Baltijas jaunuzņēmums Dorado ar ICO piesaistījis vairāk nekā 6 miljonus dolāru

2018. gada 08. marts plkst. 14:28
Autors: Dienas Bizness
Sadaļa: Tehnoloģijas
Dalies ar šo rakstu

Piegādes jaunuzņēmums «Dorado» veiksmīgi pabeidzis pirmo sākotnējā monētu piedāvājumu un piesaistījis 6,3 miljonus ASV dolāru no investoriem visā pasaulē.

Lielākā «Dorado» investīciju daļa tika piesaistīta no Filipīnām, Taizemes, Malaizijas, Indijas, Meksikas, Vācijas un Lielbritānijas. Baltijas valstu investori nebija tik aktīvi – viņu ieguldījums bija mazāks par 10% no kopējās summas. Līdzekļu ieguldīšana norisināsies vēl nākamos divus mēnešus.

«Dorado» aizsākumi meklējami ēdienu piegādes uzņēmumā «Foodout». Tagad «Dorado» piedāvā piegādes pakalpojumus ne tikai Latvijā un Igaunijā, bet arī citās valstīs.

«Mēs pamanījām lielu pircēju pieprasījumu pēc dažāda veida vietējo veikalu precēm, piemēram, ēdieniem, elektroniskajām ierīcēm, parfimēriju, kā arī daudzām citām lietām,» skaidro Jonas Karosas, «Dorado» līdzīpašnieks.Pilsētas teritorijā nepieciešamās preces tiks piegādātas stundas laikā vai pat ātrāk, un tās piegādās kurjeri, izmantojot aplikāciju «Uber» kā kurjerus vienojošu platformu. Tāpat «Dorado» plāno investēt tādās inovācijās kā dronos un robotos. Jaunākās paaudzes tehnikas piesaiste paplašinās klientu iespējas, kas palīdzēs preces piegādāt labāk, ātrāk un lētāk.

«Mūsu galvenais mērķis ir kļūt par globālu – decentralizētu piegādes pakalpojumu līderi. »Dorado« loģistika ir revolucionāra, tā lieto blackchain tehnoloģiju, kas, pateicoties »Uber« platformai, apvieno klientus un kurjerus, piedāvājot piegādi no dažādiem veikaliem, aptiekām un restorāniem,» stāsta J. Karosas.

Līdzdibinātāji skaidro, ka «Dorado» spēks ir «Foodout» infrastruktūrā un pieredzes bagātajā, zinošajā komandā, kas ir ļoti būtiski stūrakmeņi, uzlabojot piegādes pakalpojumu kvalitāti. Izteikti atšķirīgais piegādes modelis ir veidots ar mērķi, lai mazinātu cilvēka pieļauto kļūdu iespējamību. Apvienojot pašreizējo «Foodout» infrastruktūru ar jaunākajām inovācijām, mākslīgā intelekta pārvaldītām komunikācijas platformām, dronu piegādēm un robotiem, kā arī spēju apstrādāt miljoniem pasūtījumu, «Dorado» uzņemas risku «no jauna izgudrot» pasūtījumu procesu, paralēli uzlabojot biznesa trūkumus, kurus radījuši zvanu centrā veiktie pasūtījumi. Roboti un droni strādā desmit reizes ātrāk nekā cilvēks, tāpēc tie tiks iesaistīti piegādes pieņemšanas procesā, lai pasūtījuma veikšanas ilgums nebūtu ilgāks par 15 minūtēm.

«Mūsdienu dzīvesstils pieprasa daudz koordinētākus pakalpojumu piedāvājumus, jo šobrīd teju visu var pasūtīt messenger vai kādā citā aplikācijā. Piegādes industrija šajā jomā ir ļoti lēni attīstījusies, tāpēc »Dorado« iesaistās un cer veikt ievērojamas pārmaiņas,» stāsta J. Karosas.

Primāri «Dorado» plāno izvērst aktivitāti Polijā un Krievijā. Izmantojot piesaistītos līdzekļus, jaunuzņēmums iegādāsies vienu no ātrāk augošajām ēdienu piegādes platformām Polijā – woopit.com. Krievijā bizness tiks paplašināts, sadarbojoties ar Evgeniju Tikhorimovu, kurš Krieviju iepazīstinājis ar «eBay», «Yandex» un «ozon.ru».Laika gaitā «Dorado» plāno paplašināties, savu darbību uzsākot Austrālijā un Kanādā, kur paredzama labvēlīga vide un apstākļi biznesa attīstībai.

Dalies ar šo rakstu
Atslēgvārds