Jaunākais izdevums

Pēc starptautisko lidojumu atsākšanas uz katriem 8 tūkstošiem pasažieru vēlāk vienam tiek konstatēta Covid-19 saslimšana, liecina valsts aģentūras "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) dati. Tas apliecina, ka gaisa satiksme ir viens no drošākajiem pārvietošanās veidiem arī Covid-19 pandēmijas laikā, informē CAA.

Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) pētījumos konstatēti vien atsevišķi gadījumi, kad slimības pārnese notikusi lidostā vai gaisa kuģī. Zemie saslimšanas riski skaidrojami ar gaisa plūsmu lidmašīnās, augstas kvalitātes gaisa filtriem un drošības pasākumiem, kas ieviesti aviācijas jomā. Piemēram, lidostās un gaisa kuģī pastāvīgi jāizmanto sejas maska, pasažieri tiek izsēdināti atstatus viens no otra. Bez tam aviācijas personāls ir īpaši apmācīts rīcībai situācijā, ja gaisa kuģī iespējams atrodas ar Covid-19 saslimusi persona. Aviācija ir arī viena no stingrāk kontrolētajām un uzraudzītajām nozarēm, tādēļ ievestos gadījumus var izsekot, operatīvi konstatējot visas kontaktpersonas, norāda CAA.

Laika posmā no šī gada 10. līdz 39. nedēļai (ieskaitot) starptautiskajā lidostā "Rīga" ielidojuši 391 812 pasažieri, no kuriem 143 vēlāk konstatēta saslimšana ar Covid-19. Analizējot no marta līdz septembrim ar gaisa transportu ievesto gadījumu īpatsvaru, 12,9% no visiem atklātajiem Covid-19 saslimšanas gadījumiem ir ievesti ar lidmašīnām.

Kā informē CAA, pēc ārkārtējās situācijas beigām, laikā no 25. līdz 39. nedēļai, ar gaisa transportu vidēji tiek ievests viens pozitīvais gadījums uz katriem 8 tūkstošiem pasažieru. Ievesto gadījumu īpatsvaru pasliktina 37. un 38. nedēļa, kad viens pozitīvais gadījums tika konstatēts attiecīgi pret 1353 un 906 pasažieriem, jo šajās nedēļās tika konstatēti vienkopus vairāki saslimšanas gadījumi divos čarterreisos. CAA norāda, ka šajos gadījumos ar čarterreisiem lidojošās personas nekontaktējās ar citiem lidostā esošiem pasažieriem vai lidostas darbiniekiem, bet tika apkalpoti atsevišķi pastiprinātas drošības apstākļos.

Vienlaikus pēdējās nedēļās ielidojošo pasažieru skaita īpatsvars pret vienu pozitīvo Covid-19 saslimšanas gadījumu samazinās, kas skaidrojams gan ar kopējo saslimstības pieaugumu, gan ar ielidojošo pasažieru skaita samazinājumu. Piemēram, ja šī gada 34. nedēļā Latvijā ielidoja vairāk nekā 18,4 tūkstoši pasažieru, tad pagājušajā nedēļā vairs tikai 12,7 tūkstoši pasažieru. 39. nedēļā ievesto pasažieru skaits ir par 84,7% mazāk nekā attiecīgajā nedēļā 2019. gadā.

Ar gaisa transportu ievesto Covid-19 gadījumu augsts īpatsvars bija vērojams gada sākumā pirms ārkārtējās situācijas izsludināšanas, kad 10. nedēļā visi 3 ievestie gadījumi bijuši ar gaisa transportu jeb viens pozitīvais gadījums uz 18 tūkstošiem pasažieru. Līdz ar starptautisko pasažieru pārvadāšanas ierobežojumu spēkā stāšanos ar gaisa satiksmi ievesto gadījumu skaits būtiski saruka, šī gada 12., 13. un 14. nedēļā sasniedzot attiecīgi 34,9%, 3,8% un 2.2% pret apstiprināto gadījumu skaitu. Vienlaikus šajā laikā saglabājās augsts ievesto gadījumu skaits – attiecīgi 44,3%, 29,4% un 11.8% –, kas liecina, ka iedzīvotāji ieceļoja Latvijā, aktīvi izmantojot citas pārvietošanās iespējas, informē "Civilās aviācijas aģentūra".

CAA dati liecina, ka visvairāk ar gaisa kuģiem ievestie Covid-19 pozitīvie gadījumi bijuši no Lielbritānijas, Spānijas un Itālijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No ceturtdienas uz un no Latvijas lidlaukiem atļauti lidojumi uz visām Eiropas Savienības (ES) un Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) valstīm, izņemot Spāniju, Andoru, Maltu un Luksemburgu, informēja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) pārstāvis Aivis Vincevs.

Viņš skaidroja ceturtdien stājušies spēkā trešdien valdībā atbalstītie grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos par Epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, kas paredz, ka uz Latviju atļauti avioceļojumi no valstīm, kurās divkārtīgi pārsniegts vidējais 14 dienu kumulatīvās saslimstības rādītājs ES.

Vincevs norādīja, ka pašreiz aviosatiksmes ierobežošanai tiek ņemts vērā ES vidējais 14 dienu kumulatīvais saslimstības rādītājs 28.augustā, atbilstoši kuram lidojumi nav atļauti tikai uz Spāniju, Andoru, Maltu un Luksemburgu.

Piektdien, 4.septembrī, Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) publicēšot sarakstu ar jaunajiem kumulatīvajiem saslimstības rādītājiem. Ja vēl kādā valstī vidējais 14 dienu kumulatīvais saslimstības rādītājs divkārt pārsniegs ES vidējo, tad uz/no tās lidojumi nebūs atļauti, sākot no trešās dienas pēc saraksta publicēšanas, tas ir, nākamās pirmdienas, 7.septembra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" 13.jūlijā plāno atsākt iekšzemes lidojumus no Rīgas uz Liepāju, informē uzņēmumā.

Lidojumi tiks veikti četras reizes nedēļā ar Airbus A220-300 tipa lidmašīnu. Plānotais grafiks ir publicēts uzņēmuma mājaslapā un biļetes uz šiem lidojumiem jau ir iespējams iegādāties.

Reisu atjaunošanu uzņēmums veic atbilstoši tā izstrādātajam plānam, kura pamatā ir uzņēmuma prognozētais pasažieru pieprasījums, kā arī lidojumus atsākot tikai uz tiem galamērķiem, kur tas ir atļauts.

"Laikā, kad lidojumi nebija iespējami, pieprasījums pēc "airBaltic" biļetēm bija ļoti zems, taču, atbilstoši prognozēm, šobrīd, kad uzņēmums ir atsācis pārvadājumus, arī pasažieru pieprasījums ir būtiski audzis," komentē A/S "Air Baltic Corporation" Korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācija aviācijas nozarē, pēc pašreizējām prognozēm, pirmskrīzes līmenī varētu atgriezties apmēram 2024.gadā, pauda Starptautiskās gaisa transporta asociācijas (IATA) reģionālais direktors Eiropā Raimonds Gruntiņš.

Viņš norādīja, ka iepriekš prognozes bija optimistiskākas, jomas ekspertiem aviācijas atlabšanu paredzot 2022. vai 2023.gadā, tomēr Covid-19 pandēmijas ietekme uz jomu ir lielāka, nekā iepriekš tika gaidīts.

Gruntiņš atzīmēja, ka pirmie, kas atkopsies, varētu būt iekšzemes lidojumi, sekos lidojumi Eiropas robežās, bet visvēlāk atkopsies starpkontinentālais lidojumu tirgus.

"Atkopšanās noteikti notiks šādā secībā: no sākuma tie būs vietējie lidojumi, tad reģionālie un tikai tad starpkontinentālie. Tādēļ arī pirmās atkopsies tās aviokompānijas, kuras var piedāvāt plašu iekšzemes reisu skaitu. To mēs jau ļoti labi redzam tādās valstīs kā Turcija vai Krievija. Grūti gan ir nodalīt, vai tās ir mazās vai lielās kompānijas. Galvenais ir, kāds ir to lidojumu tīkls," teica asociācijas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos deviņos mēnešos lidostā "Rīga" apkalpoti vien 1,8 miljoni pasažieru - tikai aptuveni trešā daļa no pagājušā gada pasažieru apjoma, liecina operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem.

Salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem, pasažieru skaits lidostā "Rīga" ir samazinājies par 69,6%.

Septembrī lidosta "Rīga" apkalpoja 113,6 tūkstošus pasažierus - par 77 tūkstošiem ceļotāju mazāk nekā augustā. Salīdzinot ar 2019.gada septembri, pasažieru skaits ir samazinājies par 85%.

"Lai gan septembrī no lidostas "Rīga" bija iespēja doties uz 51 galamērķi - par diviem galamērķiem vairāk nekā augustā, tomēr lielākā daļa galamērķu atradās augsta riska zonā, no kuras atgriežoties, pasažieriem bija jāievēro pašizolācija. Tas būtiski samazināja reisu piepildījumu," norāda lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Vidējais gaisa kuģu piepildījums septembrī bija 31% - ievērojami mazāk nekā augustā, kad piepildījums sasniedza 57%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumu līdz 9. jūnija plkst. 23.59 pagarinājusi noteiktos ierobežojumus starptautiskajiem pasažieru gaisa pārvadājumiem uz Latvijas Republikas lidlaukiem.

Ierobežojumi paredz, ka līdz 9. jūnija plkst. 23.59 visi regulārie un neregulārie starptautiskie pasažieru lidojumi uz Latvijas lidlaukiem ir aizliegti.

Izņēmumi ir pieļaujami tikai ar Latvijas Republikas satiksmes ministra atļauju, kas jāpieprasa ne vēlāk kā 24 stundas pirms plānotā lidojuma. Lidojumu atļaujas nav iespējams saņemt sestdienās, svētdienās un valsts svētku dienās.

Joprojām būs atļauti kravu gaisa pārvadājumi, vispārējās aviācijas gaisa kuģu, kas nepārvadā pasažierus, kā arī valsts gaisa kuģu, militārās aviācijas un mācību lidojumi. Tāpat gaisa pārvadātāji joprojām varēs izmantot Latvijas gaisa telpu tranzīta lidojumiem pār Latviju. Latvijas lidlaukus ārkārtas nosēšanās gadījumā varēs izmantot arī Latvijas gaisa telpā tranzītā lidojošie gaisa kuģi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī no 31.decembra uz 1.janvāri Apvienotā Karaliste (AK) pabeidz izstāšanās procesu no Eiropas Savienības (ES). Valsts aģentūra "Civilās aviācijas aģentūra" (CAA) norāda, ka aviācijas pasažieri nesaskarsies ar būtiskām izmaiņām, ceļojot no/uz AK. Vienlaikus no 2.janvāra Latvija atsāks starptautisko pasažieru pārvadājumus ar AK, informē CAA.

Lidostā "Rīga" pasažieriem no lidostas procedūru viedokļa izmaiņu pēc apvienotās AK izstāšanās no ES nebūs. AK jau šobrīd ir ārpus Šengenas valstu saraksta, līdz ar to pasažieriem tiek veikta robežkontrole, savukārt drošības prasības nosaka starptautiskie normatīvie akti, kas ir vienādi gan Latvijai, gan AK.

Lidsabiedrības "airBaltic" lidojumi no/uz AK arī turpmāk tiks veikti no Rīgas, Tallinas un Viļņas. Būtiskas izmaiņas pasažierus, kuri ar tiešo reisu lidos no/uz AK, neskars.

CAA norāda, ka vienlaikus ir jāņem vērā šobrīd esošie ierobežojumi lidojumiem no/uz AK saistībā ar Covid-19 vīrusa izplatības ierobežošanu. Šobrīd lidojumi no/uz AK ir aizliegti līdz 2021.gada 1.janvāra plkst. 23.59, bet tie tiks atsākti ar 2.janvāri. Pasažieriem jāvēršas pie aviokompānijaām, lai noskaidrotu, vai tās atsāks izpildīt lidojumus ar 2.janvāri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviopārvadājumos Latvijā situācija ir būtiski sliktāka nekā vidēji Eiropā, tostarp ir zināmas bažas par to, ka Viļņa varētu no Rīgas pārņemt Baltijas centrālā aviācijas savienojuma statusu, sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) direktors Māris Gorodcovs.

Viņš atzīmēja, ka Eiropa kopumā aviācijas ziņā šobrīd ir ietekmētākais tirgus pasaulē, proti, Eiropā ir lielākais aviopārvadājumu kritums. "Eiropas reģions pašlaik ir visvairāk ietekmētais pasaulē, tajā šobrīd tiek piedzīvots vislielākais aviopārvadājumu kritums. Pašlaik Eiropā vidējais aviopārvadājumu apmērs ir vien 34% no 2019.gada apmēra," sacīja Gorodcovs.

Viņš arī norādīja, ka Latvijā, kas ir viena no 41 Eiropas Aeronavigācijas drošības organizācijas "Eurocontrol" dalībvalstīm, ir astotais lielākais aviopārvadājumu kritums. "Mēs esam to valstu skaitā, kuras šī iemesla dēļ ir cietušas visvairāk. Pasažieru skaita kritums pašlaik veido vairāk nekā 90%. Ir dienas, kad Latvijā ielido tikai 150 pasažieri. Tās ir divas lidmašīnas. Tas tikai liecina, ka mums situācija ir būtiski sliktāka nekā vidēji Eiropā," teica Gorodcovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visas Itālijas lidostas, kas tika slēgtas centienos ierobežot koronavīrusa pandēmiju, varēs atsākt darbu 3.jūnijā, trešdien pavēstīja transporta ministre.

Itālijas valdība jau sestdien paziņoja, ka varētu atvērt robežas Eiropas Savienības (ES) valstu tūristiem šajā datumā un atcelt obligātās karantīnas prasības ceļotājiem no ārzemēm.

"Būs iespējams turpināt ar visu lidostu atvēršanu no 3.jūnija, kad starpreģionālie un starptautiskie ceļojumi atkal būs atļauti," likumdevējiem sacīja Paola De Mikeli.

Itālija bija pirmā Eiropas valsts, kas smagi cieta koronavīrusa pandēmijā, un jau 12.martā slēdza daudzas lidostas, arī Milānas Linates lidostu.

Citas lidostas, arī Romas Fjumičīno, Milānas Malpensas, kā arī Boloņas, Palermo un Turīnas lidostas varēja turpināt darbu ar zināmiem ierobežojumiem.

Romas Čampīno lidosta un Peretolas lidosta Florencē, kas tika slēgtas 13.martā, varēja atsākt darbu 4.maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta "Rīga" šobrīd zaudē Baltijas tranzīta mezgla statusu, atzina satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), komentējot to, ka Ministru kabinets ceturtdien, 4.martā, vēl nelēma par lidojumu atļaušanu uz trešajām valstīm.

Viņš pauda, ka pirms krīzes visi "nopietnie" lidojumi sākotnēji ienāca Rīgā un tikai tad tika sadalīti uz pārējām Baltijas valstu lidostām, tomēr patlaban šāda sistēma nepastāv, un tas ir apzināts valdības lēmums.

Linkaits norādīja, ka viņš atbalsta tāda veida ierobežojumus starptautisko sakaru jomā, kas ir koordinēti un ko atbalsta visas Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis vai vismaz valstu bloks, kas ir vienā reģionā. "Šajā konkrētajā gadījumā ir īpatnēja situācija, ka Latvija vienpusēji ir ieviesusi šādus ierobežojumus pārvadājumiem uz trešajām valstīm un ir vienīgā šāda ES dalībvalsts. Visās citās ES valstīs šādi lidojumi notiek," sacīja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" pēc aizlieguma atcelšanas lidojumiem uz trešajām valstīm pirmos varētu atsākt pārvadājumus uz Maskavu un Kijevu, aģentūra LETA noskaidroja kompānijā.

"airBaltic" pauda, ka lidojumi uz Krievijas un Ukrainas galvaspilsētām jau ieplānoti, sākot ar 28.martu, kad stāsies spēkā jaunais vasaras sezonas grafiks, tomēr pastāv iespēja, ka uz Kijevu un Maskavu no Rīgas ar tiešo reisu varēs aizlidot arī agrāk.

Precīzs datums šo lidojumu atsākšanai vēl nav skaidrs, jo pašlaik vēl tiek gaidīts saskaņojums par abu reisu izpildi no atbildīgo iestāžu puses. Tiklīdz "airBaltic" saņems nepieciešamos apstiprinājumus, uzņēmums par to informēs publiski.

Tāpat lidsabiedrība no 28.marta plāno atsākt lidojumus arī uz Tbilisi, Sanktpēterburgu, Minsku un Telavivu.

Kā ziņots, valdībā otrdien tika lemts no 17.marta ļaut atsākt gaisa pārvadājumus uz un no trešajām valstīm. Vienlaikus tiek saglabāts nosacījums, ka ir aizliegta nebūtiska ceļošana no trešajām valstīm uz Latviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 pandēmijas izraisītās krīzes dēļ VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" plāno atlaist apmēram 500 darbinieku, informēja lidostas pārstāve Laura Karnīte.

Viņa norādīja, ka Latvijā noteiktās ārkārtējās situācijas dēļ un gandrīz pilnībā apturētās saimnieciskās darbības dēļ lidosta "Rīga" ir spiesta sākt konsultācijas ar lidostas darbiniekus pārstāvošajām arodbiedrībām par kolektīvās atlaišanas procesa īstenošanu. Kopumā lidostā "Rīga" patlaban strādā 1200 darbinieku.

"Pēc skrupulozas visu izdevumu pārskatīšanas un bezprecedenta taupības pasākumu ieviešanas, samazinot plānoto investīciju apmēru par 85% un saimnieciskos izdevumus par 60%, kā arī analizējot aviācijas nozares pēckrīzes atjaunošanās prognozes, lidosta ir spiesta pieņemt smagu lēmumu par būtisku darbinieku skaita samazinājumu, kas varētu skart apmēram 500 lidostā strādājošo," informēja Karnīte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gandrīz miljons austrāliešu varēs par puscenu lidot uz brīvdienu mērķiem dzimtenē saskaņā ar valdības plānu, kas paredz veicināt tūrismu apstākļos, kad Covid-19 pandēmijas dēļ slēgtas robežas neļauj Austrāliju apmeklēt ārvalstu tūristiem.

Austrālijas premjerministrs Skots Morisons ceturtdien paziņoja, ka valdība iztērēs 1,2 miljardus Austrālijas dolāru (780 miljonus eiro), lai subsidētu 800 000 lidojumu uz rajoniem ārpus lielpilsētām, kuri ir "ļoti atkarīgi no starptautiskajiem tūristiem".

Lidojumi par puscenu tiks piedāvāti, lai pamudinātu austrāliešus apmeklēt tādas populāras vietas kā Lielais Barjerrifs, Uluru klints un Goldkosta, kā arī 10 mazāk zināmas brīvdienu pavadīšanas vietas.

Austrālija ir faktiski nošķirta no pārējās pasaules, kopš tā pērnā gada martā slēdza savu robežu jaunā koronavīrusa pandēmijas dēļ, un vēl nav paziņojusi, kad valsts tiks atkal atvērta ārzemniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic no 2021. gada 1. septembra plāno uzsākt regulāros lidojumus jaunā maršrutā starp Rīgu un Dubaiju Apvienotajos Arābu Emirātos.

Lidojumi starp abām pilsētām plānoti četras reizes nedēļā.

“Dubaija gadiem bijis viens no ievērojamākajiem galamērķiem, uz kuru no Rīgas netiek veikti lidojumi. Tagad, oktobrī sākoties Expo 2020, mēs piedāvāsim tiešos lidojumus no Rīgas, ko novērtēs liels skaits pasažieru Baltijas reģionā un Skandināvijā. Papildus jaunajam maršrutam mēs arī sniegsim lielisku savienojamību no Dubaijas starptautiskās lidostas uz galamērķiem Tuvajos Austrumos, Āzijas un Klusā okeāna reģionā, kā arī Āfrikā,” skaidro airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

“Expo 2020 Dubai būs pirmais globālais klātienes pasākums kopš pandēmijas sākuma, kas uzņems miljoniem apmeklētāju no visas pasaules. Tāpēc šo ērto un ātro lidojumu ieviešana starp Rīgu un Dubaiju pirms šī pasākuma ir lieliska iespēja, kas veicinās ne tikai ekonomisko attīstību, bet arī radīs papildu iespējas politiskajām, kultūras un cilvēku savstarpējām saitēm starp AAE un Latviju. Paši AAE iedzīvotāji un latvieši ir radījuši pieprasījumu pēc šiem lidojumiem, kas ir tiešs mūsu abu valstu ciešo attiecību rezultāts,“ uzsver Apvienoto Arābu Emirātu vēstniece Latvijā Hanāna Halfāna Ubaida Alī Almadhanī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunija aizliedz tiešos lidojumus ar septiņām valstīm

LETA--BNS, 18.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunija aizliegusi tiešos avioreisus ar septiņām valstīm, kurās ir augsts risks inficēties ar jauno koronavīrusu, teikts Igaunijas ekonomikas un infrastruktūras ministra Tāvi Āsa rīkojumā.

No pirmdienas aizliegti tiešie lidojumi uz un no Beļģijas, Dānijas, Krievijas, Lielbritānijas, Turcijas un Zviedrijas.

No 24.maija būs aizliegti arī tiešie avioreisi ar Baltkrieviju. Aizliegums lidojumiem uz un no Baltkrievijas stāsies spēkā vēlāk, jo līdz 23.maijam paredzēti avioreisi, ar kuriem Igaunijas iedzīvotāji atgriezīsies mājās.

Lidojumu aizliegums uz un no septiņām valstīm būs spēkā līdz 7.jūnijam. Par to, vai aizliegumu nepieciešams pagarināt, lems Ekonomikas un sakaru ministrija un Veselības departaments, izvērtējot epidemioloģisko situāciju šajās valstīs.

"Lai apturētu vīrusa izplatīšanos, mēs vispirms varam atvērt aviosavienojumus ar valstīm, kurās vīrusa izplatība ir pietiekami zema atbilstoši pēdējo 14 dienu statistikai.. Skaidrības dēļ vēlos uzsvērt, ka, lai gan pašlaik aizliedzam arī lidojumus uz Dāniju, saskaņā ar prognozēm epidemioloģiskā situācija tur varētu būt pietiekami uzlabojusies jau tuvākajās dažās dienās, lai lidojumus uz šo valsti varētu atsākt," Āsa teikto citē Ekonomikas un sakaru ministrijas preses dienests.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" no rītdienas, 4. septembra, atsāks lidojumus starp Rīgu un Stokholmu.

Lidojumi tiks veikti reizi dienā ar lidmašīnu "Airbus A220-300".

Martins Gauss (Martin Gauss), "airBaltic" izpilddirektors, pauž prieku par Latvijas valdības lēmumu atvieglot iepriekš noteiktos ceļošanas ierobežojumus. "Tas mums ļaus veikt vairākus papildu lidojumus maršrutos, kas ir būtiski, lai nodrošinātu Latvijas un Baltijas valstu savienojamību," viņš norāda.

CAA: Aviopārvadājumu veikšana būtiski atvieglota jau no ceturtdienas 

No ceturtdienas uz un no Latvijas lidlaukiem atļauti lidojumi uz visām Eiropas...

Visiem pasažieriem "airBaltic" lidojumos tiek nodrošināts bezmaksas pamata aprūpes komplekts, kurā ietilpst sejas aizsargmaska un dezinfekcijas salvetes. Pasažieriem pirms ceļojuma ir jāpārbauda ceļošanas noteikumi un lidostu ierobežojumi oficiālajās vietnēs vai vietējās vēstniecībās. Noteikumi strauji mainās un atšķiras dažādās valstīs, norāda M. Gauss.

"airBaltic" galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 96,14% akciju, bet Larsam Tūsenam ar viņam pilnībā piederošu SIA "Aircraft Leasing 1" pieder 3,86%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 2021. gada janvārī pārvadājusi 44 400 pasažieru jeb par 86% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, infomē avikompānija.

2021. gada janvārī airBaltic veica 900 lidojumu, kas ir par 81% mazāk nekā gadu iepriekš, kad janvārī tika veikti 4 529 lidojumi.

“Šobrīd mēs turpinām uzturēt savienojamību ar lielākajiem Eiropas biznesa un tranzīta centriem tiem pasažieriem, kuriem nepieciešams ceļot īpašu iemeslu dēļ. Tā ir nozīmīga mūsu saistību daļa pret Baltijas tirgu un iemesls, kāpēc mūsu tirgus daļa turpina palielināties, neskatoties uz to, ka ir mazāka gaisa satiksmes intensitāte,” saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" no 2. oktobra uz laiku pārtrauc lidojumus no Rīgas uz Liepāju.

Lidojumi starp abām pilsētām pārtraukti līdz 24. oktobrim.

"airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: "Mēs turpinām nodrošināt lidojumus vairāk nekā 50 maršrutos visā Eiropā. Diemžēl ceļošanas ierobežojumi ir būtiski ietekmējuši mūsu darbību, un šobrīd lidojumu turpināšana uz Liepāju nav iespējama, jo pieprasījums pēc šiem reisiem pašlaik ir ļoti zems. Neskatoties uz to, esmu pārliecināts, ka drīzumā šis maršruts atgriezīsies mūsu tīklā."

Šobrīd "airBaltic" veic tiešos reisus no Rīgas, Tallinas un Viļņas uz dažādiem Eiropas biznesa centriem un atpūtas galamērķiem.

Pasažieriem pirms ceļojuma ir jāpārbauda ceļošanas noteikumi un lidostu ierobežojumi oficiālajās vietnēs vai vietējās vēstniecībās. Noteikumi strauji mainās un atšķiras dažādās valstīs, akcentē lidsabiedrībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar satiksmes ministrijas speciālo atļauju Latvijas nacionālā aviosabiedrība "airBaltic" 25. maijā atsāks tiešos lidojumus no Rīgas uz Helsinkiem un Minheni, bet no 2020. gada 1. jūnija lidojumus no Rīgas uz Berlīni.

Satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) padomniece komunikācijas jautājumos Ilze Salna skaidroja, ka, pieņemot lēmumus par starptautisko pasažieru reisu atļaušanu, Satiksmes ministrija ņem vērā Baltijas valstu veselības dienestu izstrādāto vienoto pieeju starptautiskās ceļošanas risku vērtēšanā.

Viņa skaidroja, ka šiem reisiem ir tāds pat statuss kā reisiem no Rīgas uz Frankfurti un Oslo, kurus "airBaltic" atļauts veikt līdz 9.jūnijam. Kā iepriekš norādīja "airBaltic" pārstāvji, lai ceļotu uz Frankfruti vai Oslo, pasažieriem jābūt galamērķa valsts pilsoņiem vai pastāvīgajiem iedzīvotājiem, tranzīta pasažieriem vai viņiem jābūt oficiālai darba atļaujai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidot aviokompānijas "Atlas Air" gaisa kuģi Boeing 747-47U(F), lidostā "Rīga" 16.oktobrī darbu uzsācis jaunais specializētais kravu apkalpošanas perons.

Jaunais perons aizņem 95 000 kvadrātmetru lielu platību lidlauka ziemeļu daļā un ir tieši savienots ar teritoriju, kurā tiks attīstīta lidostas "Rīga" "kravu pilsēta"- aviācijas kravu apkalpošanas un loģistikas centrs. Šeit jau nākamgad sāks darboties loģistikas kompānijas DHL reģionālais sūtījumu apstrādes komplekss, kā arī sadarbībā ar investoriem iecerēts attīstīt multifunkcionālu kravu loģistikas centru ar kopējo noliktavu platību līdz 9000 kvadrātmetriem.

Rīgas lidostā taps jaunais DHL sūtījumu apstrādes terminālis  

"SEB banka" ir piešķīrusi 3,3 miljonu eiro finansējumu, lai nekustamo īpašumu attīstīšanas...

Lidostas "kravu pilsētas" kopējā kapacitāte pārsniegs 60 000 tonnu gadā, ļaujot lidostai "Rīga" tuvākajos gados dubultot kravu apgrozījumu.

"Starptautiskā lidosta "Rīga" bija, ir un būs Latvijas un Baltijas aviācijas centrs ne tikai pasažieru pārvadājumu un biznesa aviācijas jomā, bet arī aviācijas kravu segmentā. Jaunā kravas perona atklāšana ir tam vēl viens pierādījums. Īpaši pašlaik ir svarīgi turpināt mērķtiecīgu darbu gan pie kravu diversifikācijas, gan atbilstošas infrastruktūras attīstības. Valdības sniegtais atbalsts aviācijas sektoram krīzes laikā - gan nacionālajam pārvadātājam "airBaltic", gan Latvijas Gaisa satiksmei un lidostai - ir ilgtspējīgas investīcijas nākotnes attīstībai," uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

"Kravu segmenta attīstība lidostai īpaši svarīga ir šobrīd, kad Covid-19 pandēmijas dēļ ir būtiski ietekmēti pasažieru pārvadājumi. Jau šobrīd lidosta "Rīga" partneriem var piedāvāt multimodālus loģistikas risinājumus un augstas kvalitātes apkalpošanu. Lai veicinātu jaunu kravu pārvadātāju ienākšanu un aviācijas kravu apgrozījuma pieaugumu, lidostas galvenais uzdevums ir radīt piemērotu infrastruktūru un labvēlīgu sadarbības platformu," norādīja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Projekta ietvaros izbūvēts tieši kravu apkalpošanai pielāgots perons un savienojošais manevrēšanas ceļš ar kopējo apjomu 36 770 kvadrātmetri, kā arī jauni servisa ceļi ar kopējo asfaltbetona virskārtas platību 14 970 kvadrātmetri. Perona multifunkcionālās gaisa kuģu stāvvietas ļauj fleksibli plānot gaisa kuģu izvietojumu un uzņemt arī vislielākos F un E klases gaisa kuģus, savukārt pazemes degvielas uzpildes hidrantu sistēma ļauj ievērojami palielināt gaisa kuģu uzpildes un līdz ar to arī apkalpošanas ātrumu, kā arī mazina vides piesārņojuma riskus. Teritorijā uzstādīta energoefektīva apgaismojuma kontroles sistēma.

Ceļu būves firmas SIA "Binders" valdes priekšsēdētājs Aigars Sēja, dāvinot lidostai perona betona seguma 42 cm biezo kontrolurbumu, atzina: "Jau uzsākot šā projekta īstenošanu, apzinājāmies, cik būtiska loma būs mūsu pieredzei un spējai precīzi organizēt būvdarbu norisi lidostas teritorijā, kur ir specifiski darbības nosacījumi. Bija jāsalāgo būvdarbu tehnoloģiskie aspekti ar lidostas darba organizācijas un drošības prasībām. Būvdarbu dēļ lidostas darba režīms netika traucēts. Nelielas korekcijas darbu izpildes grafikā radīja Covid-19 pandēmijas radītie ierobežojumi, taču objektu esam izbūvējuši atbilstoši projekta prasībām, un par darba rezultātu esam gandarīti".

Jaunā perona būvdarbi tika uzsākti 2019.gada martā, un projekta kopējās investīcijas ir 15 miljoni eiro.

Aviācijas kravu pārvadājumu apjomu Latvijā veido četri darbības virzieni - preču ar augstu pievienoto vērtību eksports un imports, pasta un e-komercijas preču pārvadājumi, tranzīta aviācijas kravu apkalpošana un nemilitāro kravu tranzīts Starptautisko drošības atbalsta spēku (ISAF) vajadzībām izveidotajā Ziemeļu apgādes koridorā uz Afganistānu. Pienesumu dod arī AS "Latvijas pasts" iesaiste globālajā e-komercijas sūtījumu pārvadājumu segmentā, sadarbībā ar Ķīnas e-komercijas gigantu "Alibaba" un Krievijas pastu ir izveidojot sekmīgu loģistikas risinājumu, kā rezultātā kopš 2017.gada uz Rīgu tiek veikti neregulāri kravu čartera lidojumi no Ķīnas.

Kravu pārvadājumus lidostā "Rīga" nodrošina septiņas aviokompānijas - kravu pārvadātāji "Atlas Air", "Atran", "Eleron" un "RAF Avia" un kurjerpasta kompānijas "Fedex", UPS un DHL.

Pērn Rīgas lidostā apkalpoti 27,2 tūkstoši tonnu, bet šā gada deviņos mēnešos - 16 tūkstoši tonnu kravu. Lidostas "Rīga" kravu apgrozījums veido vairāk nekā pusi no kopējā Baltijas valstu kravu apgrozījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc visu nepieciešamo atļauju saņemšanas "airBaltic" plāno atsākt tiešos lidojumus no Rīgas uz Parīzi, informē uzņēmumā.

Lidojumi tiks atsākti 9.jūnijā,kas ir divas dienas ātrāk nekā sākotnēji plānots.

"Līdz krīzes sākumam mēs nodrošinājām savienojumus uz un no visām trim Baltijas valstu galvaspilsētām. Mēs turpinām šo ceļu, pakāpeniski pievienojot maršruta kartei jaunus galamērķu, kā arī garantējot pasažieriem drošu un ērtu ceļošanu," norāda "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

"Mūsu prioritāte ir pasažieru, darbinieku un sabiedrības drošība un veselība. Mēs esam ieviesuši stingrus drošības pasākumus, kā arī sekojam atbildīgo iestāžu rekomendācijām mūsu lidojumos. Visiem pasažieriem tiek nodrošināts bezmaksas pamata aprūpes komplekts, kurā ietilpst sejas aizsargmaska un dezinfekcijas salvetes," papildina Martins Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji arī Covid-19 pandēmijas apstākļos turpina ceļot, taču, ņemot vērā Covid-19 kumulatīvo rādītāju mainīgumu valstīm, ceļojumu iegāde patlaban notiek īsi pirms plānotā lidojuma, pastāstīja "Tez Tour" mārketinga vadītāja Marina Batkiļina.

Kā sacīja "Tez Tour" pārstāve, ņemot vērā tūrisma nozarei noteiktos ierobežojumus, pagaidām atļauti lidojumi uz Kipru un tas ir vienīgais galamērķis, kuru var piedāvāt atpūtas ceļojumu segmentā pie jūras rudenī. Tajā pašā laikā tūristi saprot, ka patlaban viņi nevar plānot ceļojumus vairākus mēnešus uz priekšu, jo jebkura no valstīm, kas šodien ir droša ceļošanai, rītdien var izrādīties nedroša un tikt slēgta.

Ceļojumu iegāde notiek īsi pirms izlidošanas, un paši tūristi ir iemanījušies izkalkulēt aptuveno prognozi kumulatīvo Covid-19 gadījumu skaitam, piemēram, Kiprā. Ja kādreiz ceļotājiem viens no svarīgākajiem nosacījumiem bija silts laiks un jūra, laba viesnīca, augsts serviss, tad šodien noteicošais ir Covid-19 saslimstības rādītāji, sacīja Batkiļina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamās trešdienas, 17.marta, tiks atjaunoti gaisa pārvadājumi uz un no trešajām valstīm, tostarp tiks atļauti čārterreisu pārvadājumi, otrdien nolēma valdība.

Vienlaikus tiek saglabāts nosacījums, ka ir aizliegta nebūtiska ceļošana no trešajām valstīm uz Latviju.

Pirmo reizi grozījumus noteikumos par epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai, kas saistīti ar aizlieguma atcelšanu veikt gaisa pārvadājumus caur lidostām uz un no trešajām valstīm, valdībā skatīja 26.februārī, tomēr neskaidrību dēļ lēmuma atlikšana tika vairākkārt pārcelta.

Noteikumu projekta iesniedzēja Satiksmes ministrija (SM) norāda, ka grozījumi ir nepieciešami, jo citas valstis, tostarp Igaunija un Lietuva, pasažieru pārvadājumus no un uz trešajām valstīm atļauj. Tādēļ praksē vērojama situācija, ka Latvijas pasažieri šādus braucienus veic, izmantojot tranzīta iespējas caur kaimiņvalstīm vai pa sauszemi. Atļaujot kontrolētus pasažieru pārvadājumus būtiskajiem ceļotājiem ar tiešajiem lidojumiem, paredzēts, ka tiks uzlabota ceļotāju plūsmas izsekošana un kontrole epidemioloģiskās drošības nolūkos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Kādi ir loģistikas risinājumi, lai turpinātu preču piegādes?

Leili Guļijeva, "Balti Logistika" tirdzniecības vadītāja Baltijā, 06.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kontinentos, kurus ir pārņēmis koronavīruss, arvien vairāk valstu izsludina karantīnu un ar to saistītus ierobežojumus. Tomēr biznesa pasaule meklē un ir atradusi veidus, kā turpināt savu darbību.

Liels skaits ražošanas un mazumtirdzniecības uzņēmumu ir spiesti ātri pielāgoties un aktīvi meklēt līdzekļus, kā glābt apstājušās piegādes ķēdes, atrast alternatīvus maršrutus importa un eksporta preču pārvietošanai. Situācija šobrīd transporta nozarē ir ne tikai saspringta, bet tā arī ļoti dinamiski mainās.

Apstākļi mainās gandrīz katru dienu – valstis slēdz savas robežas, tranzīta koridoru skaits samazinās, standartizētie grafiki un cenas vairs nav spēkā. Mūsu ieteikums uzņēmumiem, kuri nevēlas pārtraukt preču apriti un meklē alternatīvas atceltiem risinājumiem, visos gadījumos konsultēties ar loģistikas speciālistiem, kuri uzmanīgi uzrauga situāciju un uztur sakarus ar visiem transporta nozares dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Finnair un Lufthansa atsāk lidojumus no lidostas Rīga

Lelde Petrāne, 02.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildus nacionālajai lidsabiedrībai "airBaltic" otrdien, 2.jūnijā, lidojumus no un uz lidostu "Rīga" atsāk arī Vācijas aviokompānija "Lufthansa" un Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair".

Kopumā šobrīd saskaņā ar satiksmes ministra izsniegtajām lidojumu atļaujām no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz deviņiem galamērķiem – Amsterdamu, Oslo, Helsinkiem, Frankfurti, Berlīni, Hamburgu, Minheni, Viļņu un Tallinu. Jau tuvākajā laikā plānots atklāt lidojumus uz vēl diviem galamērķiem – Parīzi un Diseldorfu.

Pakāpeniski pieaugot lidojumu skaitam un atveroties jauniem galamērķiem, maijā lidosta "Rīga" apkalpoja jau 10 308 pasažierus - par 7248 pasažieriem vairāk nekā aprīlī. Tomēr apkalpoto pasažieru skaita kritums maijā, salīdzinot ar 2019.gadu, joprojām ir ievērojams – 98,6%.

Šā gada pirmajos piecos mēnešos, salīdzinot ar 2020.gada attiecīgo periodu, lidostā "Rīga" apkalpoto pasažieru skaits samazinājies vairāk nekā uz pusi - par 54,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Satiksmes drošība sākas ar sevi

Dainis Bremze "Norde" autosalona īpašnieks, oficiālais Nissan un Renault pārstāvis Latvijā, 29.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burtiski nesen auditorkompānija “Price Waterhouse Coopers” nāca klajā ar pētījumu, ka Latvijā būtiskai satiksmes drošības uzlabošanai nepieciešami 90 miljoni eiro gadā.

Pēc vairāk nekā 20 gadiem auto biznesā esmu pārliecināts, ka drošība satiksmē ir prioritāte, taču, manuprāt, tā sākas daudz tuvāk pašam auto lietotājam nekā varētu šķist. Pēc tam jau nāk infrastruktūra, ceļu satiksmes intensitātes kontrole un tehniskās drošības uzraudzība un citi aspekti.

Ja vēlamies runāt par Latvijas satiksmes drošības uzlabošanu, tad gribi negribi kārtējo reizi jāceļ gaismā mūsu novecojušais auto parks, kura vidējais vecums saskaņā ar Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas datiem 2018.gadā Latvijas auto parka vidējais vecums bija 13,9 gadi (Austrijā 8,2 gadi, Beļģijā un Francijā - deviņi, Dānijā – 8,8, Zviedrijā astoņi, Norvēģijā – 10,5, Īrijā – 8,4 gadi utt.). Un kas savā būtībā ir teju 14 gadus vecs auto? Tā ir 14 gadus veca tehnoloģija (varam mēģināt iztēloties 14 gadus vecu telefonu vai datoru), visticamāk, ar daudz lielāku nobraukumu nekā faktiski uzrādīts. Tas, savukārt, nozīmē arī lielāku nolietojumu detaļām, ar lielākiem riskiem uz ceļa un mazāku aizsardzību avārijas gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru