Lauksaimniecība

Biznesa maratonists: Otaņķu dzirnavnieks biežāk lūkojas Eiropas virzienā

Ilze Šķietniece, speciāli DB, 29.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No maza graudu pārstrādes uzņēmuma vairāk nekā 20 gados SIA Otaņķu dzirnavnieks izaudzis līdz vienam no Baltijā lielākajiem beramkravu loģistikas un lauksaimniecības pakalpojumu sniedzējiem.

«Biznesā ir svarīgi, lai visas iesaistītās puses ir apmierinātas. Tāpēc cenšamies sabalansēt cenu ar kvalitāti un jau vairākus gadus atbilstam kvalitātes pārvaldības sistēmas ISO9001:2015 un GMP+ prasībām,» uzsver uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ričards Riepšs.

SIA Otaņķu dzirnavnieks dibināta 1996. gadā kā graudu pārstrādes uzņēmums. Tolaik tas bija orientēts uz zemniekiem, kas varēja atvest savu kūlumu, lai to pārstrādātu miltos. Pakalpojums izrādījās pieprasīts, jo pārsvarā darbojās mazās saimniecības un veikalos pārtikas sortiments bija šaurs. «Laikiem un saimniekošanas pieejai mainoties, sapratām, ka nepieciešams savs transports, lai produkciju izvadātu,» stāsta R. Riepšs.

Strauji sāka augt Liepājas osta, kur sevišķi attīstīta bija beramkravu pārkraušana. Izauga zemnieku saimniecības, kam vajadzēja lielas graudu partijas īsā laikā nogādāt pārkraušanai kuģos. Ņemot to vērā, Otaņķu dzirnavnieks no 2001. gada sāka piedāvāt transporta un loģistikas pakalpojumus.

Strādā produktīvi

Patlaban uzņēmumam pieder pussimts transporta vienību – vilcēji ar puspiekabēm. Vēl 50–70 pašizgāzēju piesaista kā apakšuzņēmējus. Tādējādi ikdienā uz ceļa strādā vismaz simt automašīnu. Tiek domāts par to, lai katrs brauciens dotu atdevi. Agrāk no Dobeles atgādāja graudus un tukšā devās atceļā. Tagad Otaņķu dzirnavnieks meklē, ko vest arī atpakaļ. Palēnām uzņēmums cenšas iekarot savu vietu arī Eiropas tirgū. Jau divus, trīs gadus ziemās 10–15 mašīnas pārvadā produkciju Vācijā, Francijā, Itālijā, Spānijā, Portugālē un citviet. Karstākajā darba laikā – augustā un septembrī – tās atgriežas Latvijā.

Procentuāli visvairāk Otaņķu dzirnavnieks pārvadā beramkravas – graudus, inertos materiālus – šķembas, granti –, kokskaidu granulas, vaļējos minerālmēslus – uzskaita uzņēmuma valdes loceklis Jānis Lanka. Piemēram, no lielajām zemnieku saimniecībām līdz kuģim dienā iespējams aizgādāt pat piecus tūkstošus tonnu labības. Tiek piedāvāta arī vaļējo pārtikas produktu pārvadāšana. Apkalpo gan Rīgas dzirnavnieku, izvadājot vaļējos miltus, gan Lielzeltiņus, nogādājot lopbarību no ražošanas bāzes Bauskā uz Ķekavu.

Visu rakstu Meklē iespējas arī ārvalstīs lasiet 29. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru