Digital Mind piedāvā SigningServices 

Lai plašākam uzņēmumu pulkam padarītu e-parakstīšanu pieejamāku, IT kompānija «Digital Mind» izstrādā risinājumu «SigningServices»

Anda Asere, 14.11.2019
1/3

Edgars Stafeckis

Foto: Zane Bitere/LETA

Uzņēmums produktā ir investējis aptuveni 120 tūkstošus eiro. Komanda pie risinājuma strādājusi divus gadus.

«Digital Mind» valdes loceklis Edgars Stafeckis stāsta, ka izstrādātais risinājums vienkāršo e-parakstīšanas ieviešanu un lietošanu. ««SigningServices» misija ir veicināt reģiona organizāciju un iedzīvotāju konkurētspēju un efektivitāti ar e-parakstīšanas piedāvātajām iespējām, ieviešot e- parakstīšanu par vispārpieņemtu praksi un strādājot pie tā, lai to padarītu vienkāršu, ērtu un pieejamu ikvienam,» viņš saka.

«Mūsu pēdējo mēnešu pieredze uzrāda uzņēmumu strauji pieaugošu interesi par elektroniskās parakstīšanas ieviešanu uzņēmuma kanālos. Elektroniskā paraksta lietotāju skaits pēdējā gada laikā ir ļoti būtiski pieaudzis un turpina augt,» apgalvo E. Stafeckis. Šobrīd risinājumu lieto 12 Baltijas valstu uzņēmumi. Pirmie produkta mārketinga centieni ir vainagojušies panākumiem un, pēc viņa teiktā, šobrīd ir vērojama liela ienākošās komunikācijas intensitāte un par risinājumu interesējas daudzi reģionā zināmi uzņēmumi. «Ambīcija ir pārdot šo produktu visā Eiropas Savienībā. Ir skaidrība par pirmajiem eksporta tirgiem, ir izvirzīti izmērāmi plāni un esam sākuši tos īstenot. Trīs gadu laikā ir plāns apgūt to tirgus daļu Eiropas Savienībā, kurā sabiedrības digitālais briedums ir atbilstošs mūsu mērķu sasniegšanas līmenim. Mēs šobrīd runājam par astoņām līdz desmit valstīm. Vērosim tirgu un pieņemsim nākamos lēmumus,» saka E. Stafeckis.

Jau pirms Saeimas vēlēšanām Jaunā Konservatīvā partija solīja, ka visas trīs Latvijas lielās ostas ir jāpaliek zem valsts jumta, tādēļ ASV sankcijas pret Aivaru Lembergu un vairākām juridiskajām personām ir uzlūkojamas kā politisko solījumu pildīšana un vienlaikus politiskās varas pārvēršana ekonomiskajā.

«SigningServices» tiek pievienots organizācijas tiešsaistes kanāliem, iekšējām sistēmām un procesos, kuros ir nepieciešama dokumentu parakstīšana vai personas e-identitātes apliecināšana. Turpmāk lietotāji – darbinieki, klienti, partneri – veic dokumentu parakstīšanu tieši sistēmā, kurā tie strādā, bez nepieciešamības lejupielādēt, parakstīt, saglabāt un augšupielādēt vai sūtīt pa e-pastiem parakstāmo dokumentu. Lietotājs izvēlas sev vēlamo parakstīšanas rīku, tādējādi var parakstīt arī no mobilās ierīces. E. Stafeckis piebilst, ka «SigningServices» var izmantot arī tādu elektronisku dokumentu parakstīšanai, kuros nav nepieciešams drošs elektroniskais paraksts, piemēram, piegādes aktu vai klientu iesniegumu parakstīšana ar planšetdatoru, kurā lietotājs pašrocīgi parakstās uz planšetdatora ekrāna.

E. Stafeckis paredz, ka, attīstoties tehnoloģijām un sabiedrības digitālajām iespējām, fizisku dokumentu parakstīšanu aizstās elektroniskā parakstīšana. E-paraksta lietošana Latvijā kļūstot arvien populārāka un tā paver plašas digitalizācijas iespējas ne tikai iedzīvotājiem, bet arī uzņēmumiem, ļaujot paātrināt procesus, padarot pakalpojumus ērtākus un attālināti pieejamus. «Dokumenta elektroniska parakstīšana kopumā aizņem apmēram 7,5 reizes mazāk laika nekā fiziska apstrāde un parakstīšana,» viņš teic.

E-parakstīšanas pakalpojumus nodrošina uzticamības pakalpojumu sniedzēji, ievērojot stingras drošības procedūras un normatīvus, kas reglamentē šo darbību. E. Stafeckis teic, ka e-parakstīšanas rīki tiek uzskatīti par drošāko veidu dokumentu parakstīšanai un personas autentifikācijai. Tiem ir vienāds juridisks spēks kā fiziskam parakstam vai personas identificēšanai klātienē, uzrādot personu apliecinošu dokumentu.

«Līdz šim e-parakstīšanas rīki pārsvarā tika izmantoti sadarbībai ar valsts iestādēm, tomēr vērojama tendence, ka tieši uzņēmumi arvien vairāk ievieš e-parakstīšanu savos procesos un tiešsaistes kanālos. Pēdējā laikā e-parakstīšanās kļuvusi vienkāršāka, jo ar «eParaksts Mobile» un «Smart-ID» to var izdarīt no jebkuras ierīces un nav nepieciešams to sagatavot darbam ar e-parakstu,» teic E. Stafeckis.

«Digital Mind» konsolidētais apgrozījums 2018. gadā bija 2,2 miljoni eiro. Ieņēmumi pirms procentu, nodokļu, nolietojuma un amortizācijas atskaitījumiem (EBITDA) – 261 tūkstotis eiro. Kompānijā nodarbināti 20 cilvēki. «Šogad plānojam nelielu EBITDA kāpumu, apgrozījumam saglabājoties esošajā līmenī,» atklāj E. Stafeckis.

Tevi varētu interesēt

Latvijas biznesa tehnoloģiju uzņēmums AS «Digital Mind» pēdējā gada laikā spējis audzēt apgrozījumu...

Igaunijā a/s Digital Mind sasniedza plānotos rezultātus, tāpēc uzsākts uzņēmuma izveides process...

Latvijas uzņēmums a/s Digital Mind ir nodibinājis Digital Mind Estonia, kas ir...

Latvijas IT uzņēmums Digital Mind pērn strādāja ar 1,291 milj. eiro (907,4...

Nepalaid garām

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekta īstenotāji atklājuši pirmās nākotnes infrastruktūras...

Nākamajā gadā uzņēmējiem gaidāms ne viens vien izaicinājums, taču tajā pašā laikā...

Par čeku loterijas devumu ēnu ekonomikas apkarošanā un nodokļu ieņēmumu palielināšanā varēs...

Ekonomikas izaugsmes bremzēšanās ir vērojama, taču vismaz tuvāko gadu laikā tik dziļa...

Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi saredz iespēju darbiniekiem strādāt attālināti, taču ļaut strādāt...

Novembra sākumā Rīgā, Ģertrūdes ielā atklāts salons BG Suits, kas piedāvā gan...

Norisinājusies ikgadējā Dienas Biznesa rīkotā TOP 500 apbalvošanas ceremonija, kurā tiek atvērts...

No šīs sadaļas

Ātrās ēdināšanas ķēde «Hesburger» pirms vairākiem gadiem atklāja mobilo aplikāciju ērtākai ēdienu...

Divas karšu izdevniecības – «Karšu izdevniecība Jāņa sēta» (Latvija) un «Regio» (Igaunija)...

Bioinformātika, mākslīgais intelekts un BIO bankas, datu krātuves mainīs cilvēku uztveri par...

Turpinot darbu pie mākslīgā intelekta virziena attīstības, uzņēmums Tet sadarbībā ar uzņēmumu...

Webhelp grupa paziņojusi par Rumānijas uzņēmuma PitechPlus iegādi....

Visi SIA Apply īstenotie mākslīgā intelekta un mašīnmācības projekti ir saistīti ar...

Latvija ir starp pēdējām piecām valstīm Eiropas Savienībā ar visvājākajām prasmēm digitālo...

Mūsdienās cilvēkiem ir plašas izvēles iespējas un viņi izvēlas izmantot tos produktus,...

Saprotot tirgu, klientu un tā vajadzības, var atrast iespējamo risinājumu, kas vislabāk...

Septembrī vairāk nekā 600 tirgotāji no Lietuvas, Latvijas un Igaunijas izrādījuši interesi...