Atpūta

Atziņa: Latvijas tūrisms var piedāvāt tieši to, ko vēlas nīderlandiešu ceļotāji

Lelde Petrāne, 20.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) nacionālo stendu starptautiskajā tūrisma izstādē Vakantiebeurs (brīvdienu birža) organizēja trešo gadu pēc kārtas, un šai reizē nīderlandiešu interese un atsaucība bijusi daudz lielāka, nekā cerēts.

Šā gada izstādē Utrehtā skaidri bijis jūtams, ka nīderlandiešu maciņi ir kļuvuši biezāki un, jau tā būdami lieli ceļotāji, viņi šobrīd ir vēl vairāk noskaņoti doties tūrisma braucienos nekā iepriekš, stāstīja aģentūrā. Lai gan izstāde notika sešas dienas, no 12. līdz 17. janvārim, izstāžu telpās ne brīdi nav iestājies klusums. Liela daļa apmeklētāju, samaksājuši 15 eiro dārgo ieejas biļeti, izstādē uzturējās vairākas stundas. Apmeklēja krāšņos stendus un neatteicās arī no iespējas, piemēram, Austrijas stendā iztukšot alus kausus.

TAVA tūrisma tirgus speciāliste Lelde Beņķe uzsver: «Bija skaidri redzams, ka tūrisma izstādes apmeklēšana nīderlandiešiem ir cieņā un izstādes šķiet svarīgs informācijas un iedvesmas avots. Manuprāt, nacionālo stendu izstādē Vakantiebeurs vajadzētu organizēt arī turpmāk paralēli citām mārketinga aktivitātēm Nīderlandes tirgū.»

Vienisprātis esot arī Latvijas dalībnieki stendā. Izstādes novērtēšanas anketā viņi min, ka stenda apmeklētāju skaits atbildis gaidītajam un piedalīšanās izstādē Utrehtā būtu ļoti vēlama arī turpmāk.

Raksturojot apmeklētājus Latvijas stendā, L. Beņķe nosauc vairākas ceļotāju grupas. Viena no tām ir aktīvie pensionāri, kuriem, jau pēc ārējām pazīmēm spriežot, esot pietiekami daudz līdzekļu, lai varētu ceļot. Otra grupa – ģimenes ar bērniem, nereti pat ar mazuli ratiņos. Atšķirībā no dažas labas citas izstādes apmeklētāju vidū Utrehtā bija arī ne mazums studentu un jauniešu.

Vislielākā interese bijusi jūtama par atpūtu dabā. Nīderlandē dzīvo 17 miljoni iedzīvotāju, un iespēja izbaudīt mieru un dabas zaļumu viņiem ir ļoti svarīga. TAVA tūrisma mārketinga vecākā eksperte Egita Kļaviņa pauž pārliecību, ka tieši šīs intereses dēļ veikt mārketinga aktivitātes ir ļoti nozīmīgi: «Šis ir tas veiksmīgais gadījums, kad mūsu tūrisma piedāvājums sakrīt ar pieprasījumu.»

Nīderlandiešiem bijis ļoti daudz un dažādu jautājumu par atpūtas piedāvājumu dabā. Gan vispārīgu, gan praktisku.

Garajās brīvdienās nīderlandiešus interesēja iespēja ceļot ar kemperu, braukt ar divriteni un laivu, nakšņot kempingos. Īsajās brīvdienās visvairāk viņus saistīja Rīgas piedāvājums ar nelielu izbraukumu uz Jūrmalu vai Siguldu.

Daudz jautājumu tika uzdots ne tikai par Latviju, bet arī par Baltiju kopumā. Doties uz Latviju nīderlandiešiem lielā mērā nozīmē apmeklēt arī citas Baltijas valstis.

Pēc TAVA speciālistes Leldes Beņķes vārdiem, šā gada izstādē lietuviešiem bija ļoti pieticīgs stends. Tas organizēts bez valsts tūrisma departamenta atbalsta. Savukārt, igauņi Nīderlandē nebija pārstāvēti nemaz.

Vakantiebeurs 2016 laikā notika arī mediju kontaktbirža, kurā darbs noritēja divās daļās. Pirmajā daļā izstādes dalībnieki pie individuāliem galdiņiem risināja sarunas ar tradicionālo mediju pārstāvjiem, otrajā – īsas tikšanās bija paredzētas ar blogeriem un sociālo mediju viedokļu līderiem.

Nacionālajā stendā izstādē Vakantiebeurs 2016 strādāja pārstāvji no Rīgas tūrisma attīstības biroja, Kurzemes tūrisma asociācijas, Vidzemes tūrisma asociācijas un pudura Enter Gauja, Latgales reģionālās tūrisma asociācijas Ezerzeme, Daugavpils Marka Rotko mākslas centra un Latvijas Kempingu asociācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru