšana, klātienes vai tiešsaistes tirdzniecība un pēcpārdošanas garantija notiek Baltijā un Polijā.

Kopējais automašīnu piedāvājums Baltijā pārsniedz 1000 automašīnu. Visām mašīnām garantija ir divi mēneši vai 3000 km nobraukums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietoto auto tirgotājs "Longo Group" tuvākajā nākotnē plāno sasniegt 100 miljonu eiro apgrozījumu gadā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Pašlaik “Longo Group” ir sasniedzis 100 miljonu eiro apgrozījumu ieskaitot PVN kopš darbības sākuma 2018. gadā.

“Simts miljonu eiro apgrozījums kopš darbības sākšanas ir mērķtiecīga darba rezultāts, kas panākts spītējot virknei globālo izaicinājumu – Covid-19 izraisītajai pandēmijai vairāku gadu garumā, kā arī ekonomiskajiem satricinājumiem pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā. Iespaidīgais apgrozījuma pieaugums tika panākts īstenojot četras būtiskas aktivitātes, kuru mērķis bija padarīt auto iegādi vēl ērtāku un pieejamāku. Pirmkārt, mēs mērķtiecīgi vairojām zīmola atpazīstamību, jo ir skaidrs, ka tik būtiskā jautājumā kā auto iegāde pircēji vēlas uzticēties profesionāļiem. Otrkārt, mēs paplašinājām fizisko auto tīklu, lai klients izvēlēto spēkratu pirms iegādes var gan novērtēt vizuāli, gan izbraukt ar to testa braucienā. Treškārt, mēs palielinājām publicēto auto sortimentu. Ceturtkārt, pilnveidojām apkalpošanas kvalitāti un sniegtos pakalpojumus, piemēram, piedāvājot jauna koncepta mājas piegādes,” informē “Longo Group” dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātais lietoto auto tirgotājs A/S “Longo Group” pirmo reizi iekļauts biznesa medija “Financial Times” straujāk augošo uzņēmumu topā FT 1000 un atzīts par Latvijā visstraujāk augošo uzņēmumu.

Kompānija šajā reitingā ierindota 550.vietā, sasniedzot visaugstāko rezultātu no Latvijas uzņēmumiem, savukārt auto nozarē sasniedza pat 10.vietu.

Lielbritānijas biznesa laikraksts “Financial Times” veidotais FT 1000 tiek gatavots ik gadu sadarbībā ar neatkarīgu tirgus izpētes kompāniju “Statista”, iekļaujot tajā tūkstoš Eiropas uzņēmumus, kas četru gadu laikā sasnieguši vislielāko kopējo ieņēmumu organisku pieaugumu.

“Pēdējos gados esam spējuši A/S “Longo Group” attīstīt par tirgus līderi Latvijā, izveidojot meitas kompānijas Igaunijā, Lietuvā, Polijā, Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, nodrošinot darbu vairāk nekā 140 darbiniekiem. Mūsu mērķtiecīgais darbs ir atalgots, kļūstot par Latvijā visstraujāk augošo uzņēmumu, ko pierāda “Financial Times” augstais novērtējums,” saka A/S “Longo Group” valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps, piebilstot, ka topa veidotāji atlases posmā noteikuši ļoti stingrus kritērijus, tostarp veic arī grāmatvedības datu pārbaudi un analīzi, lai precīzi sagatavotu reitingu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Auto izvēlas daudz racionālāk

LETA, 07.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji automašīnu izvēlē ir kļuvuši daudz racionālāki, sacīja lietoto auto tirgotāja "Longo Group" valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

"Cilvēku paradumos var sākt manīt ļoti nopietnas izmaiņas. Cilvēki, izvēloties automašīnas, ir kļuvuši daudz racionālāki," teica Cērps.

Tostarp viņš atzīmēja, ka Latvijā autoparks ir viens no vecākajiem Eiropas Savienībā (ES) un viens no iemesliem šādai situācijai meklējams tajā, ka automašīnu izvēlē līdz šim daudz ir dominējis tāds emocionāls faktors kā patīk/nepatīk. "Rezultātā cilvēki daudz ir izvēlējušies "premium" auto zīmolus, bet, lai varētu tos atļauties, ar lieliem nobraukumiem vai ar kādām problēmām un defektiem, nevis ekonomiskās klases un jaunākus auto modeļus. Tas viennozīmīgi sāk mainīties - cilvēki lēmumus pieņem arvien racionālāk, mazāk kļūst emocionālu pirkumu," sacīja Cērps.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #18

DB, 02.05.2023

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko gadu laikā zivrūpniecība Latvijā apgrozījuma un arī nodarbināto skaita pieaugumā varētu piedzīvot būtisku uzrāvienu, tomēr iepriekšējos gados valdības piekoptās politikas rezultāts ir ražošanas apjomu stagnācija, jo trūkst darbaspēka.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Latvijas Zivrūpnieku savienības prezidents un SIA Karavela attīstības direktors Jānis Endele.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 2.maija numurā lasi:

Statistika

Mobilo sakaru publiskie iepirkumi kā teātris sabiedrībai

Tēma

Kuras augstskolu programmas ir ar vislielāko emigrācijas risku?

Izglītība

Latvijas augstākās izglītības institūcijas liktenīgie defekti

Aktuāli

Bērnos vairs neredz dzīves piepildījumu

Nodokļi

Nulles maksātāju nodokļos kļūst mazāk

Finanses

Krājobligācijas izgriež pogas banku depozītiem

Mazumtirdzniecība

Komentāri

Pievienot komentāru